POST med tekst-link
Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 30-05-01 11:48

Hej

Dette er måske ikke den helt rigtige gruppe, men:

Er det muligt at POST'e data med et tekst-link (og altså ikke en form)?

Jeg forestiller mig noget i retning af en form med hidden felter som bliver
submitted med et tekst-link i stedet for en submit knap.

Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-01 13:33

"Anders Truels Nielsen" <anders@knights.dk> wrote in message
> [...]
bliver
> submitted med et tekst-link i stedet for en submit knap.

vha clientside Javascript

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-05-01 15:06

Anders Truels Nielsen wrote:

> Dette er måske ikke den helt rigtige gruppe, men:
>
> Er det muligt at POST'e data med et tekst-link (og altså ikke en form)?

Du kan gøre det med Javascript, som andre har nævnt. En anden løsning, som
virker selv om man har slået Javascript fra, er at lave linket som et billede
og bruge:
<input type="image" src="sti/til/billede.jpg">

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 31-05-01 12:55

> Du kan gøre det med Javascript, som andre har nævnt.

Er der ikke muligt at lave en "ægte" post igen? Evt. vha. et komponent?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 31-05-01 18:26

Rasmus Nielsen wrote:

> Er der ikke muligt at lave en "ægte" post igen? Evt. vha. et komponent?

Komponenter er noget, der hører til på serveren (når vi snakker ASP - og
det gør vi jo her i gruppen). Men det er klienten, der POST'er dataene.
Men hvad mener du med "ægte" post? Hvis du laver noget i retning af:
<form action="ModtagData.asp" method="post">
<input type="hidden" name="test1" value="5">
<input type="hidden" name="test2" value="6">
<input type="image" src="sti/til/billede.jpg">
</form>

- vil det fungere som et link:

- bortset fra at data bliver POST'ed i FORM-eksemplet og GET'ed i det
sidste.

M.v.h.

Jonathan