Net til vinduer
Fra : Carina Kristensen

Dato : 25-03-05 22:58

Hej..

Jeg har 2 indekatte... Nu her om vinteren er problemet ikke så stort, men
til sommer ville det jo være rart
at kunne åbne vinduerne HELT....

Det er derfor jeg tænkte over om man ikke kunne få sådan nogen net eller
et
eller andet til vinduer så de ikke kan smutte ud (det ville ikke være så
smart nu hvor jeg bor på 2 sal)... Myggenet ville jo nok ikke være så gode
da de sikkert hænger sig i dem så de går i stykker..

Mvh Carina..

Fra : Denise

Dato : 26-03-05 00:23

Carina Kristensen wrote:
> [...]
> så smart nu hvor jeg bor på 2 sal)... Myggenet ville jo nok ikke være
> så gode da de sikkert hænger sig i dem så de går i stykker..

Hej
Vi har fået en skydedør af insektnet foran vores havedør - se
http://www.fluenet.dk/insektnet.html
De kommer ud og måler op og leverer, de har afdelinger i hele Danmark, prøv
og ring.
Så har vi fået et rullegardin i insektnet til vores soveværelse. Det fik vi
lavet gennem nogle der forhandlede gardiner og markiser.
De 2 ting er de bedste investeringer vi længe har lavet, vi er simpelthen så
glade for dem. Nu kan man endelig sidde i stuen med døren åben om sommeren
og sove med åbent vindue på grund af vores rullegardin.
Men altså, prisen var heller ikke billig.
Jeg ved der er andre der laver det selv ved hjælp af materialer fra
byggemarkeder, det kan være de skriver lidt om det, men desværre er vi ikke
handyfolk, så vi måtte betale.

--
Hilsen Denise

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 26-03-05 00:47

> [...]
> smart nu hvor jeg bor på 2 sal)... Myggenet ville jo nok ikke være så gode
> da de sikkert hænger sig i dem så de går i stykker..

Hej Carina,

Da jeg boede i lejlighed havde vi lavet nogle rammer med net til vores
vinduer. Vi købte nogle solide trælister i byggemarkedet og sømmede dem
sammen, så de dannede en firkanet ramme, der passede med vinduet (rammen
gik ud over selve ruden). Så hæftede vi hønsenet på rammen. På rammen
satte vi nogle øskner (en skrue med et øje på). Vi satte en øskne i alle
rammens 4 hjørner. Derefter hamrede vi kroge på vinduerne, så det
passede med øsknerne på rammerne (4 stk. kroge på hvert vindue). Når så
vi ville åbne vinduerne, satte vi rammerne på ved at sætte hvert "øje"
ned over den tilhørende krog. Vupti var der biograf til misserne og
frisk luft til alle

Denne løsning er nok ikke lige så pæn, som den Denise har foreslået. Til
gengæld er den billig

Rammerne er nogle store skrumler at have til at stå, når de ikke sidder
på vinduerne. Men vi var ikke interesserede i at have hønsenet for
vinduerne altid

Lad være med at købe det platicnet, som også findes på markedet. Det går
i stykker, når misserne klatrer i det

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : goofy

Dato : 26-03-05 08:20

Hej Karina
> [...]
> være så gode
> da de sikkert hænger sig i dem så de går i stykker..

Hos os bruger vi myggenet, købt hos det lokale byggemarked for
ca. 130,oo for en størrelse 130x130 cm.
Nemt at nonter, der der bruge selvklæbende velko.

Vores katte kravler IKKE i nettet, selv ov vi kan se at der har
været kløer i.
Nettet har nu seddet i ca. 4 år uden vi har haft mogen problemer
af nogen art.
Tværtimod så sidder kattene tit og får frisk luft og nyder de
fårskellige lyde der pludselig er interesante.
Fra huset og ud i haven, samt fra udestue til have er der lavet
en net-skydedyr så vi kan have åbnet om sommeren uden vores katte
render ud.
Og det er sskøøøøøønt at slippe for div. insekter.

Hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-03-05 11:06

tak for alle jeres svar... Vil da lige prøve at smutte ud i et
byggemarkedcenter og se hvad de har af de forskellige ting

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-03-05 11:22

Hejsa

Jeg har lige sat følgende op som kan ses på vores homepage og
der er flere photos under Bobby & Bastian.
Det er utroligt nemt at arbejde med og kan bestilles i alle mål/str.

http://www.123hjemmeside.dk/norwegian-forest-cat

Kan købes/bestilles på følgende homepage/adr.

http://www.lsnet.dk/fritid.htm

Carsten Nielsen DK-5500

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-03-05 12:20

nårh ja et sportsnet det må jo være praktisk og billigt..

