Hjælp til ændring af DNS
Fra : Palle Svendsen

Dato : 08-12-00 23:59

Hej,
Jeg stå og skal have ændret mine DNS oplysninger i mit linuxconf 1.16
interface, men kan ikke helt finde ud af det.. Nogen der kan hjælpe???

Jeg regner med at det er det der er galt eftersom jeg ikke kan få min
maskine på nettet, men jeg kan godt pinge maskinen selv..

Når jeg prøver at pinge andre skriver den "connect: Network is unreachable"

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 11:13

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 11:13

Fra : Kent Friis

Dato : 09-12-00 11:13

Den Sat, 9 Dec 2000 02:55:02 +0100 skrev Palle Svendsen:

>Kan du forklare hvordan jeg muligvis løser dette prob.?

Checker med route -n at default gw. (0.0.0.0) er korrekt (hvis den
findes).

Hvis ikke den er det, skal du have det rettet (YaST eller
/etc/rc.config på SuSE).

Hvis den er korrekt, så prøv "traceroute -n 1.2.3.4", og se hvor
kæden hopper af.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth