Hundesvømmehal
Fra : EnjoyNews

Dato : 07-04-05 00:29

Hej

Vi kunne godt tænke os at tage vores 2 westier med i en hundesvømmehal da de
aldrig rigtig har været i vand og svømme for sjov
Men den ene af vores hunde kan ikke lide at køre bil og dem jeg har set på
bor meget lang væk fra os.. vi bor i Albertslund..
Er der nogen der ved hvor der ligger sådan nogen svømmehaller med
hundesvømning ?

Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?

Mange hilsner
Heidi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-05 10:51

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> writes:

> Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?

Hvis de er i snor, når de skal det, så må de vel gerne gå et par meter
længere ud end vandkanten. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om andet,
og Siri, min newf, skal da ALTID i vandet, hvis der er noget i
nærheden.

Men hvis de små aldrig har været ude at bade før, så er det en ide at
tage dem med til en sø i stedet for havet. Ved havet er der nemlig
strømme og bølger, der nemt kan forskrække hunden.

Siri nåede at bade i mange søer, før hun var helt tryg ved bølger.

Når vi når længere hen på sommeren, skal du sørge for at holde godt
øje med blågrønalger. Hvis der er blågrønalger i søen, må dine hunde
ikke komme i nærheden af vandet. De kan dø af meget, meget små
mængder.

http://www.biopix.dk/Temp/Cyanophyceae00002.JPG

Generelt så skal man undgå søer, hvis man ikke kan se sine fødder, når
vandet når til knæene.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Karina

Dato : 07-04-05 11:38

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hundesvømning ?
>
> Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?

Hejsa

Der er en hundesvømmehal ved Frederikssund. Den er SUPER god. Vi er selv
deroppe indimellem når vandet er for koldt i søerne udenfor.
Det koster vist 120 r for en halv time så vidt jeg husker.
Det tager ca 30 min fra Herlev, så det tager vel ikke meget længere fra
Albertslund.
Hop ind på www.solvang.dk og se

Ellers er der Amager strand hvor noget af stranden er hundestrand.

Mange hilsner

Karina og God svømmetur

Fra : Henk

Dato : 07-04-05 13:31

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message

> Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?
>
> Mange hilsner
> Heidi

Hej

Hunde er altid velkomne til at bade fra en strand men de må ikke løbe løst
omkring fra 1. april til 1. oktober (strandbeskyttelsesloven).
Men en lang line kan vel også gøre det?

Mvh.
Henk

Fra : EnjoyNews

Dato : 07-04-05 13:50

Tusind tak for jeres svar .. det vil jeg se nærmere på !!

Mange glade hilsner
Heidi

Fra : BettinaP

Dato : 07-04-05 15:02

> [...]
> hundesvømning ?
>
> Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?

I Albertslund...jamen så er det jo bare at tage ned til Bakkehuset på Borgm.
Hans Nielsens Vej. Der går jeg til hundetræning og lige nede i den lille
skov er der et lille bassin med grundvand. Det er sikkert hamrende koldt,
men hundene plejer at elske at plaske rundt i det hvis de får lov (altså
nogen af dem)

god fornøjelse

BettinaP

Fra : EnjoyNews

Dato : 07-04-05 15:32

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men hundene plejer at elske at plaske rundt i det hvis de får lov (altså

Må man gerne være der selvom man ikke går til træning ?

Kh Heidi

Fra : BettinaP

Dato : 08-04-05 09:11

> [...]
>
> "BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> Borgm.

> Må man gerne være der selvom man ikke går til træning ?

Det er jeg ret overbevist om. Altså du skal nok ikke lade vovsen hoppe rundt
lige mens vi går og træner, men det er så vidt jeg ved offentligt område, så
alle er vel velkomne. Vi møder i hvert fald masser af hunde dernede når vi
tager !"afreagerings-runden" inden træningen går igang.

BettinaP

Fra : Peter Andersen

Dato : 11-04-05 22:33

> [...]
> hundesvømning ?
>
> Eller måske en strand hvor hunde må bade.. må de egentlig det ?

Hej Heidi

Hvis du tager ned til strandparken ved Vallensbæk er der ved broerne over
søerne inden man kommer helt ud til havet. Ved disse broer synes jeg er er
et ok begynder sted. ´Jeg synnes ofte at det kan være et problem at få visse
hunde til at svømme hvis det bliver meget langsom dybt ( som det gør ved
mange af vores strande) fordelem ved broerne derned er at det er afgrænset
og det bliver hurtigt dybt og når man først er sikker på de svømmer godt (
dvs uden forpoter køre rundt i overfladen), kan man let snyde hunden derned
ved at løbe over broen og så er de tvunget til at svømmer over til dig

MVH

Peter