Det værste er måske sket..!!!!
Fra : Jane :o)

Dato : 14-04-05 07:22

Hej

Jeg har nok brug for at I guider mig lidt..

Moderen til vores killinger - NANCY - har været væk I 2 dage.

Hun plejer maximalt at gå ud I haven og tisse og ..... (udaf kattelemmen) -
og så komme ind igen.

Killingerne skriger efter hende.

De er så sultne og savner hende.

Vi har ledt overalt - eftersøgning - dyrlæge m.m. Og der er umiddelbart
INGEN spor af hende.

Først gik jeg udfra hun lige trængte til lidt mere luft end sædvanligt - men
nu er min grænse nået, når hun har været væk SÅ lang tid.. Så er der noget
galt...

Udover at det er meget hårdt - er jeg nu I tvivl om killingerne vitterligt
er store nok til selv at spise og drikke vand.

De er 6 uger på søndag.

De spiser af vores IAMS killingefoder og drikker da I nødens stund vand.

Jeg syntes bare deres fede maver allerede er blevet mindre på de par dage.

Vores hund Stella, som heldigvis er sød og har været "reservemor" - lader
dem nu ligge og patte ved hende (meeen der kommer jo ik mælk ud..?)

Det er ret sødt gjort af hende...

Men hvad nu..??

Skal jeg have fat I andet foder - mælkeerstatning o.s.v.. Eller KAN de stå
på egne ben nu?

HJÆLP..

Mvh Jane (der har svært ved at sørge igennem, når vi endnu ikke HELT er
sikre på hvad der er sket og om der er sket noget)

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 14-04-05 07:43

> [...]
>

> Mvh Jane (der har svært ved at sørge igennem, når vi endnu ikke HELT er
> sikre på hvad der er sket og om der er sket noget)

Hej Jane!!
Ja,det er en grim en!!Har selv prøvet det engang for mange år
siden..hvis din hunkat ikke får p-piller,er der sikkert sket det at hun
er gået i løb,og er ude og føjte med hankatte,og så "glemmer" nogle
hunkatte desværre deres killinger!!
du skal bløde killingepillerne op i vand,da killingerne på den måde får
mere væske,og så ville jeg nok tage forbi dyrlægen og købe noget
modermælkserstatning,det kan du give i en lille skål 2-4 gange om
dagen,de kan jo sagtens drikke selv..
Lad dem endelig ligge og patte hos hunden,den KAN rent faktisk begynde
at producere mælk efter et par dage,også selv om den aldrig har haft
hvalpe..
håber din missemor kommer hjem,snart!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane :o)

Dato : 14-04-05 08:12

> [...]
> siden..hvis din hunkat ikke får p-piller,er der sikkert sket det at hun
> er gået i løb,og er ude og føjte med hankatte,og så "glemmer" nogle

Ok.. Hmmm..

Men ude I "real life"... Får de så kilinger på stribe - sådan HELE tiden
uden pauser...???

Det må da være utrolig hårdt for dem - eller er de skabt til det..??

> [...]
> mere væske,og så ville jeg nok tage forbi dyrlægen og købe noget
> modermælkserstatning,det kan du give i en lille skål 2-4 gange om

Det gør jeg...

> Lad dem endelig ligge og patte hos hunden,den KAN rent faktisk begynde
> at producere mælk efter et par dage,også selv om den aldrig har haft
> hvalpe..

Det var da lidt sjovt at det kan lade sig gøre.

Iøvrigt utrolig hun lader dem gøre det. I starten hoppede hun lidt rundt, da
de jo kradser og bider lidt - men til sidst lod hun dem ligge der...

I dag har hun godt nok ikke gjort det endnu..

> håber din missemor kommer hjem,snart!!

Ja..

Og tak for svaret..

Mvh Jane

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-04-05 14:02

> Men ude I "real life"... Får de så kilinger på stribe - sådan HELE tiden
> uden pauser...???
>
> Det må da være utrolig hårdt for dem - eller er de skabt til det..??

