Kat i håndvasken !!!
Fra : Allan R.

Dato : 30-03-05 14:12

Hej allesammen

Vi har for 14 dage siden hentet en lille sød mis på internatet. Hun er ca.
10 mdr. gammel, og af en eller anden årsag har hun en toilet fetich ?

Hun var fra dag 1. af meget interessert i toilettet, og startede med at
drikke derfra. Nemt løst, slå brættet ned. Har også fundet hende liggende i
brusenichen, og hygger sig fint der.

Men hun ynder mest at ligge i håndvasken, hvilket jo ser meget sødt ud, men
ikke ligefrem er det mest hygiejniske. Vi kan ikke lukke døren til toilettet
da hendes kattebakke står derude.

Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

Allan R.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-03-05 14:26

In article <424aa5b1$0$22690$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Allan R.
<None@none.dk> wrote:

> [...]
> da hendes kattebakke står derude.
>
> Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

Det er vist ikke så ualmindeligt, jeg synes jeg har hørt den med katten
i håndvasken adskillige gange De fleste ser det vist ikke som et
problem; men hvis du gerne vil vænne hende af med det, kunne du jo
prøve at lade lidt (rent) vand stå i bunden af vasken. At du så nok får
kalk-rande i stedet for, er en anden sag

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 14:50

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøve at lade lidt (rent) vand stå i bunden af vasken. At du så nok får
> kalk-rande i stedet for, er en anden sag

- Eller en kat der sopper i håndvasken

Tina

Fra : Carina Kristensen

Dato : 30-03-05 15:03

Jeg tror nu også at det er ganske normalt... min den ene ligger nu også tit
i håndvasken.. det har jeg nu ikke noget imod...Og det er jo ikke fordi at
jeg slikker min håndvask ren når den skal rengøres... Skyller den da bare
lige lidt ekstra..

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 15:34

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg slikker min håndvask ren når den skal rengøres... Skyller den da bare

Sådan har jeg det også

Andy ligger ikke i håndvasken, men han er på bordene. "Ulækkert" synes
nogle, men det er da bare at tørre bordet af lige inden det skal bruges, så
er det problem klaret. Kræver blot vask at et par karklude mere

Tina

Fra : Carina Kristensen

Dato : 30-03-05 15:46

Sådan noget tager jeg nu heller ikke så tungt igen.. Vil nu godt nok helst
holde dem helt nede men det er næsten umuligt...Især fordi at mine katte
ELSKER at ligge oven over køleskabet sammen (mit køleskab er ikke så højt,
men kræver dog at man hopper op på køkkenbordet).
Kan ikke nænne at smide dem derned... en ulempe ved det hele er så.. at de
hopper op på komfuret, det er nemlig lige ved siden af køleskabet er.. Så
efter jeg har brugt komfuret sidder jeg med lys og lygte og sørger for at de
små misser IKKE hopper op og brænder sig.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-03-05 16:00

In article <424abb8f$0$23047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Carina
Kristensen <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote:

> Så
> efter jeg har brugt komfuret sidder jeg med lys og lygte og sørger for at de
> små misser IKKE hopper op og brænder sig.

Der er vist flere der klarer det problem ved at sætte en gryde med vand
på kogepladen til den er kølet ned. Så jokker mis ikke på den ved en
fejl
Vi har heldigvis gasblus

--
Knus fra Ann R

Fra : Carina Kristensen

Dato : 30-03-05 16:10

ja det lyder da egentligt meget smart... bare lidt noget bøvl med alle de
gryder...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-03-05 15:57

In article <424aae6c$0$73782$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Tina wrote:

> - Eller en kat der sopper i håndvasken

Jah, det er også set før

--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 30-03-05 20:27

Tina wrote:
> - Eller en kat der sopper i håndvasken
Hehehe

/M

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-03-05 16:24

Allan R. wrote:
> [...]
> døren til toilettet da hendes kattebakke står derude.
>
> Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

har i overvejet at lade vandet løbe ned over hende hvis hun ikke flytter sig
af sig selv??
men sæfølig, det kan jo også være hun bare synes det er skægt*G*

katte er individualister... nogle hader badeværelser, andre elsker dem.....
måske er jeres bare af typen der elsker badeværelset.... er det rum mere
varmt eller koldt end de andre rum i jeres bolig, så kan forklaringen ligge
der.....

