Søger du bolig ? (fremleje ca 6 mdr) evt i~
Fra : Ulla Boje

Dato : 28-03-05 17:22

DEN KORTE HISTORIE (Den lange tårevædede kan læses i min profil)
Jeg er den stolte ejer af 3 katte. Alle 3 er søskende. Fandt dem på en
mark da de var 3-4-5 uger gamle
Deres mor var kørt over 6 dage forinden... Behøver vel ikke skrive, at
de var syge og forkomne.
Jeg madede dem - havde dem til dyrlæge og alle overlevede (med nød og
næppe den ene).
De gik (går) efter mig som 3 ællinger. De er nu 2 år gamle og søde,
sjove og legesyge - har utrolig fornøjelse af hinanden.

Jeg bor 12 km fra Rigshospitalet (hvor jeg arbejder) - i nærheden af
Dragør i en form for rækkehus (gl tre-længet bondegård som er
restaureret og lavet om til lejligheder). Jeg har egen have, grønne
arealer omkring og - kattelem.
Nu kommer så det egentlige problem : Jeg skal 6 måneder til Østen (omkr
oktober, men er flexibel) og skal have fremlejet min bolig. Ville gerne
fremleje - med katte, men er usikker på om det mon går, om jeg kan stole
på folk, osv.

Jeg tænkte på, om nogen herude, på en eller anden måde enten kender
nogen dyreelskere som mangler en bolig - eller kender nogen som kan
passe mine katte, hvor de selv bor (de skal have mulighed for at komme
ud). Jeg vil selvfølgelig
betale for det - men er ikke velhavende. Alle 3 katte er neutraliserede,
vaccinerede, øremærketatoverede osv. Jeg kører gerne tværs gennem landet
- blot det er det rigtige sted.

Min bolig er på omkr 70 kvm - her er lyst, venligt og små sprosvinduer.
Min husleje
er omkr.5.500. Her kan snildt bo et par

Er der nogen som har en ide' til hvordan jeg gør dette rigtigst - eller
nogen som kender nogen som kender nogen ?
Hører meget gerne

Med venlig hilsen
Ulla Boje
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 28-03-05 17:35

Efter min mening er det bedste du kan gøre - hvis der overhovedet er
muligt - at finde nogen der vil bo i dit hus, så kattene er fri for at blive
flyttet. Men når det er sagt, så er det et frygteligt dilemma, for kan du
stole mere end 100% på de mennesker, at de passer kattene (og huset!)
ordentligt imens. Det bedste ville jo være at det var mennesker du kendte,
så du vidste at du kunne stole på dem. Du har ikke et familie medlem
(søster, bror, mor eller far eller andre)? Det er noget af et sats at enten
lade vild fremmede mennesker flytte ind i så lang tid, eller at lade kattene
flytte ud til andre som du slet ikke ved hvem er......
Måske andre har bedre råd end jeg...

M.v.h.

Lene

Fra : Ulla Boje

Dato : 28-03-05 17:58

> [...]
kattene
> flytte ud til andre som du slet ikke ved hvem er......

Hej Lene

Nej, den med familiemedlemmer og venner, den har jeg prøvet - desværre.
Jeg er enig i dig med at det bedste for kattene ville være at blive i
huset - derfor søger jeg også 1-2 personer som vil bo her og samtidigt
se efter kattene. Jeg skal selvfølgelig nok betale foder - evt dyrlæge
osv. Jeg tænkte, at i dette forum måske kunne findes nogen, som kender
nogen

Fra : Melanie

Dato : 28-03-05 20:53

"Ulla Boje" <ullabojeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Min bolig er på omkr 70 kvm - her er lyst, venligt og små sprosvinduer.
> [...]

Hej Ulla

Ja sikke noget, håber du finder en god løsning.

Er de kr. 5.500,- virkelig rigtigt. Det lyder dyrt. I følge LLO er det meget
billigere. Har desværre selv haft lejet en lejlighed ud i Kbh og hun gik
til huslejenævnet og fik over halvdelen af lejen igen den vej. Der har lige
været noget i medierne om det, så pas på hvad du gør.

Mvh Melanie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-03-05 21:56

Melanie skrev
<Er de kr. 5.500,- virkelig rigtigt. Det lyder dyrt. I følge LLO er det
meget billigere. >

Hmm det er vist meget afhængigt af stand, beliggenhed
og hvem der udlejer, min lejlighed på 2 vær. 64kvm
i Rødovre koster 5.644 kr, men LLO er velkomne til at betale halvdelen )
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ulla Boje

Dato : 29-03-05 16:02

Hej Melanie

Ja, de 5.500 er hvad jeg faktisk betaler om måneden - ingen fix-faxerier
i det, iøvrigt er det en lejebolig, så det kan jo bevises sort på hvidt.
Egentlig er er det billigt, hvis man sammenligner med andre i samme
område (Dragør). Det jeg bor i er, at sammenligne med rækkehus eller
kædehus.
Her er en stor stue med åbent køkken - et stort soveværelse og lækkert
bad med brus osv. Her er spros-vinduer hele vejen rundt. Der hører også
en lille ugenert have
til. Det ligger langt fra store veje og her er landlig idyl
(hestevrinsken og hønsekaglen) - og så er det kun 12 km fra centrum.
Nogen som er interesseret ?? Og så følger der 3 skønne katte med, som jeg
helst ser bliver "i egen bolig"

Fra : Carina Kristensen

Dato : 29-03-05 17:12

Tror det bliver svært at få den udlejet igennem det her..
Hvis jeg var dig så ville jeg sætte en annonce i jeres avis, det tror jeg at
i får lidt mere respons af..