For 100 år siden fik mange danske kvinder også et nyt barn hver 10. måned i
mange år, indtil de døde af det. Og alle andre steder end den vestlige
verden, er det faktisk sådan endnu. Een af de mest almindelige dødsårsager
for kvinder på verdensplan er faktisk barselsseng. Man kan vel konkludere at
der er forskel på at, "biologien tillader det" og til "at være skabt til
det".

Jeg ville give modermælkserstatning også - måske endda i flaske så de ikke
får et "sutte traume" resten af livet og ender med at gå og suttee på alt i
hjemmet.

ja, også herfra - held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jane :o)

Dato : 15-04-05 14:03

On 14/04/05 15:01, in article HQt7e.68$XR2.25@news.get2net.dk, "Gainsbourg"
<isl41688@TORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> får et "sutte traume" resten af livet og ender med at gå og suttee på alt i

Hejsa

Ja...

Nå - men de gider bare ik det modermælks-erstatning.

Jeg købte det rigtige hos dyrlægen og brugte en del penge på forskellige
sutteflaske-tilbehør.

Det gider de bestemt slet overhovedet ikke..

Så hælder jeg det op I en skål og de nipper til det, men ser ud som om det
smager dårligt.. Og drikker hellere det vand der står ved siden af..?

Jeg har blødt IAMS op I kogt vand og det spiser de.

Men det mælk... Kan jeg ik få dem til.

Senere giver jeg lige et link, når jeg har fået uploadet billede af Hunden
og killingerne der ligger ved hende.

Ja, som I nok kan regne ud, så er Nancy IKKE kommet tilbage.. Og vi har ikke
fundet hende.

Mvh Jane

Fra : Lene Hansen

Dato : 15-04-05 17:13

Er du sikker på din hund ikke har mælk i patterne??
Mange hunhunde kommer i en falsk drægtighed og "tror" de har hvalpe. Selvom
du ikke mener din hund har det, kan det faktisk godt være at der kommer det,
når killingerne får lov til at die.
Jeg har selv haft hunde der lod kattene die og de havde altså rigelig mælk
selvom de aldrig havde haft hvalpe. Prøv at klemme lidt på hundens dievorter
og se hvad der sker - nu eller senere.........

Med venlig hilsen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-04-05 07:38

Hej Jane

Hmm, er Nancy gået i løbetid igen ?? for så er hun måske ude og finde en
kæreste.

Det er heldigt at killingerne er så gamle at de kan selv
det er en god ide at give dem noget modermælkserstatning i en skål og noget
vådmad, de er
gamle nok til at spise og drikke selv, men det kan godt være lidt besværligt
at vænne dem til det

Går de selv på bakke ? ellers skal du også være opmærksom på at de måske
skal hjælpes lidt i gang med det.

Held og lykke, jeg håber at Nancy snart kommer hjem til dem igen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane :o)

Dato : 14-04-05 08:09

On 14/04/05 8:38, in article
425e0fdc$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "Marianne Hellemose"
<dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hej Jane
>
> Hmm, er Nancy gået i løbetid igen ?? for så er hun måske ude og finde en
> kæreste.

Arrrgh... Hun skal nautraliseres - og skulle også sidst hun havde killinger.
Men som sidst - kan jeg ikke nænne at gøre det imens de er så små og hun
skal amme. Det er vel en hård operation??

Jeg håber næsten på at det er derfor - fordi så kan vi da få hende af sted
så snart hun kommer hjem igen.

Men kan man virkelig godt få dem igennem en sådan operation IMENS de har
killinger?

> [...]
> at vænne dem til det
>
> Går de selv på bakke ? ellers skal du også være opmærksom på at de måske

Indtil videre har vores hund vist sørget for at alle spor var væk - eller
også Nancy, da der intet har været af hverken tis eller bæ nogen steder.

