opfølgning kat der plukker sig
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 12-03-05 10:23

Hej
Nu har vi været hos dyrlægen.Det var stress- vi har jo flyttet 2 gange inden
for det sidste halve år.Han havde ikke lopper og huden var irriteret p.g.a.
han raspede hårene af med tungen. Han har nu fået et skud hormoner og det
skulle gerne gøre at han mister interessen for gøre det i løbet af 2-3 dage.
Hvis dette ikke sker skal han på en langvarig hormonpillekur og det håber
jeg ikke fordi det kan give celleforandringer i urinvejene og prostata.
Så jeg håber det bedste.

Med venlig hilsen
Karin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-03-05 11:48

> [...]
> Hvis dette ikke sker skal han på en langvarig hormonpillekur og det håber
> jeg ikke fordi det kan give celleforandringer i urinvejene og prostata.

Hej Karin,

Det var godt, at I fandt ud af, hvad det var galt. Men det er da synd
for ham, at han er blevet så stresset over flytningen. Jeg troede
faktisk ikke, at man kunne behandle stress med hormoner? Jeg krydser
fingre for, at de hormoner, han nu har fået, er nok. Sikke noget...

God bedring til missen.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 12-03-05 11:59

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> God bedring til missen.
>

> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

>Det lyder også lidt underligt det med hormoner så jeg er da meget spændt på
>resultatet.Det hele er også meget underligt for jeg kan ikke finde noget
>overhovedet hvor han har ændret adfærd - ja udover det plukkeri.Han farer
>ikke forvirret rundt men slænger sig det meste af tiden og er kælen . Selv
>hos dyrlægen spandt han til den store guldmedalje.Men dyrlægen var ikke i
>tvivl havde set det før så det må man jo så stole på.

Med venlig hilsen
Karin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-03-05 12:59

Ja, jeg ville bestemt også følge dyrlægens anvisning, så missen igen kan
få det godt Det er altid rart, når dyrlægen slet ikke er det mindste
i tvivl. Så har man vished om, at man gør det rigtige. Det var godt, at
du kom afsted med ham.

Jeg har læst en historie om en kat, der lavede samme nummer som din. Den
havde heller ikke ændret adfærd i andre henseender. Til sidst kontaktede
ejeren en kattepsykolog. Hun fandt ud af, at naboen havde sat nyt hegn
op, så katten nu ikke længere kunne se fuglehuset fra sin ynglingsstol.
Derved kom missen til at kede sig og begyndte at oversoignere sin pels

Så nogle gange er det ikke ret meget, der skal til, hvadenten det nu
drejer sig om stress eller kedsomhed.

Tak for tilbagemeldingen, i øvrigt