Helt på den!
Fra : Lene

Dato : 06-03-05 23:58

Hej allesammen
Nogle af Jer kender mig godt,-- det er mig der er madmor for adskillige
vildkatte her på havnen i Skive. Sørger osse for p-piller og meget andet. Vi
har boet her i 6 år.
Jeg er helt på den og jeg håber at få nogle gode råd her.
Efter 2 år med et dårligt ægteskab af forskellige ubehagelige årsager, er
min husbond (snart ex) og jeg nødt til at sælge huset og gå fra hinanden.
Jeg er rasende og dybt fortvivlet fordi hvad gør jeg med kattene? Og jo, jeg
ved godt hvad jeg kan blive forbandet nødt til at gøre. Og jeg kan slet
ikke klare det. Er der nogen her der nogensinde har været nødt til at tage
en sådan fuldstændigt urimelig beslutning? Hvordan klarede I den med Jer
selv?
Shit

Hilsner fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Fra : Lene Hansen

Dato : 07-03-05 06:33

Ja det har jeg. Har stået i nøjagtig samme situation som du. Min mand ville
pludselig skilles for 5 år siden.

Jeg var nødt til at flytte og ja, jeg var nødt til at få aflivet 10 katte.
Det gjorde helvedes ondt. Men kattene kunne ikke flyttes og selvom det
gjorde ondt og jeg følte mig som morder og det ondeste menneske i verden
(tænker stadig på det), så er det trods alt bedre at få dem aflivet end at
lade dem blive i deres egen skæbne til en sultedød og kuldedød, når vinteren
igen kommer + at de vil formere sig når p piller ophører.
Så lov mig at du heller får dem indfanget og aflivet end at bare flytte fra
dem, med mindre du kan finde en person du kan stole 200% på der vil
fortsætte hvor du slap, men det ved jeg af erfaring vil blive svært.

Hvordan man tackler det og kommer igennem det, ja det ved jeg ikke. Jeg
vidste bare at jeg var nødt til at gøre det. Jeg lavede en fast aftale med
en dyrlæge, og det hele foregik faktisk stille og humant. Jeg måtte tage
tilløb til at ringe til dyrlægen, at nu skulle det være. Og mens han var
der, besluttede jeg at kattene ikke skulle opleve mig stå grædende og urolig
(havde en idé om at de måske så ville fatte mistanke!!), så jeg fældede ikke
en tåre mens de blev aflivet, men lod som om at de bare skulle have en
almindelig undersøgelse af dyrlægen. Men bagefter var det forfærdeligt.

Jeg ved ikke rigtig hvad råd jeg kan give dig, for vi tackler sådan en
situation forskelligt, men du må virkelig love mig ikke bare at flytte fra
kattene og overlade dem til deres egen skæbne, når de er vant til at blive
fodre.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 07-03-05 06:39

Lene wrote:
> [...]
> selv?
> Shit
>
> Hilsner fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Hej Lene.
Jeg kender dig endnu ikke, selvom jeg somme tider kommer til Skive.

Men hvorfor er det at du ikke kan blive boende i Skive i nærheden af
misserne, eller hvad er dine planer og især muligheder i det hele taget?

vh
Bjarne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-03-05 07:25

Hej Lene

Det gør mig virkelig ondt at du er kommet i den urimelige situation, det er
bare så svært og gør så ondt.

Du har sørget for at misserne har haft et godt liv med mad
varme og dyrlæge når det har været nødvendigt, havde det ikke været for dig,
ville de have haft et hårdt liv.

Jeg ved at du har knyttet dig til dem og jeg ved hvor ondt det vil gøre, du
må prøve at fokusere på alt det gode du har gjort får kattene, dette er så
den sidste gode ting du kan gøre for dem, så du kan være sikker på at intet
ondt vil ske med dem, hellere et kort liv med kvalitet end et langt liv der
er en kamp.

Det er en hård beslutning, men det er for os det er hårdt,
ikke for kattene, en hurtig og human aflivning er bedre end en langsom død
på grund af sult, kulde og møde med ikke så forstående mennesker.

Mange varme tanker og trøstekram

Knus
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene

Dato : 07-03-05 11:15

Åha, nu sidder jeg og vræler her.
Tak for jeres trøsteord.
Til Bjarne: Der var ikke noget jeg hellere ville end at blive i nærheden af
dem men huset skal jo sælges. Jeg tror ikke der er nogen der vil tage
kattene med i købet. Hvem der bare havde penge nok til at blive boende.
Og jeg vil aldrig bare flytte og overlade dem til en krank skæbne. Dette er
dog en af de mest forbandede beslutninger jeg har måttet tage. Bare der dog
var et eller andet jeg kunne give dem oralt, så de var fuldstændigt sovende
når dyrlægen skal komme. Jeg kan jo ikke få fat i dem allesammen. nogle af
dem er altså meget vilde. Selvom de er vant til mig, må jeg helst ikke røre
ved dem. Bare der var noget der hed sovepiller til katte.