Vores 2 voksenkatte har slet ikke bakke inde, men går udenfor når de skal.

Her I nat lå der så afføring på gulvet og tis - så I dag får de sig en
kattebakke.

Det er også først nu de er begynt at få "rigtigt" foder.

> Held og lykke, jeg håber at Nancy snart kommer hjem til dem igen.

Hvis nu Nancy ikke kommer hjem igen - skal killingerne så stadig være 12
uger, før de må komme væk hjemmefra?

Jeg tænkte det måtte være bedre de kom ud til andre voksne katte så hurtigt
som muligt så? Hvordan får de eller opdragelse o.s.v..?

Tak - håber vi også..

Og tak for svaret

Mvh Jane

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-04-05 08:35

Hej Jane

Killingerne er store nok til at klare sig selv det døgns tid der går inden
Nancy er rimelig frisk igen og med alternativet i baghovedet, ville jeg
absolut få Nancy neutraliseret hurtigst muligt, når hun kommer hjem.

Ja jeg ville holde killingerne sammen til de er 12 uger
også fordi de har en god reservemor selvom det er en hund sådan 5
søskende kan give hinanden en masse,
også tryghed, så de får tid til at "modnes"

En vildtlevende kat ville nok ikke få det ene kuld lige efter det andet, men
i med at Nancy lever et liv med rigeligt mad og tryghed for sig selv og
killingerne, gør at hun sagtens kan få kuldene tæt efter hinanden.

Ja det er hårdt for dem, jeg har set hunkatte på 4-5 år der simpelthen var
"slidt op" af konstante killingefødsler.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane :o)

Dato : 14-04-05 08:56

On 14/04/05 9:34, in article
425e1d09$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "Marianne Hellemose"
> [...]

> Ja det er hårdt for dem, jeg har set hunkatte på 4-5 år der simpelthen var
> "slidt op" af konstante killingefødsler.

Puuha.. Ja.. Det vil være synd for hende...

Hun er nu ellers en yderst god mor - rolig og afslappet og en rigtig
hyggetrold..

Men det tærer jo nok på det hele.. (ligesom os der har børn.. He he...)

Mvh Jane

Fra : Jytte

Dato : 14-04-05 07:45

Jane wrote:
> [...]
>
> Mvh Jane (der har svært ved at sørge igennem, når vi endnu ikke HELT
> er sikre på hvad der er sket og om der er sket noget)

Du skal købe noget KMR modermælkserstatning til killinger. De kan sikkert
drikke selv. De er for små til kun at leve af tørfoder. Du kan købe noget
killingefoder i dåser hos dyrlægen. Bland det med KMR og giv killingerne
det, det haster.

Ellers blød tørfoderet op bland med A-38, torskerogn med A-38 kan også
bruges.

Råt hakket oksekød kan du også give dem i små mængder. Køb også ZooLac hvis
de skulle få dårlige maver.

Held og lykke med de små. Vi krydser fingre for at mormissen kommer hjem
igen.

Hilsen
Jytte

Fra : Jane :o)

Dato : 14-04-05 08:04

(snip...)

> [...]
> killingefoder i dåser hos dyrlægen. Bland det med KMR og giv killingerne

Ok - tænkte nok det var nødvendigt... Får lige hentet noget..

De har lige spist tun de 3 af dem.. Men de sidste 2 er uinteresseret I det.

De 3 der spiste tun - spiser også tørfoderet.

> [...]
> de skulle få dårlige maver.
>
> Held og lykke med de små. Vi krydser fingre for at mormissen kommer hjem

Tak for de hurtige svar

Mvh Jane

Fra : Charlotte

Dato : 17-04-05 05:24

Er der nyt i historien?
Prøvede desværre det samme og min var kørt ned da de var 4 uger.. men vi
klarede den da
Men håber at hun kommer hjem

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk