Tysk schæferhunde-kennel
Fra : Allan

Dato : 11-04-05 09:08

Hej NG

Jeg planlægger at anskaffe mig en schæferhund i løbet af sommeren. Har
fundet nogle gode kenneller i DK, men af ren nysgerrighed kunne jeg godt
tænke mig at se nogle hjemmesider på tyske kenneller.
Hvis nogen af jer har handlet schæferhund i Tyskland og kan anbefale en
kennel, må I meget gerne smide et link.

Tak for hjælpen.

/Allan

Fra : Kim

Dato : 11-04-05 20:32

"Allan" <ako@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke mig at se nogle hjemmesider på tyske kenneller.
> Hvis nogen af jer har handlet schæferhund i Tyskland og kan anbefale en

Hej Allan
Jeg har købt hund flere gange i tyskland uden problemer.
Men før du gør dig nogle anstrengelser skal du jo gøre dig klart hvilken
type du vil ha en arbejdshund eller en Ikeahund (udstilling/højavl) da der
er en stor forskel på dem.

Hilsen Kim
med fem brugshunde hvoraf en er tysk

Fra : Allan

Dato : 12-04-05 07:39

> [...]
> type du vil ha en arbejdshund eller en Ikeahund (udstilling/højavl) da der

Den skal bruges som familiehund og konkurrencehund. Men da det med
udstillinger ikke siger mig så meget skal det nok være konkurrence i
brugshundeprøver. Jeg er sikker på, at det skal være en hun-hund, men er
stadig åben for om det skal være grå eller højavl.

/Allan