PLEASE HJÆLP MIG
Fra : tina hedeman

Dato : 19-04-05 10:07

Hej med jer

Jeg har før fortalt jer om min tæve der er blevet steraliseret, nu igår
mandag fik hun taget stingene, det var rart.
Men da min mand var derover fik han af vide at hunden ikke må træne agility
i 1md.
De personer jeg kender der har været igennem det samme måtte træne lige så
snart stingene blev taget.Jeg skal nemlig til stæve lørdag d.30 april.
Jeg tager til træning på torsdag med hende, men hun skal ikke springe fuld
højde.
Hun skal ellers springe 60 cm.
Hvad mener i jeg skal gøre, er jeg er en dyrplager????
Kan lige sige hun er frisk og rørig efter denne omgang.
Hjælp mig.
hilsen tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-04-05 10:52

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> writes:

> [...]
> Hvad mener i jeg skal gøre, er jeg er en dyrplager????
> Kan lige sige hun er frisk og rørig efter denne omgang.

Nu har jeg ikke haft en tæve der er blevet steriliseret, men jeg har
selv været igennem flere operationer. Og hvis det var mig der skulle
ud og konkurrere tre uger efter sådan et indgreb, så ville jeg nok
overveje at bide dig. :)

Men det kan da godt være at det er mindre smertefuldt for hunde, men
jeg ville ikke tage chancen. Tænk på at hun er blevet skåret godt og
grundigt op, også en del indvendigt.

Jeg ville ikke turde.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Mange attraktioner i nærheden, f.eks. Fårup Sommerland, Tivoli og Zoo.

Fra : Jørgen

Dato : 19-04-05 11:12

tina hedeman skrev:
> [...]
> Hvad mener i jeg skal gøre, er jeg er en dyrplager????
> Kan lige sige hun er frisk og rørig efter denne omgang.

Jeg synes ikke du skal træne- Agility består jo af en masse spring, samt
store a osv.

Da min gamle hund fik fjernet livmoderen, blev dyrlægen og jeg enig om
at vi godt kunne træne alm. lydig med måde, så vi gik gladelig til
træning 14 dage efter, men ak og ve min lydige hund gjorde hvad jeg bad
den om og først bagefter så jeg hvor total færdig hunden var. Jeg gør
det aldrig mere.
Så drop den stævne, der kommer andre, hvis du ikke ødelægger hunden

Hilsen jørgen
agility instruktør

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-05 11:23

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> wrote in message
> [...]
> mandag fik hun taget stingene, det var rart.
> Men da min mand var derover fik han af vide at hunden ikke må træne

Vores flat måtte træne alt det hun kunne så snart stingene var ude.

Jeg tror nu jeg vil vente med spring.

--
mvh / regards

Christian

Fra : tina hedeman

Dato : 19-04-05 11:56

Hej med jer

Det er bare lidt sjovt for der er mange meninger mellem jer, og mellem
dyrlæger for nogle dyrlæger siger at de godt må træne når stingene er taget.
Jeg ser på torsdag hvordan hun reagere, så holder jeg jo hvis det ikke går.
Men man kan faktisk ikke mærke på hende hun er blevet operaret, hun har
været frisk hele tiden, det er da gode tegn.
hilsen tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-05 12:39

> [...]
> Men man kan faktisk ikke mærke på hende hun er blevet operaret, hun har
> været frisk hele tiden, det er da gode tegn.

Vores dyrlæge siger at man man generelt er overrasket over så godt tæverne
tager det, da det jo er en stor operation.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jørgen

Dato : 19-04-05 15:34

tin hede man skrev:
> Hej med jer
>
> Det er bare lidt sjovt for der er mange meninger mellem jer, og mellem
> dyrlæger for nogle dyrlæger siger at de godt må træne når stingene er taget.

Ja men der saftsusmende forskel på hvad slags træning, lidt line føring,
stå og dæk og en enkelt spring er sikker i orden.

Men, men, men, agility består af 75% spring + store A. Hvor mange
spring bliver det til på en omgang og hvor mange gange skal du igennem
banen, det bliver måske 100 spring eller mere.

Hvor lang tid går en kvinde ikke uden at måtte løfte, bare en glas mælk,
efter en livmoder operation.
At en hund er god til at slappe af og rekreerer sig er kun godt, men
derfor skal men ikke bare plage dyr, som måske ikke siger fra.

Jeg håber din træner smider dig hjem og konkurrence stedet stedet giver
dig startforbud, hvis man kan være så ond ved sin hund.

FY, Fy, skamme skamme

Jørgen

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 19-04-05 16:07

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men man kan faktisk ikke mærke på hende hun er blevet operaret, hun har
> været frisk hele tiden, det er da gode tegn.

