Hund nr. 2??
Fra : Anne Marie

Dato : 09-05-05 19:26

Hej.

Netop som vi sidder og snakker om muligheden for endnu en labrador, finder
vi ud af, at vores hunds mor er blevet parret. Vi har mange gode grunde til
gerne at ville købe fra samme opdrætter igen.

Vi kan ikke rigtig selv komme i tanke om ulemper ved at have to hunde, bort
set fra, at det bliver svært at få plads til begge i vores båd. Problemet
løses dog let ved en nærliggende og rigtig god pension. Dertil vil jeg endnu
bedre kunne lide ideen om at aflevere hund til weekendpleje, når de er to
afsted.

Har i andre nogle ulemper???

Hvor længe ville i lade to hunde være alene hjemme i stor, spændende
hundegård med dertil hørende isoleret hundehus, når de begge er vant til at
gå ude en stor del af dagen??

Mange hilsener fra
Anne Marie og Martin

www.hoeythomsen.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-05-05 05:11

Anne Marie wrote:
> Hej.
>
> Netop som vi sidder og snakker om muligheden for endnu en labrador,

God ide

> Har i andre nogle ulemper???

Næh ikke overhovedet, tvært imod megen fornøjelse, kan kun anbefales
Det koster self ca det dobbelte og så var det noget besværligere for mig
da jeg skulle holde Angel i ro efter sterelistation når de er vant til at
lege sammen, men det er jo ikke normalt og lod sig da gører.

> Hvor længe ville i lade to hunde være alene hjemme i stor, spændende
> hundegård

Mine er alene hjemme 11-12 timer de 3 dage jeg arbejder, de har så
også fri adgang til hele huset og haven, det klarer de fint.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-05-05 12:21

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse

Ja da.... Der er en hund mere, til at vælte, eller stikke af med juletræet.
Den ene jagter den anden, gennem hele huset.... Der er nu to hunde til at
jagte katten.... Altså der er tre eller fire, som alle mener, at de har ret
til at komme ud af døren først ..... Så jo, der vil blive flere til at
bryde færdselsreglerne inden / udendørs.... Men kedeligt, det er det bestemt
ikke. Det bliver også sværere at komme op at stå, når man har to tunger
over hele hovedet, i stedet for en, men man bliver hurtigere ren.
Så der er mange ting der taler både for & imod. Nu har jeg to, og har haft
tre, så jeg tror, der er større mulighed for, at jeg får tre igen, end at
jeg går ned på en. Selv sådan noget skidt, er vanedannende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-05-05 17:50

> [...]
> har haft tre, så jeg tror, der er større mulighed for, at jeg får tre
> igen, end at jeg går ned på en. Selv sådan noget skidt, er

Jeg overvejede også en overgang at få nr 3,
men efter den omgang med Angel har jeg fået mine betænkligheder.
De 2 uger de ikke måtte lege herhjemme var ved at drive mig og dem
til vanvid, hvis jeg havde skullet lægge dæmper på en til var de sgu nok
endt i kødgryden allesammen til sidst

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 11-05-05 06:39

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De 2 uger de ikke måtte lege herhjemme var ved at drive mig og dem
> til vanvid, hvis jeg havde skullet lægge dæmper på en til var de sgu nok

Pjat med dig Jens.... Nu har jeg jo en af hver, og ingen af dem, er
neutraliseret. Det giver somme tider en rigtigt spændende uge ...
Desværre er jeg rigtigt bange for, at den uge er snart ... Havde håbet
på, den var kommet tidligt, inden vejret bliver alt for godt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina

Dato : 10-05-05 17:21

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> wrote in message
>Har i andre nogle ulemper???

Jeg kan ikke komme i tanke om nogle " rigtige " ulemper.

Det er simpelthen SÅ skønt at have 2.
Før var Tyson en " baby" hund og nu er han en " hund " hund. En rigtig hund
med masser af hunde sprog og hunde ideer istedet for en putte hund. Det er
så dejligt, at vide at når man tager afsted fra dem er de ikke helt alene.

Timerne de bruger på at lege, nusse og putte med hinanden er uvurderlige.

Jeg skal ALDRIG bare have 1 hund mere. Fra nu af kommer de i par

Mange hilsner

Karina

Fra : Leyna

Dato : 12-05-05 23:08

On Mon, 9 May 2005 20:25:58 +0200, "Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern
yrk)> wrote:

>Vi kan ikke rigtig selv komme i tanke om ulemper ved at have to hunde, bort
>set fra, at det bliver svært at få plads til begge i vores båd.
>Har i andre nogle ulemper???

Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er træningen. Den ene
vil nemlig lige så gerne trænes som den anden, og ingen af dem under
der den anden at få mere opmærksomhed.

>Hvor længe ville i lade to hunde være alene hjemme i stor, spændende
>hundegård med dertil hørende isoleret hundehus, når de begge er vant til at
>gå ude en stor del af dagen??

Mine har i en periode måtte være alene i en stor hunde gård i 10-11
timer om dagen. Det gik fint, men de skal selvfølgelig have adgang til
frisk vand og mine havde så også tørfoder i gården.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-05-05 19:01

Det er ikke helt doppelt arbejde med to hunde. Fornøjelsen er efter
min mening doppelt, måske endda lidt mere. Udgifterne er også sådan
cirka det doppelte. Nogen forsikringer giver dig hund nr 2 lidt
billigere, og nogen dyrlæger lader dig slippe lidt billigere hvis
begge hunde bliver vaccineret samtidigt. Så bliver det heller ikke
billigere, for appetitten er doppelt. Rengøringsarbejdt er også cirka
doppelt op...

Gåturen er jo den samme uanset om du har en eller to hunde med, så
her er det ikke doppelt arbejde. Men dog ikke det samme som med en
hund, for det er en god ide sommetider at tage en tur med hundene en ad
gangen for at træne, og intensivere forholdet til hundene hver for
sig.

Og det er forresten også doppelt så varmt i sengen med to hunde
liggende under dynen.

Hilsen Kim