Konstateret begyndende gigt
Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 28-04-05 16:24

Hej i gruppen!

Min Golden Retriever har fået konstateret begyndende gigt. Vi var hos
dyrlægen for en uge siden i forbindelse med et hævet led. Han mente,
det var en forsturvning, men han kunne samtidig se på
røntgenbillederne, at der var en begyndende gigt.

Det er i meget mild grad, og man kan endnu intet mærke på hende. Men
jeg har alligevel tænkt mig at tage hensyn til det i håbet om at
forhale udviklingen. Jeg havde tænkt på noget kosttilskud, og evt.
skifte foder (hun får nu Eukanuba).

Jeg har hørt fra andre hundeejere, at ingefær skulle være godt.
Samtidig talte dyrlægen om noget foder fra Royal Canin, der hedder
Mobility Support.

Er der nogle herinde, der har nogle gode råd og erfaringer, jeg kan
trække på i den forbindelse? Er ingefær godt? Er der noget andet, der
også er godt? Fiskeolie? Jeg har lige været i Matas, og har der fundet
noget, der hedder Zinqiberin Plus. Det er koncentreret ingefær. Er der
nogle, der har erfaringer med det?

Håber på hjælp, for jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at forhale
udviklingen!

Mange hilsener

Allan og Dina

Fra : fam. Ager

Dato : 28-04-05 17:30

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har alligevel tænkt mig at tage hensyn til det i håbet om at
> forhale udviklingen. Jeg havde tænkt på noget kosttilskud, og evt.

-------------------------------------

Vital animin er efter mine erfaringer rigtigt godt, jeg har fået en setter
symptomfri med det. og bruger det dagligt forebyggende på mine nuværende
hunde.
mvh. marie

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 28-04-05 22:00

On Thu, 28 Apr 2005 18:29:34 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>symptomfri med det. og bruger det dagligt forebyggende på mine nuværende

Hej Marie.

Tusind tak. Det undersøger jeg lige nærmere.

Mange hilsener

Allan

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 29-04-05 10:45

> [...]
> symptomfri med det. og bruger det dagligt forebyggende på mine nuværende

Hej Allan

Alle mine labradortæver, 2 forhenværende og 2 nuværende, har fået
VitalAnimin siden 8 ugers alderen, i forebyggende øjemed.
Min nuværende ældste lab.tæve på 5 år blev som 1-årig opereret for en ledmus
i det ene knæ og har lige siden efter råd fra dyrlægen dagligt fået ½
teskefuld ArthroCare-plus (et pulver, der indeholder stoffer, som omdannes
i kroppen og har glucosaminlignende effekt, d.v.s. opbygger ledbrusken).

God bedring med din hund.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 29-04-05 22:21

On Fri, 29 Apr 2005 11:44:57 +0200, "Anelise Schou Nielsen"
<nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>i kroppen og har glucosaminlignende effekt, d.v.s. opbygger ledbrusken).

Hej Anelise.

Tusind tak for hjælpen. Jeg tillader mig lige at gemme din besked (og
de øvrige i tråden), så jeg har noget at falde tilbage på. Jeg er ved
at indhente erfaringer, og man kan nemt ende med at blive totalt
rundtosset. Man vil give sin hund det allerbedste, men hvad er det
allerbedste? Det er der vist ligeså mange meninger om, som der er
mennesker.

Mange hilsener fra Allan og Dina (første er to-benet, sidstnævnte er
fire-benet

Fra : Pwh

Dato : 28-04-05 18:41

Allan F. Hermansen wrote:
> [...]
> også er godt? Fiskeolie? Jeg har lige været i Matas, og har der fundet
> noget, der hedder Zinqiberin Plus. Det er koncentreret ingefær. Er der

http://www.olivers.dk/Default.htm
Har i øjeblikket tilbud på en sampak af fiskeolie og deres Mobility Boost.
Deres foder har jeg brugt de sidste 2 år med god erfaring og jeg fik også
købt deres sampak hjem denne gang som forebyggende til mine Labblandinger.
Specielt deres Omega3 var det rene slik for mine vuffere, det stinker fælt men
hundene labber det i sig

/Jens

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 28-04-05 22:04

On Thu, 28 Apr 2005 19:41:11 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Specielt deres Omega3 var det rene slik for mine vuffere, det stinker fælt men

Hej Jens.

Ja, det er jeg også stødt på. Har du nogen erfaring med Mobility
Boost? Altså bortset fra at vovserne labber det i sig? Dina er ret
kræsen (læs: MEGET), så det er klart en fordel hvis det har en høj
"slik-faktor". Jeg har bare forsøgt at søge på nettet efter det, og
har ikke kunnet finde nogen omtale nogle steder.

Hilsen
Allan

Fra : Pwh

Dato : 29-04-05 07:33

> [...]
> "slik-faktor". Jeg har bare forsøgt at søge på nettet efter det, og
> har ikke kunnet finde nogen omtale nogle steder.

Jeg er først lige begyndt at give mine det, de fik glucosamin før,
så jeg har ikke nogen erfaringer med det endnu. Men til den pris
kan det vel ikke skade at du prøver det.
Det er deres Omega3 fiskeolie som mine hunde elsker smagen af,
deres Mobility Boost tror jeg ikke smager af ret meget.
Men du får begge dele med i deres pakketilbud lige for tiden.
Grunden til at du nok ikke kan finde så meget på nettet om Mobility Boost
er nok fordi det er et ret nyt produkt hos Olivers, men ring og få en sludder
med dem, de er altid flinke og hjælpsomme når man ringer til dem.

/Jens (som ikke har aktier i Olivers)

Fra : Fassen

Dato : 29-04-05 19:24

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> nogle, der har erfaringer med det?
>
> Håber på hjælp, for jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at forhale

Hei,

Jeg beklager at hunden din har fått konstatert gikt. Dette er en
betennelses-lidelse, og det vil derfor være en god idé å gi hunden Ester
C-vitamin to ganger daglig. C-vitamin motvirker nemlig betennelse i kroppen.
Esther C er best, fordi den er syrenøytral, slik at den ikke gir
mageproblemer.

Ellers vil jeg anbefale ArthroCare eller Cosequin, som har en
brusk-oppbyggende effekt.

Og jeg anbefaler også fiskeolje, men kun hvis den er fersk (ikke eldre enn
1-2 måneder fra produksjonsdato!), har vært oppbevart i kjøleskap hele
tiden, og leveres i mørk flaske (brun, grønn, ikke gjennomsiktig vanlig
glass). Oljens essensielle fettsyrer blir ødelagt av lang lagring,
romtemperatur, og lys.

Hilsen
Roxanne