ormekur- hvad så?
Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 09:12

Som jeg skrev tidligere, har min ene ragdoll, altid, så længe jeg har haft
ham (10mdr) været et skravl, både pels og vægtmæssigt, men med en enorm
appetit.
efter råd herfra, fik han for 17 dage siden påbegyndt en kombiormekur, han
fik den sidste ration for 3 dage siden.

hvis det hele skyldes at han har haft orm, hvor længe vil der ca. gå, før
jeg vil kunne se en forandring?
for hvis det ikke er orm, der er skyld i det, så vil jeg få taget en
blodprøve på ham.
men han har på intet tidspunkt virket syg på nogen måde, er kæk og frisk som
sin kuldbror, som jeg også har. men han vejer kun det halve, og ligner et
tøjstativ i forhold... jeg ved godt, at man ikke skal sammenligne, men da
tøjstativet var killing, var han en halv gang større end broderen, så det
undrer mig noget.
de får iams adolt til fri afbenyttelse, plus ekstra under bordet, til
tøjstativet..

mvh. marie

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-03-05 20:40

<klip> hvor længe vil der ca. gå, før
> jeg vil kunne se en forandring?

Hej Marie

Hvilke ormemidler har katten fået?
Banminth og Drontal?
Ormekure virker på en måde ikke, for lidt orm vil en kat altid have, med
mindre man giver dem ormekure hele tiden/livet.
Der er kommet en ny ormekur, der skulle kunne dræbe æg, larver, orme, ja
stort set alt, men jeg kan ikke på stående huske præperatets navn, vil
undersøge det ved lejlighed.

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 20:51

> [...]
> Der er kommet en ny ormekur, der skulle kunne dræbe æg, larver, orme, ja
> stort set alt, men jeg kan ikke på stående huske præperatets navn, vil
-----------------------

Hej!

banminth var det ikke, helt sikkert ikke,
drontal..kan det godt være, har smidt pakken ud, og husker ærgeligt nok ikke
navnet, men 1 pille pr 4 kg kat, og igen efter 14 dage lød kuren.
det skulle være en kombi kur, som tog både bændel og spolorm og hvad der
ellers måtte være
hans bror fik også en kur, for at være sikker på at han ikke også havde orm.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 21:37

> [...]
> ellers måtte være
> hans bror fik også en kur, for at være sikker på at han ikke også havde

Det lyder som Drontal.
Skal det altid gentages efter 14 dage for vores katte har kun fået en gang,
de gange vi har givet dem ormekur.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 28-03-05 15:43

> [...]
> ellers måtte være
> hans bror fik også en kur, for at være sikker på at han ikke også havde

Jeg kan ikke svare dig mere præcist så, kan du ikke finde ud a hvad midlet
hed?
Dyrlægen må vide det, da ormemidler er på recept...

Fra : fam. Ager

Dato : 28-03-05 18:44

det var drontal!

mvh. marie

Fra : Bettina Hansen

Dato : 27-03-05 22:39

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:
> Der er kommet en ny ormekur, der skulle kunne dræbe æg, larver, orme, ja
> stort set alt, men jeg kan ikke på stående huske præperatets navn, vil
> undersøge det ved lejlighed.

Banminth på tube skulle vist dræbe mere end de normale piller (idet det
tager orme på flere forskellige stadier og flere forskellige steder i
kroppen).

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : fam. Ager

Dato : 28-03-05 10:15

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse

> Banminth på tube skulle vist dræbe mere end de normale piller (idet det
> tager orme på flere forskellige stadier og flere forskellige steder i
> kroppen).
>
> Mvh Bettina

efter mine oplysninger tager banminth kun rundorm, hvorimod drontal tager
også bændelorm.

mvh. marie

Fra : maz

Dato : 28-03-05 19:22

http://www.produktresume.dk/docushare/dscgi/ds.py/GetRepr/File-12046/html

> efter mine oplysninger tager banminth kun rundorm, hvorimod drontal
> tager også bændelorm.
>
> mvh. marie

Drontal:
http://www.produktresume.dk/docushare/dscgi/ds.py/GetRepr/File-16258/html