et godt råd
Fra : Kito

Dato : 11-05-05 06:00

Jeg har en hund på 14 måneder som jeg går til træning med. Jeg har rimelig
styr på ham, men jeg har et stort problem med ham . Han har en utrolig stor
sexdrift som er meget belastnindede for træningen. Jeg har haft mange han
hunde før ham, men aldrig mødt en så stor buk før.
Selv tæver som ikke er i løbetid farer ham på konstant og er fuldstændig
ukoncentreret under træning.
Er der et middel, hvor man kan nedsætte kønsdriften til noget mere normalt.
Jeg ønske ikke pt. at skære bollerne af ham, da han tegner til at blive en
god jagthund.

vh
Poul

Fra : fam. Ager

Dato : 11-05-05 06:14

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt.
> Jeg ønske ikke pt. at skære bollerne af ham, da han tegner til at blive en

Hej
belastende...!!!

har du prøvet, når der trænes, at give ham et skud vand, når han udøver sin
hobby, på tæver og hvad han ellers gør?. en overdrevet seksualdrift er med
til at stresse hunden op. og sikkert også derfor han er ukoncentreret. og 14
mdr.. han er stadig en pubertetsdreng, så jeg ville da bestemt mene at det
kan nedtones. det er da et harmløst forsøg. men husk at være konsekvent hver
gang.
altså hver gang han viser tendens til at skulle udøve seksualdriften, giver
du ham et skud vand,ledsaget af et dybt NEJ. husk at ros, når han så stopper
sit foretagende.
vi bruger metoden hvor jeg træner, og det virker fint.

mvh. marie

Fra : Karina

Dato : 11-05-05 11:28

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> [...]
normalt.
> Jeg ønske ikke pt. at skære bollerne af ham, da han tegner til at blive en

Jeg synes at have hørt, at man kan give sin hanhund en P-sprøjte til at tage
toppe af hormonerne. Om det er sund skal jeg ikke kunne sig.

Mange hilsner

Karina

Fra : fam. Ager

Dato : 11-05-05 11:42

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage
> toppe af hormonerne. Om det er sund skal jeg ikke kunne sig.

min første hanboxer fik sådan en sprøjte for at se om det gjorde en forskel,
inden jeg besluttede mig for at lade ham kastrere. og det havde ingen
effekt, men da denne kun er 14 mdr. kunne det måske være et forsøg. min var
5 år da jeg prøvede det, og det var nok for sent. men en målrettet træning
for at nedtone den overdrevne seksualdrift, ville da være nr. 1 i første
omgang.

mvh. marie

Fra : jørgen

Dato : 11-05-05 13:00

> styr på ham, men jeg har et stort problem med ham . Han har en utrolig
> stor
Nu er der en masse spørgsmål der kunne være rart at vide noget om.
Hvor gammel er føeren, hvad program trænes, hvad siger træner, osv osv

Men en ting ligger fast, hvis du er yderst konsekvent hver gang du kan se
på hunden at nu varer det ikke mere end en split sekund, inden den
begynder, kan du sagtens dæmpe hunden ned. Fortæl hvem der bestemmer og
hvem der der giver lov, og ikke acc. fejltrin.

Du kan prøve at holde hunde og se den ind i øjnene , indtil dens blik
prøver at komme fri af din, hold den gerne i begge ører også selv om det
gør ond, hvis der ikke er andet den forstår

Hunden gør det den helst vil, hog "straffen skal være så hård at hunden
foretrækker at lade være
Mvh
Jørgen

Fra : Holm

Dato : 11-05-05 13:27

> [...]
> sexdrift som er meget belastnindede for træningen. Jeg har haft mange han
> hunde før ham, men aldrig mødt en så stor buk før.

Klip.

Hej Poul

Jeg har lige fundet er godt link til dig om emnet, se her :

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_hypersexede_h
anhunde.html

....og så ellers held og lykke .
Mange hilsner Holm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-05 19:03

> [...]

> hunde før ham, men aldrig mødt en så stor buk før.
> Selv tæver som ikke er i løbetid farer ham på konstant og er fuldstændig

det er nok slet ikke kønsdrit ... men derimod dominans ....

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Soliema

Dato : 11-05-05 23:20

> det er nok slet ikke kønsdrit ... men derimod dominans ....
>
> /thomas

thi hi.. det sad jeg også lige og tænkte på, da min Balder, som 8 uger,
humpede min søsters hund, og Qato og Balder gør det mod hinanden hele tiden
nu, da Balder er ved at blive kønsmoden...

Så ja, det kan sagtens "bare" være dominans, at hunden bare vil vise at den
er den største og stærkeste på holdet....

Det kan man også lægge en dæmper på...

/Anne Mette

Fra : Simon

Dato : 12-05-05 15:30

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message
> Kito <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:
>
> det er nok slet ikke kønsdrit ... men derimod dominans ....

Det behøver det nu absolut ikke at være.... kommer meget an på, hvordan
denne "kønsdrift" kommer til udtryk. Mange hunde (nu får jeg sikkert på
puklen, men vover... især retrievere) er meget "sexfikserede" i den alder.
Hormonerne raser rundt i kroppen og den stakkels hanhund har svært ved at
tænke på andet.
Snuser hunden først? Savler? "Klaprer" tænder? Fortsætter med at parre
luften, hvis han forhindres i at parre en anden hund? Parrer han mennesker?
Andre ting?

Hvordan foregår træningen, siden dette overhovedet bliver et problem? Er
alle hunde løse?

Mange spørgsmålstegn her....

-Trine