Hjælp hunkat i løbetid tisser i hjemmet
Fra : Jakob

Dato : 20-03-05 14:12

VI har en hunkat der er 10 måneder og er kommet i løbetid. Har skrevet
andet indlæg om dette og vi er begyndt at give den p-piller indtil vi
får taget stilling til om den skal steriliseres.
De sidste 4 dage har den miavet, dag og nat og været ultrakælen. Igår
fik den p-pille for første gang da vi ikke kan holde ud at høre på den
mere :0)

Inat har den igen larmet og hertil morgen opdagede vi at den tissede I
SENGEN... damn. Derefter opdagede vi at den også havde tisset i en stak
tøj, og i en stak papirer.

Derfor vil jeg lige høre om man kan forvente at den holder op med dette
når effekten af p-pillerne sætter ind ?? Den har ellers aldrig tisset
udenfor bakken.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 20-03-05 15:25

<klip>
"Derfor vil jeg lige høre om man kan forvente at den holder op med dette
når effekten af p-pillerne sætter ind ?? Den har ellers aldrig tisset
udenfor bakken.

nej, desværre kan du ikke regne med det. Eneste holdbare mulighed er
sterilisation...

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Jakob

Dato : 20-03-05 16:12

In article <423d87a6$0$249$14726298@news.sunsite.dk>,
katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk says...

> nej, desværre kan du ikke regne med det. Eneste holdbare mulighed er
> sterilisation...

Damn, men det er så endnu et argument for den løsning.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 20-03-05 15:27

hov, glemte lige at du lige skal sikre dig at hun ikke har fået
urinvejsproblemer...(det skal tjekkes ved dyrlægen)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://choco.dk

Fra : Carina Kristensen

Dato : 20-03-05 15:56

Ved godt at jeg lige bryder ind i din gruppe
Men kan se at din kat er 10 mdr da den kom i sin løbetid første gang...
Hvornår ca ligger det på... altså hvor gamle de er...?
Har selv 2 katte som er 4 mdr og den anden er 5 mdr... De skal
steriliseres
til d. 1 maj... Vil jo bare helst have at det bliver gjort INDEN den
første
løbetid..

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i
en
meddelelse news:423d8836$0$249$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 16:38

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> steriliseres
> til d. 1 maj... Vil jo bare helst have at det bliver gjort INDEN den

Hej Carina !

Vores ene hunkat ( Panda )kom i løbetid og fik 5 ( desværre ikke
færdigudviklede ) killinger, allerede inden hun var 6 mdr., så det kan altså
godt komme tidligt.
Vores to andre hunkatte nåede dog ikke, at komme i løbetid før de blev
neutraliseret. De var svjh. ca. 5 mdr., da de blev neutraliseret.
Panda har så lige været fyldt 6 mdr. da hun blev neutraliseret. Hun er ca. 1
mdr. ældre, end de to andre hunkatte.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-05 18:07

Hej Carina

Katte er lige så forskellige som mennesker så det er svært at forudsige, en
af mine hunkatte gik i løbetid da hun var 3½ md. gammel, men generelt siger
man vel fra 6 md alderen, årstiden kan spille ind også, nu går vi mod lysere
tider, det kan godt sætte gang i dem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jakob

Dato : 20-03-05 16:13

In article <423d8836$0$249$14726298@news.sunsite.dk>,
katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk says...
> hov, glemte lige at du lige skal sikre dig at hun ikke har fået
> urinvejsproblemer...(det skal tjekkes ved dyrlægen)

Ja ok, men det mest nærliggende er vel at det har noget med løbetiden at
gøre, når det nu lige falder sammen, men jeg skal nok være opmærksom på
det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carina Kristensen

Dato : 20-03-05 17:33

Okay... så må jeg jo håbe at de ikke når at få deres første løbetid inden
maj

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-05 18:03

Hej Jakob

Jeg har selv haft en hunkat der både strintede og tissede
udenfor bakken indtil hun blev steriliseret, p-piller gjorde ingen forskel.
Katte kan reagere forskelligt, så der er da en lille chance for at jeres
hunkat vil stoppe hvis hun får p-piller, men mit bedste bud er
sterilisation.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***