Alt er bare ad h. til.

Lene

Fra : Lene Hansen

Dato : 07-03-05 11:37

Det med sovepiller - selvom det kunne lade sig gøre - er måske ikke nogen
god idé fordi der jo går en vis tid inden det virker fra kattene har spist
dem. Og så skal man have fuld kontrol over hvor kattene søger hen indtil det
sker!

De katte du ikke kan komme i nærheden af - ja der er kun én vej. Det er at
låne en kattefælde og fange dem i den. Hvor jeg bor kan man låne dem hos
mine dyrlæger.
Det er en hård omgang - tro mig, jeg ved det, men det er trods alt det
bedste for kattene, når der ikke mere er nogen der kan sørge for dem.

Hilsen

Lene H.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 07-03-05 12:14

Lene wrote:
> [...]
> dem er altså meget vilde. Selvom de er vant til mig, må jeg helst ikke røre
> ved dem. Bare der var noget der hed sovepiller til katte.

Hej Lene.

Jeg mente også: Er der ingen chance for at du kan finde et andet sted at
bo i Skive og blive i nærheden af de små og fortsat se dem???
Skal det forstås sådan, at du er nødt til at flytte helt væk?

Og hvor snart skal du flytte?

Og hvor mange katte er der?

Kunne du få gjort Skive Folkeblad interesseret, sådan at andre gode
mennesker måske hørte om det?

Og tænk så på, at alt det gode du har gjort kommer ikke dårligt igen.

vh
Bjarne

Fra : Melanie

Dato : 07-03-05 13:47

"Lene" <noone@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jer selv?
> Shit
>
> Hilsner fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Åhh det lyder hårdt for alle parter. Håber I klare jer.
Hvad med at aflevere kattene på et internat? Har selv købt dejlige hunde og
katte der.

Mvh Melanie

Fra : karsten & Pia

Dato : 07-03-05 14:00

> Åhh det lyder hårdt for alle parter. Håber I klare jer.
> Hvad med at aflevere kattene på et internat? Har selv købt dejlige hunde
> og katte der.

Den virker nok ikke for lene, da det er 6 vildkatte vi snakker om, der er
med stor sandsynlighed ingen nye ejere til dem.
Det eneste rigtige for disse katte er en human aflivning så de ikke kommer
til at lide.

Og til Lene, trøst dig med at du har givet dem et godt liv mens du har
passet dem.

MVH Pia

Fra : Lene Hansen

Dato : 07-03-05 14:07

Det duer ikke at aflevere vilde katte på et internat. De går helt i panik
når de spærres inde i et lille bur. Og de kan ikke gøres tamme og sættes ud
fremmede steder som kælekatte. Ved hvad jeg taler om, for jeg har selv 2
vildkatte her hvor jeg bor. Af forskellige årsager har det været nødvendigt
at få indfanget og aflivet andre vildkatte, der var her (sygdom m.m.)

Det mest humane - i mine øjne - er altså at få dem aflivet, når det ikke er
muligt at fortsætte med at bo der. Det er også næsten 100% sikkert at det
ikke er muligt at finde nogen købere, der vil overtage kattene på samme
vilkår.

M.v.h.

Lene H.

Fra : karsten & Pia

Dato : 07-03-05 15:17

> [...]
> muligt at fortsætte med at bo der. Det er også næsten 100% sikkert at det
> ikke er muligt at finde nogen købere, der vil overtage kattene på samme

nej og selv om man fandt nogen kan man jo ikke vide om de sælger igen om 2
år og at de nye igen så vil, tro mig hellere aflive dem, end gå at spekulere
på hvordan det går dem. Det ikke at vide hvilken skæbne de har fået er
værre.

MVH Pia

Fra : Lene Hansen

Dato : 07-03-05 15:55

Jeg kan kun tilslutte mig Pia. Få aflivet kattene - hvor ondt det end gør.
Du gør dem en bedre tjeneste, end at overlade dem til en uvis skæbne. Selvom
evt nye ejere siger de vil tage sig af dem, så skal man nok være meget glad
for katte, for at gøre det - og blive ved med at gøre det, i samme målestok
som du har gjort. Og netop hvis der så igen kommer nye ejere??

M.v.h.
Lene H.

Fra : Lene

Dato : 08-03-05 11:41

Hej allesammen!

Tak for Jeres ideer og trøsteord.

MVH Lene, Mollie & alle havnem(b)isserne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-03-05 19:48

In article <0WLWd.103359$Vf.3977632@news000.worldonline.dk>, Lene
<noone@noone.com> wrote:

> Shit

Åh Lene :´-(
Jeg har ingen gode råd, ud over dem ,der er givet. Men et stooort
langdistance knus skal du have, hvor må det dog være en forbandet
situation at stå i! *trøsteknus*

Mange tanker herfra..

--
Knus fra Ann R