Hvordan fjerner man kattetis fra et gulvtæ~
Fra : Laskedyret

Dato : 28-03-05 17:17

Hejsa

Min sterileseret hunkat syntes det er mægtigt at pisse på den samme plet
hver dag - jeg lejede enddag en tæpperenser - det holdt to dage, så pissede
hun der igen, men pletten var heller ikke ordentlig væk.

Er der noget som er godt til at fjerne kattepis?

Den er i øvrigt 7 år gammel og ellers i fin form, men jeg tager nok lige
forbi dyrelægen for en sikkerheds skyld

Jesper

Fra : Anette

Dato : 28-03-05 20:33

Laskedyret wrote:
> Er der noget som er godt til at fjerne kattepis?

Det jeg har haft mest held med er Rodalon.( Sælges også under navnet
Algefjerner i Matas)
Gennemvæd pletten med fortyndet Rodalon, lad det ligge 5-10 min og sug så
meget du kan op med karklud/køkkenrulle. Gentag evt nogle gange.
Når mine katte har lavet det nummer har jeg samtidig dryppet det
uimodståelige Baldriandråber ( fåes på apoteket under navnet Valeriane
dråber) i deres kattebakke. Det har hjulpet gevaldigt.

Håber det hjælper Jer også

/ Anette

Fra : Maj-Britt Clemensen

Dato : 10-04-05 10:58

Hej Jesper

Håber du har fundet ud ad ,hvorfor katten pludselig
er urenlig.Ofte er det p.g.a. sygdom ell. stress
(måske fordi der er opstået forandringer i dens
dagligdag.Katte er vanedyr og meget følsomme for
forandringer.

Ang. gulvtæppet er rodalon (kan købes i bla.a
bilka )løsningen .Det desinficere uden og blegne og
tager lugten af kattetis.Jeg plejer og bruge det
rent ,men du kan læse på flasken (det er en hvid
plastikflaske med grøn edikettetekst ).

Katten kan være svær og rette ,hvis den har fået
vanen indbygget,men jeg har været heldig hjulpet ved
og bruge staniol .Den lå jeg der hvor katten ville
tisse og ovenpå dryppede jeg et par dråber lavendel
(mener jeg det var,er længe siden ,så jeg er i
tvivl ,men næsten sikker på det var lavendeldråber.)
Katte kan ikke lide den lugt og heller ikke
staniolen ,så for mit vedkommende blev det løsningen
efter mdr.'s kamp med urenlighed.Håber det hjælper
dig .
Mange hilsner Nadiri

Fra : Annette

Dato : 24-04-05 01:03

Hejsa,
"Pist væk" er det bedste jeg har brugt, da Rodalon kan have den ulempe at
være så kraftigt duftende, at katten "bliver nødt" til at efterlade endnu en
tisseduft.

/Annette

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-04-05 03:13

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in message
> [...]
> være så kraftigt duftende, at katten "bliver nødt" til at efterlade endnu

Og husk endelig også, at Rodalon er giftigt for katte og andre dyr - os selv
inklusive, så skyl grundigt af efter brug.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk