Sikker katte transport taske?
Fra : Lise Andersen

Dato : 30-03-05 20:36

Jeg har 2 katte som er noget besværlige at transportere i hvert sit
transportbur, når man kun er een person. Har været ude at checke diverse
tasker til katte, men min lokale pålidelige dyrehandler siger, at alle
dem med net i er for usikre at transportere katte i, da de kan flå dem
op med kløerne, og det er der i alle de katte transport tasker jeg har
kunnet finde. Jeg er ikke interesseret i dem med hul til hovedet, da jeg
er ret sikker på, at min kat vil synes det bliver lidt for skræmmende.
Nogle som har nogen erfaringer med katte transport tasker??

Med venlig hilsen
Lise Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 20:49

"Lise Andersen" <liseraKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ret sikker på, at min kat vil synes det bliver lidt for skræmmende.
> Nogle som har nogen erfaringer med katte transport tasker??

Jeg har en transporttaske af dem med net.
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa

Nettet er ret solidt, men det værste er, at flappen for oven ikke er lukket
med lynlås hele vejen rundt. Helt ude i enden er der kun er "vrid-skrue".
Ingen lynlås. Katten kan nemt stikke hovedet op og vriste kroppen ud.

- Hvis man ikke sætter en sele på dyret og hæfter selen fast i den invendige
strop, der er beregnet til samme

Taskerne er ikke sikre alene. Der skal en sele til, for at være helt sikker
på, at dyret ikke smutter. Og nej, katten bliver ikke kvalt i selestroppen.

Taskerne, både de viste og andre tasker på markedet, har en maksimumvægt.
Skal der to katte i een taske, kan der opstå et problem, medindre dine katte
er meget små.

Måske du skulle få en større transportboks de begge kan være i, i stedet for
to seperate?

Tina

Fra : Lise Andersen

Dato : 31-03-05 09:18

>Tak for din besked.

Det lyder ret usikkert. Jeg har 2 transportkasser, een til hver, men de
er jo meget uhandige at gå rundt med. De kan ikke være i samme kasse, da
de godt nok tolererer hinanden, men at sætte dem i kasse sammen tror jeg
ikke de vil bryde sig om.

Med venlig hilsen

Lise Andersen

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 31-03-05 09:44

> Tina skrev:
> Måske du skulle få en større transportboks de begge kan være i, i stedet for
> to seperate?

Jeg har faktisk på et tidspunkt købt en meget stor transportkasse, som
begge mine katte kunne være i på én gang. Dog opdagede jeg hurtigt, at
transportkassen så bliver endog meget tung. Jeg havde svært ved at bære
den selv med begge kattene i (med en på 7,5 kg og en på 5 kg var det
meget at bære i én arm).

Det fungerer bedre at have dem i hver deres transportkasse. Så er der
ligevægt
Det har også den fordel, at kattene har bedre plads på den måde. Og den
ene har jo altid den helt store kasse, som man rigtigt kan flyde ud i

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-03-05 20:54

Lise Andersen wrote:
> [...]
> er ret sikker på, at min kat vil synes det bliver lidt for skræmmende.
> Nogle som har nogen erfaringer med katte transport tasker??

Dem med net i kan katten ikke kradse op (nettet er af ret kraftig
plastik) - det er iaf ikke min erfaring - til gengæld kan de stikke
hovedet op ved lynlåsen, hvis de er ihærdige nok.

Dem med hul til hovedet er beregnet til mindre hunde - katte vil bestemt
hoppe ud af dem meget hurtigt.

mvh Camilla

Fra : Lise Andersen

Dato : 31-03-05 09:19

Ok - det undrer mig bare lidt, at dyrehandleren der selv forhandler
taskerne med net i sagde at de kunne rives op hvis man havde en kat i.

Med venlig hilsen

Lise Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 10:07

> Ok - det undrer mig bare lidt, at dyrehandleren der selv forhandler
> taskerne med net i sagde at de kunne rives op hvis man havde en kat i.

Uhhhh, et godt råd: Lad være med at lægge alt for meget i det, dyrehandlerne
siger.

Dyrehandlere er ikke fagpersoner, selvom de burde være det ved lov. Men det
kræver først en lovændring... Det er ret få dyrehandlere, der rent faktisk
ved noget om de varer og dyr de sælger. Og firmaer der laver varer til dyr,
gør det sjældet ud fra, hvad dyret har behov for, men vægter i stedet, hvad
der kan sælge!

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-03-05 23:11

In article <424affb3636f6@nerdgirl.dk>, Lise Andersen
<liseraKATTE@BAKKEofir.dk> wrote:

> Nogle som har nogen erfaringer med katte transport tasker??

Ja, Sherpa tasker fra http://www.pitstoppets.dk/
Det er noget af det bedste vi har købt, mine katte er meget roligere
undervejs og i venteværelset, de kan mærke kropskontakt gennem tasken
når man har den på skødet, og man kan få en hånd ned ovenfra og nusse
bag ører
Jeg tror ikke de kan bryde ud, det er meget finmasket men kraftigt
nylonnet, der er i.

--
Knus fra Ann R

Fra : Lise Andersen

Dato : 31-03-05 09:28

Tak for dit svar

Umiddelbart ser den model også bedre ud en nogen anden jeg har set. Ved
du om man kun kan købe den på nettet, eller man kan købe den nogen
steder direkte i butik? Jeg har ikke set den model i de dyrehandlere jeg
plejer at købe ind i i Københavnsområdet.

Med venlig hilsen

Lise Andersen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-03-05 12:01

In article <424bb4886f420@nerdgirl.dk>, Lise Andersen
> [...]

> steder direkte i butik? Jeg har ikke set den model i de dyrehandlere jeg
> plejer at købe ind i i Københavnsområdet.

Jeg er rigtig glad for dem. De er ikke helt billige, men jeg satte også
sikkerheden højst og valgte noget der så solidt ud. Der er skulderrem
med, hvilket gør det nemmere at bære - og mine katte har ikke noget
imod at blive båret sådan, nærmest under armen
Jeg tror ikke du kan købe dem ret mange steder, men hvis du klikker ind
på forhandlerlisten på den adresse jeg gav dig, så er der da flere
steder i Københavns-området. Jeg ville nok lige ringe først, for de
skal nok tage dem hjem til dig, gætter jeg på?
Ellers har jeg også set dem på Pitstop's stande på udstilinger, hvis du
kommer på sådan nogen steder

--
Knus fra Ann R

Fra : Lise Andersen

Dato : 31-03-05 12:19

Hej igen

Jeg har allerede været inde og bestille en på nettet, da jeg synes den
ser rigtig god ud. Jeg kommer af og til på katteudstillinger, men det er
ikke så tit.

Tak for det gode råd!

Med venlig hilsen

Lise Andersen