Kattegrus
Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-03-05 12:36

Hejsa...

For tiden bruger jeg litter pearls som kattegrus... men prisen på det pr
pose (som jo er pr gang er 50 kr)...
Så var det lige at jeg ville spørge jer om i kender noget i stil med det
som
man kan bestille over nettet, eller jeres erfaringer med godt kattegrus..

det jeg godt kan lide ved det er for det første også de store stykker som
kattegrusen består af... Jeg har prøvet det billige som er i rimelig små
stykker... Det betegner de nu mere som legetøj end der hvor de skal
tisse...
for efter MEGET kort tid, ligger det meste af kattegrusen udenfor
kattebakken... Så stykker skal gerne være store..

Mvh Carina

Og tunsind tak for alle jeres gode råd herinde

Fra : Charlotte

Dato : 26-03-05 12:38

Aldi sælger noget kattegrus som klumper + at det er rimelig store stykker,
mener at det koster en 20-22 kroner pr pose og det er rimeligt godt.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 13:38

> [...]

> for efter MEGET kort tid, ligger det meste af kattegrusen udenfor
> kattebakken... Så stykker skal gerne være store..

Det er godt nok meget sandet i konsistensen, men det er imo det, der holder
bedst og længst. Jeg snakker om kattegruset Extreme Classic.
Det koster imellem 150 kr. til 180 kr. pr. sæk med 16 kg. Det fås billigere
i Tyskland....

Vi bruger ca. 2 sække pr. mdr. til 4 katte, hvor jeg renser bakkerne ( 3
stk ) dagligt og genopfylder efter behov.

Har pløjet mig igennem det meste af markedet inden for kattegrus ( har også
prøvet Litter Pearls for nogle år siden) , men er altså endt med EC, da det
er det nemmeste at have med at gøre imo, og også billigst i længden.

Vi har den ene kattebakke ( lukket bakke ) i stuen, hvor kattegruset godt
kan "flyve" lidt til alle sider nogengange. Jeg har lagt en alm. dørmåtte
foran bakken, til at tage det værste grus fra gulvtæppet. Man kan vist også
købe speciale gummimåtter til formålet.

Du kan også bruge træpiller som kattegrus.
Har selv prøvet, men synes ikke at det virkede ligeså godt som Extreme
Classic.
Der er dog mange kattejere, der er glade for træpillerne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-03-05 14:09

okay hvor bestiller i så det i tyskland??? og hvad bliver prisen ca i alt
med porto?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-05 14:36

In article <42455ed7$0$23063$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Carina
Kristensen <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote:

> okay hvor bestiller i så det i tyskland??? og hvad bliver prisen ca i alt
> med porto?

http://www.zooplus.de vil de fleste sikker svare. En sæk m. 15 kg
koster 12,99 euro = knap 100 kr. Forsendelsen er ca 4-5 euro (kan
desværre ikke huske det præcist) ligemeget om du køber 1 eller ti
sække.
Jeg bestilte 6 sække i oktober og er nået halvt igennem dem nu. Jeg har
to indekatte med 1 halvstor bakke. Jeg har endnu ikke smidt andet end
brugte klumper ud efter vi begyndte på extreme classic. Jeg har to ens
bakker, og hælder med jævne mellemrum gruset over i en ren bakke og
renser ellers for klumper osv to - tre gange dagligt og fylder op for
"mistet grus".
Negativt: det støver en del og er parfumeret, hvad nogen ikke kan lide.
Kan du bruge det til noget?

Et andet grus jeg har hørt rigtig godt om på det seneste er Olivers -
men det er dyrere, hvis du ikke får opdrætterrabat.

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 15:03

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Negativt: det støver en del og er parfumeret, hvad nogen ikke kan lide.

Der findes et andet grus, der minder rigtig meget om Extreme Classic, bare
ikke parfumeret. Har kun prøvet det en gang, så jeg kan ikke lige huske
navnet ?
Men det er da et alternativ, hvis man ikke kan lide det parfumeret grus. Så
slemt er det nu heller ikke med parfumeringen og det støver mest, når man
lige hælder det op, ellers er det imo heller ikke så galt med støveriet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-05 15:42

In article <42456bd5$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Buffy wrote:

> Så
> slemt er det nu heller ikke med parfumeringen og det støver mest, når man
> lige hælder det op, ellers er det imo heller ikke så galt med støveriet. :-

Næh, det var mest for fuldstændighedens skyld
Jeg er lidt obs på det fordi jeg har en astma-kat. Men det virker nu
ikke som om det generer hende

--
Knus fra Ann R

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-03-05 16:22

Okay... vil da lige prøve at købe det der extreme classic... det er jo da
ihvertfald meget billigere end litter pearls...
Det er jo med at prøve sig frem, efter hvad der passer til ens selv og
kattens behov..
Men tak endnu en gang for jeres gode råd

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 26-03-05 18:07

> [...]
> kattens behov..
> Men tak endnu en gang for jeres gode råd

Hejsa

Vil da også lige "slå et slag" for Super Carino kattegrus... Det klumper
godt, lugter ikke og støver ikke ret meget - gruset er groft og derfor
også lidt "stort"! Det kan købes i MaxiZoo til 109 kr. for 20 kg.