Tak

Fra : Alice

Dato : 26-03-05 13:21

Undskyld jeg blander mig lige i tråden, for jeg har samme problem og søger
osse en løsning
Vi bor osse på 2. sal, og vores lejlighed er en bageovn om sommeren, og
inden vi fik misling, så havde vi bare et par vinduer til at stå på vid gab,
for at give luft og gennemtræk. Nu hvor Pretty er blevet en del af vores
familie skal vi jo passe på at hun ikke skvatter ud .....Og samtidig vil
både hun og os ha' godt af masser af frisk luft.

Jeg synes rigtig godt om din løsning Carsten, men kan misserne ikke komme
til skade i disse net ??. Jeg tænker her på, om de kan få stukket hovedet ud
af nettene og blive filtret ind i dem. Og hvordan har du fået dem strammet
ud ????

Jeg var inde og kikke på linket hvor nettene kan købes og ser at mindste
maskestørrelse er 4 cm .......Jeg er da bange for at Pretty nok skal få
hovedet klemt ud der, hvis hun ser noget spændende udenfor- Hun er kun 4½
måned nu, og der går vel kun højst et par måneder før vi får brug for at slå
vinduerne op ( forhåbentlig . Og selv om hun allerede nu vejer over 2
kg, og da hun er en Briter som bliver store misser, så tror jeg ikke hun når
at få så stort et hoved. Men jeg tænker så på evt. at lægge nettet dobbelt
og forskyde det lidt og derved formindske hullerne / maskerne ......Men hvad
strammer jeg det ud på ??

KH
Alice

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-03-05 13:31

Alice skrev
<Jeg synes rigtig godt om din løsning Carsten, men kan misserne ikke komme
til skade i disse net ??. >

Jeg har også været "lun" på disse net i nogle år, men tør
ikke prøve dem, hver sommer er der nogle på de int. lister der fortælle at
deres kat har hængt fast i dem (kløerne i knuderne) en kat blev så panisk at
den brækkede tåen i forsøg på at komme fri. Nu er der jo forskel på katte
det er ikke alle der absolut skal klatre i alt, men to af mine skal, så
jeg holder mig til volierenet på trærammer.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 26-03-05 13:51

> [...]

> det er ikke alle der absolut skal klatre i alt, men to af mine skal,

> jeg holder mig til volierenet på trærammer.

Ja, jeg har også erfaring med, at mine hængte i trådnettet - og jeg
mener, hængte HELT deroppe med alle fire poter på én gang. Udefra så det
ud som der hængte en flagermus i overstørrelse i nettet

Så jeg ville bestemt også vælge et solidt materiale. Vores hønsenet
holdte fint til det i flere år (men rigtigt volierenet er sikkert pænere
)

Fra : lisbeth steen

Dato : 26-03-05 15:03

> [...]
>
> Så jeg ville bestemt også vælge et solidt materiale. Vores hønsenet
> holdte fint til det i flere år (men rigtigt volierenet er sikkert pænere

Mine persere som folk ellers siger er så rooolige og dovne - elsker også
at klatre i nettet
så vi har valgt voliere-net i løbegården - spændt op på træ...
- en lidt dyrere løsning, men den holder! også til 6 kg. kat der
pludselig får en ubændig trang til at lege abekat... )
hullerne i nettet er kun 2½ x 1 cm. og der kan selv den ihærdigste
misling IKKE komme ud...

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-05 15:46

In article <42456b78bed3f@nerdgirl.dk>, lisbeth steen
<lisbeth.steenKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote:

> også til 6 kg. kat der
> pludselig får en ubændig trang til at lege abekat... )

))
Får et billede på det indre øje af en perser, der svinger afsted i
armgang ;-D

--
Knus fra Ann R

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-03-05 16:23

Hej igen

Det er et spørgsmål om at få det spændt rigtigt stramt ud.
Jeg har fastgjort nettet med en hel masse kramper, jeg vil mene
at hvis man bruger hønsenet, ville de kunne skære sig frygteligt,
da det er tyndt og af ståltråd.
Men ellers må man prøve sig frem og finde den løsning der passer
en bedst.
Jeg gav 250,- incl. forsendelse for et på 150 x 400 cm.

Du kunne evt. sætte nogle kroge i alle 4 hjørner + 4 midt for oven, neden og
sidderne.

Held og lykke med projektet

Fra : Annette

Dato : 24-04-05 01:00

Hejsa,
Jeg har lavet rammer, hvidpigmenteret dem og beklædt dem med stålnet. De er
næsten ikke til at se, hvis man da ikke lige ved det :)

Fordelen ved denne løsning er, at det altid er nemt at komme til vinduet når
det eventuelt skal vaskes, vel at mærke uden at fjerne noget, da rammerne er
sat op med hængsler.

/Annette