Italiensk for viderekommende
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-04-05 09:40

Hej i forårssolen

Jeg skulle lige hente noget inspiration til italiensk mad, men
appetitten forsvandt
http://www.italy.dk/artikler-2000/kat-opskrift1998.htm

M.v.h
Niels

Fra : Kate

Dato : 03-04-05 09:53

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in

> Jeg skulle lige hente noget inspiration til italiensk mad, men
> appetitten forsvandt
> http://www.italy.dk/artikler-2000/kat-opskrift1998.htm

Det kan godt være det bare er mig, men hvorfor er det værre at spise
kat/hund end kanin, gris, ko eller diverse fugle? Selv ønsker jeg ikke
spise kat, men jeg kan ikke hidse mig over at andre gør det sålænge
kattene er opdrættet til det og naturligvis behandlet ordentligt og
ikke stjålet fra andre, der havde den som kæledyr.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-04-05 10:35

Kate skrev
<Det kan godt være det bare er mig, men hvorfor er det værre at spise
kat/hund end kanin, gris, ko eller diverse fugle?>

Næh det er ikke bare dig, jeg har det på samme måde.

Men med Milles opførsel i formiddag overvejer jeg at invitere ungerne på
"gryderet" *ggg* næh det vil nu
aldrig ske, ikke fordi hun er en kat, men fordi jeg vil aldrig kunne spise
et dyr jeg kender, heller ikke grise, lam eller høns, så hun slipper nok med
en advarsel )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 03-04-05 16:18

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> aldrig ske, ikke fordi hun er en kat, men fordi jeg vil aldrig
> kunne spise et dyr jeg kender, heller ikke grise, lam eller høns,

Adskillige af mine kaniner har i årenes løb haft truslen om at blive
til ragout hængende over deres hoveder, men de er jo mine kælepotter så
selvfølgeligt er de ikke blevet det

Fra : Carina Kristensen

Dato : 03-04-05 10:43

du kan jo da på sin vis jo have ret... Det kommer jo helt sikkert også an

de forhold man har til dyr fra samme art... Ville aldrig hverken spise
katm
hund eller kanin... Men har man først set en kanan eks. som sin bedste
ven... så kan man jo aldrig kunne forestille sig at kunne spise en fra
samme
art..

En ko har man jo ikke noget forhold til.. Men jeg ville nok personligt
sige
at vis jeg fik sådan et forhold til en ko som jeg har til mine 2 små
missere... så ville jeg ihvertfald ikke kunne finde på at spise en fra
samme
art

Fra : Ann

Dato : 03-04-05 15:56

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

.. Men har man først set en kanan eks. som sin bedste
> ven... så kan man jo aldrig kunne forestille sig at kunne spise en fra
> samme
> art..

Øøhh, jo sagtens
Vi holder selv kælekaniner og er MEGET glade for dem.
Men samtidig holder jeg meget at kanin i paprikasauce
Kunne dog selvfølgelig ikke finde på at spise vores egne kaniner,
undulater, marsvin eller hund

Hilsen Ann

---
Husk at besøge www.dyresnak.dk

Fra : Kate

Dato : 03-04-05 16:20

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in

> Men har man først set en kanan eks. som sin bedste
> ven... så kan man jo aldrig kunne forestille sig at kunne spise en
> fra samme
> art..

Tja, der må jeg jo bryde sammen og tilstå. Jeg har haft kaniner i over
20år og avlede i en kort periode også på dem, og jeg spier med stort
velbehag kanin. Ikke en af dem som jeg har siddet og kælet med og
navngivet, naturligvis ikke, de har jo været en del af familien, men
ellers har det ikke generet mig at spise egen avl.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 04-04-05 11:05

Hejsa

Carina Kristensen wrote:
> En ko har man jo ikke noget forhold til..

Det kommer vel an på om man har køer - hvis man har køer (eller grise
for den sags skyld) så har man da også et forhold til dem :) OK hvis man
har 300-400 køer så får man måske ikke helt det samme forhold til hver
enkelt, men hvis man har 10-20 stykker så kender man hver enkelt og alle
deres særheder og kendetegn ;) Præcis som tilfældet er med katte og
hunde (man ville jo heller ikke få samme forhold til hver enkelt kat
hvis man havde 300 af dem).

Folk som ikke har kat har også svært ved at forstå katteejernes forhold
til dem - ligesom folk der ikke har køer tilsynelandende har svært ved
at forstå at en ko ikke bare er en ko ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Denise

Dato : 04-04-05 12:23

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> hund eller kanin... Men har man først set en kanan eks. som sin bedste
> ven... så kan man jo aldrig kunne forestille sig at kunne spise en fra

Helt enig

> [...]
> at vis jeg fik sådan et forhold til en ko som jeg har til mine 2 små
> missere... så ville jeg ihvertfald ikke kunne finde på at spise en fra

Uh ha jo, hvis jeg havde en ko, så ville jeg skam også betragte den på samme
måde som mine katte. De har bare sådan nogle søde næser og dejlige øjne og
heldigvis tænker jeg ikke på det når jeg spiser kalv og oksekød. Kunne
aldrig spise nogle dyr jeg selv havde haft, så derfor bliver jeg _aldrig_
landmand.
Og til Kina kommer jeg sikkert heller ikke, og har heller ikke lyst. Tænk at
se deres forretninger, der måske har vores kæledyr hængende i vinduet, det
ville totalt ødelægge min ferie. Så jeg er altså en af dem, der, desværre
helt uden logik, ikke kan forstå, at der er nogle der kan finde på at spise
hunde og katte. Har heller ikke specielt lyst til at prøve kanin, hare eller
heste, dem synes jeg også er lidt for tæt på som kæledyr for mig.
Beklager

--
Hilsen Denise

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 03-04-05 10:53

Kate wrote:
> Det kan godt være det bare er mig, men hvorfor er det værre at spise
> kat/hund end kanin, gris, ko eller diverse fugle?

Næ det kan altså heller ikke få mig op af stolen. Jeg kan egentlig ikke
tilføje noget nyt til dit indlæg :)

Jeg vil i hvert fald helst være fri for at få serveret hund, kat,
marsvin eller hest. Sidstnævnte har jeg dog fået uden at vide hvad det
var, og det faldt egentlig ikke i min smag.

Carste Sørensen