Mad
Fra : MGA

Dato : 04-05-05 11:40

Nu er Kali 14 måneder og skal have voksenmad. Royal Canin Yorkshire.
Mare er en hvalp og får hvalpefoder (også RC), men de synes begge at den
andens mad er meget mere spændende. Indtil videre bliver de fodret på samme
tid af hver sin skål med mig imellem dem.

Men HELT ærligt - er det ikke fuldstændig ligegyldigt om de spiser det ene
eller det andet?
Kan jeg blande det hele i en skål - halvt af hver - og så bare lade dem
spise hvad de vil?

Mette

Fra : Fassen

Dato : 04-05-05 18:56

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
> [...]
> eller det andet?
> Kan jeg blande det hele i en skål - halvt af hver - og så bare lade dem

Den største forskjellen mellom voksne og unge hunder, er at de unge ikke kan
skille ut overskudds-kalsium fra maten sin. Hvis du gir for mye kalsium til
en voksen hund, gjør det ingen skade. Men gir du for mye kalsium til en hund
som fremdeles vokser i høyden, kan du få skjelettproblemer som kan plage
hunden resten av livet.

Rox

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 04-05-05 23:12

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er Kali 14 måneder og skal have voksenmad. Royal Canin Yorkshire.
> Mare er en hvalp og får hvalpefoder (også RC), men de synes begge at den
> andens mad er meget mere spændende.

Kan du så ikke bytte maden inden du giver dem den, og så lade dem selv finde
sig den rigtige skål?

Hvad med at adskille dem?

/Kim