Vi skal af med vores katte :-(
Fra : Jette Nielsen

Dato : 12-04-05 10:46

Jeg er kommet i den ulykkelige situation, at jeg er nød til at skille
mig af med mine katte. Vi har haft dem i 4 år, og i samme tidsrum er min
kærestes allergi blevet værre. Han kan ikke tåle kattene så koncentreret
som det er når de er indekatte. Han har virkelig forsøgt at leve med
det, men det er efterhånden ikke rart for ham at være i sit eget hjem,
og det kan han naturligvis ikke være tjent med i længden.

Jeg kan ikke begynde at forklare hvor ulykkelig jeg er over at skulle
tage denne beslutning. Det er første gang i mit liv jeg skal skille mig
af med noget jeg elsker meget højt, og første gang jeg virkelig forstår
hvad I andre i samme situation har følt... det er næsten ikke til at bære.

Jeg har sendt en annonce til www.vildkat.dk i håb om at finde et nyt
godt hjem til dem. De er brødre og er meget glade for hinanden, så jeg
vil finde et sted hvor de kan være begge to. Alt tilbehør
(transportkasser, stor kattebakke, klatretræ mv.) følger med.

Hvis nogen af Jer selv har lyst, eller I kender nogen der kunne være
interesseret i 2 dejlige misser, så kan jeg kontaktes på jni(a)omnix.dk

Med venlig hilsen
Jette Nielsen "Webmoster"

Fra : Denise

Dato : 12-04-05 12:29

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis nogen af Jer selv har lyst, eller I kender nogen der kunne være
> interesseret i 2 dejlige misser, så kan jeg kontaktes på jni(a)omnix.dk

Hej Jette
Øv, hvor er det trist, jeg kan sandelig godt forstå du er ulykkelig
Det er ærgerligt at I ikke har kunne indhegne haven, så havde det måske ikke
været så slemt med allergien, hvis de tit var ude.
Claus fik jo i sin tid også konstateret allergi overfor kat og hund ved en
priktest. Han tager så piller for det et par gange om ugen kan han nøjes
med, men det er især slemt hvis hans barrikader er nede eller hvis han har
nusset med dem og de gnubber sig mod hans ansigt, så kan det bryde ud. Molly
sover mellem os om natten, og for det meste går det. Men pludselig er det
for meget, og så bryder det ud og han må tage et snif i næsen også.
Men for nogle år siden var det ret slemt, hvor han næsten konstant gik og
snøftede, havde røde øjne og var irritabel. Men siden vi lagde vores kost om
har det aldrig været så slemt som dengang. Der var ligefør han måtte flytte,
for kattene flytter ingensteder Nej, det er ikke noget at joke med, det
ved jeg godt.
Håber du får placeret dem et rigtigt godt sted og det er en god ide at prøve
vildkat og du må endelig sørge for de kommer ud sammen, for ellers ville det
være utroligt trist.

--
Hilsen Denise

Fra : Jette Nielsen

Dato : 12-04-05 13:24

> Denise skrev:
> Hej Jette
> Øv, hvor er det trist, jeg kan sandelig godt forstå du er ulykkelig

Ja, det er fanme (undskyld mit franske) meget trist. Men det er svært at
gardere sig mod kattehår, og de gør hans mave helt rød. Han bruger lang
tid på at fjerne kattehår fra sine bluser hver morgen når han klæder sig
på... hvis han ikke gør det, klør han hele dagen og det er helt
uudholdeligt. Derudover løber næsen konstant og han får de værste
nyseanfald.

Nu har jeg udover vilkatten, også sat annoncer på www.dba.dk og
www.dyrenettet.dk

*snøft*

Med venlig hilsen
Jette Nielsen "webmoster"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-05 15:57

In article <425bbdfdde471@nerdgirl.dk>, Jette Nielsen
> [...]

> på... hvis han ikke gør det, klør han hele dagen og det er helt
> uudholdeligt. Derudover løber næsen konstant og han får de værste

Øvvv Jette, hvor trist! :´(
Jeg kan tænke mig at I har vendt og drejet alle mulige løsninger
allerede. Men - jeg stødte på et produkt for nylig hos dyrlægevagten:
http://makeashorterlink.com/?B258311E7
Jeg har ingen anelse om det virker, synes måske næsten det lyder for
godt til at være sandt. Men når I nu står i den situation I gør, var
det måske et forsøg værd? Almindelig medicin (antihistamin) er åbenbart
ikke en løsning?

--
Knus fra Ann R

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-04-05 21:49

<klip> Jeg er kommet i den ulykkelige situation, at jeg er nød til at skille
> mig af med mine katte. Vi har haft dem i 4 år, og i samme tidsrum er min
> kærestes allergi blevet værre.
</klip>

Måske en mulighed?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4379743.stm

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Lene

Dato : 13-04-05 15:34

Hejsa Jette

Der er altså en mulighed for at blive allergien kvit. Det har hjulpet
rigtigt mange katteallergikere. Det hedder "Cats hair" og er fra Homeoteket
på Frederiksberg.
Prøv det hvis I synes
MVH Lene

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-04-05 08:05

Jeg så inde på vildkat.dk at Batman og Robin bliver boende
hjemme.......har I fundet løsning på problemet ? Det er dejligt hvis I
kan beholde dem

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 15-04-05 08:55

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in message
> Jeg så inde på vildkat.dk at Batman og Robin bliver boende
> hjemme.......har I fundet løsning på problemet ? Det er dejligt hvis I
> kan beholde dem

Hov, ja hvad er der sket Jette.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 16-04-05 07:33

Jette Nielsen <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in

> Hvis nogen af Jer selv har lyst, eller I kender nogen der kunne
> være interesseret i 2 dejlige misser, så kan jeg kontaktes på
> jni(a)omnix.dk

Jeg har desværre ikke selv lige "behov" for flere katte og kender ikke
nogen jeg ville anbefale.
Håber i finder et godt hjem til kattene, hvis ikke nogle af de andres
råd kan bruges, så i kan beholde misserne.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.