ellers må i vist bare acceptere at i har fået jer en vandkat ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : JytteJ

Dato : 30-03-05 17:27

"Allan R." <None@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> toilettet da hendes kattebakke står derude.
>
> Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

I vender jer nok til det. Velkommen i katteslaveriklubben !!

VH.
JytteJ

Fra : Lene Quebec

Dato : 30-03-05 22:21

Min kat lå også altid i håndvasken på badeværelset, og ville endda kun
drikke vand, hvis det var vand fra hanen.
For et stykke tid siden blev hun syg, og i den forbindelse måtte hendes
kostvaner ændres. Først et lille døgn på vand, så kogte ris og fisk, så
dåsemad, så dåsemad blandet med tørfoder, så tørfoder i vand ... og det hele
skulle så ende med tørfoder alene og vand i en skål ved siden af!

Nu vil hun faktisk kun spise, hvis der er vand i tørkosten ... besynderligt
lille væsen.

På den måde fik jeg hende vænnet fra både at ligge i vasken og kun ville
drikke vand fra hanen.

Fra : AEK

Dato : 30-03-05 20:44

"Allan R." <None@none.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

> Allan R.

Hejsa.

Da Oscar var bette ( mange kg. siden ) stod han oppe i håndvasken på
badeværelset og skrabede....
P**** irretende...meeen sådan skulle det være - synes han...
Med alderen og kg. er han stoppet med hans mani.

MEN , det skulle Soffi da gerne overtage......
Hver gang vandhanen starter op...så er hun der som en mis...
Op på wc´et , hvorefter hun kan hænge indover håndvasken ( hun hopper ikke
op i den , som Oscar gjorde ).
Jeg har forsøgt at lade vand blive i bunden af vasken , i håb om, at det
ville hun ikke røre ved.
Men jeg tog fejl...det var da kanon sjovt at plaske med vandet....

Så ja, kan vist blot ønske dig velkommen i klubben af katteslaver, hvis
rødder elsker at lege med vand
Jeg har valgt at vende den op og tænke : Nå ja, hvis de hygger med det -
hvorfor så ikke.....de bor her jo også

Hilsen,
Anya & de lokale & meget farlige rødder

Fra : Anette

Dato : 30-03-05 23:42

Allan R. wrote:
> Nogen forslag, der kan vænne hende af med det ?

Som andre har foreslået, lad lidt vand stå i vasken, eller lad hanen dryppe
lidt. Det sidste ser ikke pænt ud på det politisk korrekte økoregnskab

Flere af vores katte har også nydt at ligge i håndvasken eller i bunden af
brusenichen. Som regel efter de har ligget og blevet godt "stegt igennem" i
solen i vindueskarmen, så skal man åbenbart lige køles lidt af ved at ligge
i den kolde håndvask.
Malle, vores (forhenværende han-)kat, nyder af og til at ligge i håndvasken,
og ser meget fornærmet ud hvis man tillader sig den uhørte fornærmelse at
flytte ham, fordi man skal bruge vasken.
Det gør os nu ikke noget at han ligger der, vasken kan jo skylles inden
brug.

/ Anette
www.faarborg.dk/Malle

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 01-04-05 15:49

Hej

Pjevs elsker også at ligge i håndvasken. I starten syntes jeg det var lidt
ånsvag og prøvede at vænne han fra det ved at lade vandet løbe ud over ham,
men han blev altså liggende. Han fungerede fin som prob, men da maven var
godt våd, gik kan dog sin vej, bare for at smide sig ind op det rene
vasketøj. Så måtte det vaskes igen. Så jeg har opgivet at vænne han fra det.

mvh Cindie