Hejsa

Du har lige fået tre svar, hvor der er enighed om, at du børe holde dig fra
at springe med din hund. Alligevel vælger du at tage til træning - Hvorfor
spurgte du så?

Jeg synes det er totalt uansvarligt at koste en tæve rundt på en
agilitybane, så kort efter en operation, og især da fordi du af dyrlægen har
fået et direkte forbud!

Overordnet set er dette her jo netop et godt eksempel på, at vi mennesker
holder hund for vores og ikke for hunden skyld. Men det overstiger dog min
fatteevne at et stævne kan være så vigtigt frem for hunden?

Sorry, men jeg forstår dig ikke.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : tina hedeman

Dato : 19-04-05 16:28

Hej igen

Ja men dyrlægen sagde til mig da jeg aflevede hende til operation at jeg
godt kunne starte stævne men ikke træne.
Til min mand siger han jeg ikke må træne i en måned, hvad skal jeg så tro
han giver os jo ikke noget ordentlig svar, men det hun kommer med til
træning er jo også for at være social med de andre, bare hun kommer ud.
Andre dyrlæger siger det er ok at træne efter stingene er taget.
HVAD SKAL JEG TRO.
Det er ikke for at være led over for min hund, jeg spørger om dette her vel.
hilsen tina

Fra : Lotte - 4200

Dato : 19-04-05 16:34

> [...]
> HVAD SKAL JEG TRO.
> Det er ikke for at være led over for min hund, jeg spørger om dette her

Hej Tina

Jeg ville klart lade tvivlen komme min hund til gode, hvis det var mig.
Skete der min hund noget, ville jeg aldrig nogensinde tilgive mig selv.

Mvh. Lise-Lotte Gerding

Fra : jopa

Dato : 19-04-05 16:46

tina hedeman skriblede bla:
> [...]
> til træning er jo også for at være social med de andre, bare hun
> kommer ud. Andre dyrlæger siger det er ok at træne efter stingene er

Brug din sunde fornuft og sæt dig i hundens sted

Godt nok er hunde ikke så pivede som kvinder men alligevel
Gad da godt se dig hoppe rundt på en bane minus 2 nyligt fjernede
æggestokke.
Lad du hunden stille og roligt komme sig efter operationen

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-04-05 20:36

Det er kun det øverste hudlag der er vokset sammen når stingene
tages. De dybere hudlag tager meget længere tid om at vokse sammen, og
derfor er risikoen for at såret springer op under belastning absolut
reel.
Så du må vælge mellem din hnds helbred eller en agilitykonkurrence.
Forhåbentlig træffer du det rigtige valg.

Hilsen Kim

Fra : Carola

Dato : 19-04-05 21:38

Holder med de andre i at du ikke skal tage til sævne .....det
er
da synd for din hund....og helt ærgeligt....gør det noget at du ikke lige
kommer til det ene stævne...
Hilsen Hundeelskeren med stort H.
Carola

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ami Prange

Dato : 20-04-05 12:40

> [...]
> agility i 1md.[klip]
> Hvad mener i jeg skal gøre, er jeg er en dyrplager????

Tja man kunne næsten fristes til at tro det .. men tror bare lige du glemmer
at tænke dig op .. hvad ville du selv sige til at skulle til stævne 10 dage
lige efter efter en underlivsoperation ? det er trods alt kun de yderste lag
der er vokset sammen og muskulatur osv er slet ikke klar til den slags endnu
... selv har jeg hver gang en af mine hunde har fået dette indgreb fået at
vide at der skal gå to mdr inden vovse må træne og længere tid inden man får
lov at lunte afsted ved siden af cyklen .. altså jeg kan fuldt ud tilslutte
mig de andres råd om at lade være stævne være stævne og i al fald den første
måned og for to mdr ville slet ikke skade
Hejhils fra Ami

Fra : Robert Andersen

Dato : 23-04-05 12:25

> Hvad mener i jeg skal gøre, er jeg er en dyrplager????

Ville du bryde dig om at tage til springgymnastik lige efter et
kejsersnit ??????

Er det for hundens eller din egen at du træner agility, hvis det er for
hundens så kender du selv svaret på dit spørgsmål !!!!

/Robert

Fra : tina hedeman

Dato : 23-04-05 14:18

Hej med jer

Jeg anede ikke det kun var det yderste hudlag der er vokset sammen, så
derfor stiller jeg så ikke op i stævnet.
Jeg troede bare det var ok når de sting var taget, men det er godt i kan
fortælle mig det og dyrlægen ikke kan.
god week end.
hilsen tina