Bange for skud
Fra : Lene Hansen

Dato : 28-04-05 20:09

hej . måske er der nogen der har et godt råd ? min hund er bange for skud.
hun slår fuldstændig fra. det er et problem. hun er en ellers velfugerne
hund. vi har forsøgt at tage ud til indskydnings dag i jagt klubberne det
går godt, vi holder 2 km derfra og går mod strædet. og hun er da så ok, at
vi kan dele en pølse. men i aften til træning var der nogen der skød i
skoven og så var den gal igen. jeg forsøger selvfølgelig at lege med hende
og give hende hendes yndlings bold. hun har været til mental test hun
klarede testen for. men øvelsen blev stoppet efter 2 skud. der slog hun fra.
vi har bestilt en hvalp og jeg overvejer om dette kan smitte.
muh Lene

Fra : jopa

Dato : 28-04-05 21:02

Lene Hansen skriblede bla:
> hej . måske er der nogen der har et godt råd ? min hund er bange for
> skud. hun slår fuldstændig fra. det er et problem.

Min ringe erfarring omkring dette er at der findes skudrædde hunde og ikke.
Tror såmænd ikke der kan gøres så meget ved det.
Tænk på alle de hunde der får nervemedisin Nytårsaften
Kan jo tage fejl
Hvad skal du bruge den til ?
Hvis ikke til jagt kan det så ikke være ligemeget.

Har aldrig haft en skudræd hund.
Min nuværende hvalp var for en måneds tid med mig ude og skyde skadereder og
den var da bedøvende ligeglad med om jeg skød nok så meget.

Schæfer af nervefaste forældre.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 05:49

On Thu, 28 Apr 2005 22:02:26 +0200 jopa said:

>Min ringe erfarring omkring dette er at der findes skudrædde hunde og ikke.
>Tror såmænd ikke der kan gøres så meget ved det. Tænk på alle de hunde der
> får nervemedisin Nytårsaften

Yep, det passer. Jeg har to gravhunde, og den ene er ragende ligeglad
når der bliver skudt fyrværkeri af på den 4 Juli (jeg bor i USA) men
den anden skal have nervemedicin hver år. Den blir så bange at den
prøver at gemme sig alle steder i huset, og så ryster den sådan at jeg
er bange for at den skal blive overhedet og få en seizure.
Arme lille stakkel .....
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-05 10:16

<DachsieMom> wrote in message

> [...]
> prøver at gemme sig alle steder i huset, og så ryster den sådan at jeg
> er bange for at den skal blive overhedet og få en seizure.

Vores flat skal have stesolid nytårsaften, men er ikke skudræd.

Hun har været med på jagt, trænet med skud mange gange.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-04-05 20:57

Hej
kud. der slog hun fra.
> vi har bestilt en hvalp og jeg overvejer om dette kan smitte.
> muh Lene

Uha nej det kan det heldigvis ikke.
Men man kan jo selv være skyld i, at hunden bliver skudred gennem den adfærd
man selv har.

Mvh. Brian

Fra : Kito

Dato : 29-04-05 06:21

"Lene Hansen" <lenehansen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Din hund har måske fået et chok iform af et skud som hvalp, og er det
>tilfældet tror jeg ikke der er noget at gøre ved det.
Nej jeg tror ikke det er ikke arvelig, Men alle hunde også jagthunde kan
blive skudrædde som hvalpe, hvis det første skud affyres lige ved siden af
hvalpen.
Derfor starter man på stor afstand og giver godbidder og snakker med hunden
medens skuddene skydes af.. Derefter kan man gradvis komme nærmere. Mine
hunde opfatter et skud som forspillet til at der skal samles vildt op.
(Sommetider bliver de skuffet når der rammes forbi og kigger på mig med et
blik som siger meget mere end mange ord)
Nogle hunde er bare skudrædde uanset hvad man gør, det ses også mellem
jagthunde.
Ps. nu så jeg ikke hvilken hunde du har?

Med venlig hilsen
Poul

Fra : JJ

Dato : 29-04-05 12:01