Panodil! - Hvad er chancen?
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 23:20

En af mine venners katte har, ved et uheld, slugt en panodil for 3-4 dage
siden. De vidste ikke, at det var farligt for katten. Hende de ringede til,
havde aldrig hørt om at det skulle være farligt for katte, så de troede
ikke, at der ville ske noget

Tirsdag eftermiddag kom reaktionen. Opkast og apati.

Afsted til dyrlægen med ham, sammen med pilleglasset. Han blev indlagt akut,
givet drop og undersøgt på kryds og tværs, og sendt hjem med besked om at
ringe kl. 9:00 onsdag morgen. Klarer han den, så beholder de ham til han er
ok igen. Ellers må en tung beslutning tages.

Hvad er chancen for, at han overlever uden mén?

Katten er huskat, indedørskat, fire år gammel og i fin kondition. Hele
vennekredsens kælepot og "forældrenes" øjesten.

*knuger min Andy en ekstra gang*

Tina

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-04-05 00:08

Hej Tina
Det var dog frygteligt! Føler med Jer.

> Katten er huskat, indedørskat, fire år gammel og i fin kondition. Hele
> vennekredsens kælepot og "forældrenes" øjesten.
>
> *knuger min Andy en ekstra gang*

Det kan jeg godt forstå!
Men det er jo leveren disse satans piller ødelægger - i hvert fald hos
mennesker.
Så det er vel svært at sige noget entydigt om. Men håb det bedste. Helt uden
men vil det nok ikke blive. Du kommer nok til, hvis han overlever, at tænke
mere på, hvad han får at spise.

Mvh. brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 00:27

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Tina
> Det var dog frygteligt! Føler med Jer.

Tak :)

> [...]
uden
> men vil det nok ikke blive. Du kommer nok til, hvis han overlever, at

Vi krydser fingre for det bedste. Det er ikke min kat, jeg har jo Hr. Andy,
men er tæt knyttet til ham.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 22:49

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> En af mine venners katte har, ved et uheld, slugt en panodil for 3-4 dage
> siden.

Katten er frisk igen og er blevet udskrevet til hjemmebehandling.

Prisen for en slugt tablet indeholdende paracetamol: 4600 kr. Det dækker to
døgns indlæggelse, drop, modgift, blodprøver, labratorieundersøgelser, mf.
Oven i hatten kommer så specialfoder (lige knap 200 kr) og konsultation +
blodprøvetagning om en uge.

Men katten har det fint igen.
Han var glad for at komme hjem. Piller, roder og rager igen som han plejer.

Tina

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 08-04-05 07:42

> [...]

> Men katten har det fint igen.
> Han var glad for at komme hjem. Piller, roder og rager igen som han plejer.

Det var dejligt at høre ........jeg har tænkt på hvordan det var gået.
Selvfølgelig er det svært lige pludselig at stå med en uforudset regning
på knap 5000,- men en god kat kan ikke gøres op i penge ....og mon
ikke ejeren bare er glad for at katten er i live og har det godt.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 08:22

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på knap 5000,- men en god kat kan ikke gøres op i penge ....og mon
> ikke ejeren bare er glad for at katten er i live og har det godt.

Bestemt Regningen er også betalt kontant.

Jeg valgte at skrive om prisen også, da det måske kan få folk til at tænke
sig om, og ikke lade medicin være fremme, hvor katten kan komme til den.

Om katten får varige leverskader vides ikke endnu. Hvis han har, så håber
vi, at det er i småtingsafdelingen, hvor det kan klares med specialkost.

Tina

Fra : Denise

Dato : 08-04-05 09:06

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in message

> Jeg valgte at skrive om prisen også, da det måske kan få folk til at tænke
> sig om, og ikke lade medicin være fremme, hvor katten kan komme til den.

Det er også fint nok, men jeg har aldrig hørt om, at en kat selv spiste en
pille, med mindre det var piller der lugtede/smagte godt, som noget
kattemedicin gør.
Så det virker underligt at den havde fået smag for den, men det kan jo godt
være, de lugter af noget katten kan lide

--
Hilsen Denise
Frivillige donationer til vildkattesiden, se

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 11:28

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
godt
> være, de lugter af noget katten kan lide

Ifølge dyrlægen er det ikke usædvanligt, at katte spiser medicin der ligger
ubeskyttet fremme. Der er nok ikke tale om at dyrene tygger pillen, men at
de tager smådimsen i munden og glat som den er, ryger den ned i mørket.

Jeg har oplevet mange katte gennem tiden, der med glæde har spist deres
medicin, når de hat fået pillen tilbudt som en guf. Selv grimtsmagende
medicin er røget ned på denne måde.

Der er på ingen måde tale om at mine venner med vilje har stoppet en pille i
katten.

Tina

Fra : Denise

Dato : 08-04-05 13:10

> [...]
> medicin er røget ned på denne måde.
>
> Der er på ingen måde tale om at mine venner med vilje har stoppet en pille

Næh, men der er jo mange der ikke ved hvor farlige panodil er for katte.
Det var da i hvert fald godt, de vidste hvad det var den havde fået fat i.

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 09-04-05 21:10

Denise wrote:
> [...]
> Så det virker underligt at den havde fået smag for den, men det kan jo godt
> være, de lugter af noget katten kan lide

Katte kan spise de underligste ting.
Det kostede også hen mod 5.000 kr. da Hedwig havde slugt en 5 Pence.

Bjarne

Fra : Denise

Dato : 08-04-05 07:42

> [...]
> blodprøvetagning om en uge.
>
> Men katten har det fint igen.
> Han var glad for at komme hjem. Piller, roder og rager igen som han

Tak for updaten, dejligt det gik godt

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 09-04-05 06:34

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in

> Katten er frisk igen og er blevet udskrevet til hjemmebehandling.

Puha, hvor godt at katten har det godt igen. Håber han kommer sig helt
uden mén.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.