Der skal dog siges, at man KAN få bedre grus, men det koster så også det
mere! Vi er gået fra Olivers (som ellers også er rigtig godt, men dyrt
hvis man ikke er opdrætter) og Catrine Cat Litter (som også er godt
grus, men som koster 149 kr. for 7 kg., dog ofte på tilbud, så man får
21 kg. for 199)

Pointen i dette er, at man sagtens kan få kattegrus der er super godt
(f.eks. de to ovennævnte), men kan man leve med grus som ikke er heeelt
så godt (det er kun en lille forskel), men tilgengæld er meget
billigere, så kunne man f.eks. købe Super Carino.

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linde

Dato : 27-03-05 01:35

Vil lige give mit besyv med her. Har brugt den billigste fra zoocity de
sidste tre måneder jeg har haft min killing, og det er noget der rykker! Det
klumper super og det har ingen lugtgener og støvet lægger sig rimeligt
hurtigt. Har prøvet at købe fra Fakta og Aldi når jeg har glemt at køre
forbi og det duer ikke! Aldis klumper dårligt og er i store perler...Faktas
klumper slet ikke...det er dog parfumeret men urinen lugter max når man
tømmer det. Eneste ulempe er at jeg har glemt hvad det hedder, skal derud på
mandag. Et plus kunne dog være at det er på tilbud af og til, 3x20 kilo
for 100.

Mvh
Linde

Fra : Kate

Dato : 27-03-05 10:57

Som de andre bruger jeg helst Extreme Classic. Hos vores Maxi-zoo
koster 16kg 149kr., det er jo en noget pebret pris. Derfor har nogle
gange nu fået det fra tyskland. Jeg bestiller 10 poser med porto skulle
vi denne gang give 1013kr., prisen afhænger af eurokursen.
Desværre er der gået totalt koks i forsendelsen denne gang. Haslev
posthus har formået totalt at lave ged i den, så jeg aner faktisk ikke
hvor meget grus vi ender op med.

Jeg bestilte 10 poser til levering hos min mor, da hun har natarbejde
hver anden uge er det meget vigtigt hvornår levering sker. Vi
forventede gruset omkring d. 2-3 marts, emn intet skete. Først ugen
efter, mens min mor sov, kom posten. Ved afhentning i den lokale brugs
ligger der 2 poser. Min mor protesterer og forventer 10 poser, men nej
posten er sikker, det er hvad der er. Samtidig udebliver kvitteringen
fra Zooplus, derfor tror jeg det er dem der har begået fejlen, så først
henad torsdag d 10/3 får jeg skrevet til zooplus om fejlen. De siger de
har leveret aftalte mængde og at posten har forsøgt afleveret det. Nå,
vi efterlyser gruset hos postvæsnet og får at vide at gruset skam har
ligget og flydt i Haslev, men nu er returneret til
tyskland...arghhhh...Jeg skriver til tyskland om sagen og de siger
"rolig nu...vi sender 8 nye poser". Nu kommer det "morsomme" så. Samme
dag som jeg får mail fra zooplus om det, får min mor 2 poser grus,
altså 2 poser af de 8 som posten påstår er returneret til tyskland, så
nu går jeg rundt og er ret spændt på hvor meget grus der dukker op. Nu
har det jo været påske og der er ikke sket mere i sagen. Jeg skal så
når det endelige antal dukker op skrive til zooplus så de får betaling
for alt det grus vi ender op med, om det er 10, 12 eller 18 poser aner
jeg ikke.
Åhja, skal lige huske at sige at Zooplus har håndteret denne sag meget
fint. Mails er besvaret senest dagen efter og der var ikke noget med at
afvente og se hvor meget der blev returneret, de ville bare sende nye
poser med det samme. Jeg kritiserer udelukkende PostDk for deres
behandling af vores varer. Desværre gjorde de noget tilsvarende sidst,
der nåede vi bare at få vores varer inden det gik helt galt.

Nå, men mens alt dette står på løber jeg jo så tør for grus og må ud på
det åbne marked. Jeg endte med at købe noget som hedder "multifit" fra
Maxizoo. Det kostede 80kr for 15L. Jeg fyldte den ene bakke helt op, og
har stadig til efterfyldning, jeg har efterfyldt en gang og kan sikkert
efterfylde en gang mere. Det klumper godt og jeg sunes ikke det lugter.
Kattene bruger det glad og gerne, okay, mine er ikke sarte på den
front. Så det ville jeg ty til en anden gang uden betænkeligheder.
Gruset er ikke så fint som EC, men det bliver spredt nøjagtigt lige så
meget

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Carina Kristensen

Dato : 27-03-05 12:00

ja det var da en være rod med postdk...
Men det er da godt at maxizoo tager det seriøst, som man andre sikkert
ikke
ville..