Fodder igen igen Frolic
Fra : Carsten Gravesen

Dato : 01-05-05 11:20

Hej

Vi har en 10 mdr gammel Carin Terrier som ikke rigtig gidder at spise.
For øjeblikket får hun en blanding af Lone Star og Henne Pet Food. Der
glider da lidt ned, men slet ikke i de mængder som der står på posen,
på en gennemsnitlig dag spiser hun måske 70 gram og maden står fremme
hele tiden, så hun bare kan spise når hun vil.
Som godbidder får hun Frolic, jeg ved godt at det er udskeldt her
inde, men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvorfor. Det er hun nemlig
helt vild med, men jeg tør ikke rigtig slå over på det når der ikke
rigtig er stemning for det her.
Er der nogen der har et forslag til hvad vi skal prøve, jeg har
nemlig ca. en halv sæk Henne Pet Food, som hun ikke gider at spise,
og det er alt for dyrt bare at købe og smide væk.
Det er ikke prisen vi tænker på bare hun vil begynde at spise rigtig
!!!

Mvh

Carsten

Fra : Helle Jensen

Dato : 01-05-05 11:36

"Carsten Gravesen" <ca.gr1@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en gennemsnitlig dag spiser hun måske 70 gram og maden står fremme
> hele tiden, så hun bare kan spise når hun vil.

Undskylder, at jeg kom til at sende privat.

Er hun for tynd? Mine cairn terriere får ca. 60 g om dagen, og de er absolut
ikke for tynde. Fodermængden på poserne er ofte for høj, så måske behøver
din hund ikke mere end den spiser?

Jeg vil i øvrigt anbefale jer at fjerne maden, når hun har spist af det - og
højst lade det stå i 20 min. Det vil gøre maden mere attraktiv og måske få
hende til at spise mere, når hun ved at den ellers forsvinder. I øvrigt
kunne det være en ide med noget lakseolie på maden. Det er mine hunde rigtig
glad for. Mine hunde spiser i øvrigt aldrig af en skål. Alt deres mad bliver
serveret på græsplænen, og så er maden virkelig spændende. Jeg har engang
lavet en test, hvor jeg først gav dem mad i en skål, og mens de var i gang
med at spise, kastede jeg mad på græsplænen. Der gik ikke to sekunder, før
de begge kom løbende ud i haven og gik i gang med at søge. Maden i skålene
stod bare tilbage ... det er da værd at tænke over.

med venlig hilsen

Helle
www.helleshunde.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-05 17:23

Hej!

Jeg har også cairn
da han var hvalp, og til han var unghund, var han radmager, gad ikke at æde
noget tørfoder overhovedet og der kunne gå dage imellem han spiste. jeg har
været hele sortimentet igennem, fra hills, over eukanuba og alt derimellem,
til nutro som var det sidste vi prøvede og det han trods alt spiste mest af.
jeg gik så igang med at barfe ham, med rå ingredienser, (søg evt, efter barf
på nettet, hvis i vil læse mere om det.) og det var altså et hit!, han fik
hurtigt en fornuftig vægt og trivedes super godt på det. nu er han 3 år, og
fungerer optimalt på kosten. jeg skifter dog mellem rå grøntsager og tørrede
grøntsager, som kan fåes færdigblandet.
i må gerne maile privat, hvis i skulle have lyst.

mvh. marie