Helt på den
Fra : Lene

Dato : 07-03-05 13:13

Hej Bjarne

Ved ikke hvornår vi kan få huset solgt.
Ang. at blive ved med at se kattene: De fleste af dem får jo mad udendørs,
fordi de bor udendørs. Det er vildkatte, som var her da vi flyttede ind, og
ligemeget hvad jeg har gjort, er der altså nogen af dem der absolut ikke vil
ind.
De har fået homøpatisk medicin som jeg har kunnet give dem i deres
drikkevand, f.eks. mod orm, katteinfluenza og de andre grimme sygdomme. De
er velnærede og raske allesammen. De har drivhuset med kasser og tæpper i,
men bruger det ikke særligt meget. De har deres eget liv og er vant til at
klare sig ellers.
Men de er vant til at få mad hos mig, så når jeg flytter, er de lost. Der er
tale om 5 (6) katte: Lillemor, Lillesøster, Leo, Pjevs og Figaro (og Mikkel,
men ham har jeg ikke set i 2 uger). Mine 3 tamkatte som er inde/ude efter
forgodtbefindende, tager jeg selvfølgelig med mig.
Ang. en henvendelse til Skive folkeblad: Jo, det bedste ville da være at
sælge huset med den betingelse at de overtager vildkattene. Jeg er bare
bange for at det ikke kan lade sig gøre.
MVH Lene

Fra : Kate

Dato : 11-03-05 19:26

"Lene" <noone@noone.com> wrote in

> Jo, det bedste ville da være at
> sælge huset med den betingelse at de overtager vildkattene. Jeg er
> bare bange for at det ikke kan lade sig gøre.

Nej, det er meget svært. Der hvor min mor bor går der også et par
"vildkatte" rundt, en ved vi er efterladt af fraflyttede beboere. Disse
lavede en aftale med andre beboere om at fortsætte bespisningen af
katten, men desværre lader det ikke til at de passer den som den bør.
Heldigvis ligner den ikke en kat der sulter, så der er nok andre der er
barmhjertige.
Selv ville jeg ikke forlade mig på andre.

Lene, jeg er ked af det på dine vegne. Selvom jeg ikke har været i den
situation, så kan jeg levende forestille mig hvor svært det må være.
Jeg kan faktisk kun sekundere de andre, hellere lade katte aflive end
overlade dem til deres egen skæbne, og det fra en som mener at
aflivning må være sidste udvej.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.