Newfoundlænder
Fra : Søren Thomsen

Dato : 11-05-05 18:12

Hej NG..

Er der nogen der kender nogen der har hvalpe til salg i den nærmeste
fremtid.

Vi bor i Varde, så må gerne være i Jylland

Mvh Søren & Bente

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-05-05 18:55

"Søren Thomsen" <jada@mail.ingen> writes:

> Er der nogen der kender nogen der har hvalpe til salg i den nærmeste
> fremtid.
>
> Vi bor i Varde, så må gerne være i Jylland

www.blacknewf.dk i Svendborg har tre tæver og tre hanner. Du skal bare
være opmærksom på forældrenes HD-indeks er ret lave, og moderen har
E-hofter.

I Fakse får Newetta's hvalpe om en måneds tid.
http://www.newfoundland.dk/html/index/index_dk.asp

Men newfklubbens hvalpeliste kan findes på
http://www.newfclub.dk/aktuelhvalpe.html. Jeg kan anbefale jer at køre
til Esbjerg her i weekenden, der er nemlig pinsetræf, og der plejer at
være mange med. Og der er helt sikkert nogen der ved hvem der har
hvalpe.

Vi fandt vores newf på DKKs hvalpeliste og hende er vi nu ganske meget
glade for...

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Søren Thomsen

Dato : 11-05-05 19:12

Tak for de gode links..

Hvad er det for et træf, er det for alle hunde typer ?

Mvh Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-05 07:05

"Søren Thomsen" <jada@mail.ingen> wrote in message
> [...]

Jeg kan ikke se Trines indlæg af en elle anden grund så jeg svarer på denne
måde.
Jeg kunne aldrig finde på at vælge hvalpe efter forældre med lavt HD index
og E hofter, og slet slet ikke newf. Jeg har en onkel og tante som fik deres
hvalp aflivet inden den blev 1 år. Den kunne næsten ikke rejse sig til
sidst.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-05-05 19:35

"Søren Thomsen" <jada@mail.ingen> writes:

> Hvad er det for et træf, er det for alle hunde typer ?

Nej, det er KUN for newfer. Det er de tre jyske regioner i Newfklubben
der arrangerer, og man er velkommen på en kigger. Det gjorde vi selv,
da vi sidste år ville have vores første newf.

Men spørg bare løs, hvis der er noget...

Mvh Trine

Fra : Bente

Dato : 11-05-05 20:09

Det træf vil jeg gerne med til, kan du fortælle hvor i Esbjerg det foregår ?

V.H. Bente

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-05-05 09:33

"Bente" <bgp@post5.dk> writes:

> Det træf vil jeg gerne med til, kan du fortælle hvor i Esbjerg det foregår ?

Jeg kæmpede mig lige ud på badeværelset, hvor den sidste udgave af
Newfposten lå. Lidt en kamp, jeg blev opereret i en ankel i tirsdags.
:)

Men Jyllandsshowet foregår 14.-16. maj ved EGF Hallen ved Statsskolen
i Esbjerg. Det ligger vist på noget der hedder Haraldsgade.

Der er bl.a. en vognkklasse, og der er også udstilling af
"fejl"-hunde, altså fejlfarver, tandfejl og den slags. Søndag
afsluttes med sjoveste/bedst udklædte hund og fører.

De starter allerede klokken 9 lørdag og mandag og klokken 10 søndag,
så man skal altså ikke dukke op hen af eftermiddagen.

Men god tur, jeg ville gerne selv derned, men min newf blev
steriliseret i fredags, jeg blev opereret tirsdag og sidder i
kørestol, så jeg tror ikke min mand gider tage os med fra Risskov. :)

Mvh Trine

Fra : JKrigslund

Dato : 12-05-05 12:15

> [...]
> fremtid.
>
> Vi bor i Varde, så må gerne være i Jylland

Den kennel hvor vi købte Sigfus (Newf - 15 mdr) har en ældre hvalp til salg.
Den har vist samme forældre som Sigfus, og Sigfus har ikke fejlet noget i
sin tid.

Kennelen ligger lidt nord for Horsens.
http://www.newofvalhalla.dk/puppies.htm

/Jesper

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-05-05 13:50

"JKrigslund" <jdk@stibo.dk> writes:

> Den kennel hvor vi købte Sigfus (Newf - 15 mdr) har en ældre hvalp til salg.
> Den har vist samme forældre som Sigfus, og Sigfus har ikke fejlet noget i
> sin tid.

NEJ TRINE, du skal ikke have mere end en hund. Der er slet ikke plads
nok, du har ikke energi til den, Kåre bliver sur, der er ikke plads i
bilen, den er dyr, den sviner, den er stor og klodset, den snorker,
den kan sikkert ikke lide Siri, den ødelægger dine blomster....

Hvornår kan jeg hente den?

:)

/Trine

Fra : Lars

Dato : 14-05-05 11:09

History repeats itself!!!

Genfortælling af hvad der sker hos 9 ud af 10 newf-familier:

1. Man falder for newf'en og anskaffer sig en.
2. Man opdager at bilen er lidt for lille til "newfi" og anskaffer sig en
større
3. Nu er bilen jo stor nok til endnu en newf så......

Held og lykke med den "lille" nye!!!!

Hilsen og smil fra
Lars

www.tavestpaa.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-05-05 11:12

"Lars" <vln@post11.tele.dk> writes:

> [...]
> større
> 3. Nu er bilen jo stor nok til endnu en newf så......

Heldigvis har jeg en mand der er lidt mere fornuftig end mig. 2 newfer
i en Suzuki Alto, det holder ikke. Og slet ikke i en lejlighed på 66
kvm, hvor naboerne klager over at en hund larmer.

Men vi leder efter et hus....

Mvh Trine

Fra : Lars

Dato : 15-05-05 20:16