hunden til dyrlæge
Fra : simon leth jensen

Dato : 06-04-05 11:13

Hej med jer

Ja lige nu venter jeg på at dyrlægen ringer og siger jeg kan hente min hund.
Hun er blevet steraliseret, og jeg håber det går godt.
Jeg vil så have hanhunden til at være ude når hun kommer ind for hun skal
lige have lidt ro.
De næste dage er jeg spændt på for hvordan reagere hun osv.
Men jeg skriver videre når der bliver tid igen.
hilsen tina

Fra : Pwh

Dato : 06-04-05 15:24

> [...]
> skal lige have lidt ro.
> De næste dage er jeg spændt på for hvordan reagere hun osv.
> Men jeg skriver videre når der bliver tid igen.

Held og lykke med hende, jeg har jo lige fået stereliseret Angel og jeg ved
ikke om du fulgte tråden "Stakkels Angel part 2" fra 23-03
hvor jeg skrev om de probs hun nåede at få. Hvis ikke du har læst det eller
kan finde tråden skriver jeg gerne historien igen.
Angel har idag fået taget trådene og er nu erklæret 110% ok igen, dyrelægen
slog 1/2 skade om regningen i anden omgang og det var jeg helt tilfreds med.

/Jens

Fra : simon leth jensen

Dato : 07-04-05 11:32

Hej med jer

Ja je fik hende hjem kl 16,30 og hun var rimlig frisk, men gik lidt
usikkert.
Da hanhunden skulle ud om aftenen ville hun også ud og gå tur, men det blev
ikke en lang en.
Hun tissede inde i stuen, hun kunne ikke holde på det men skidt med det.
Hun lå det meste af aftenen og peb lidt, jeg sov inde ved hende på en madras
og det gik ok, jeg er bare lidt træt.
Idag dagen efter fik hun en rugbrød og fransbrød med leverpostej som sagtens
kunne klemmes ned og et griseører.
Hun er lidt interessert i såret så lige nu har hun 2 tshirts på for at dække
såret og når jeg ikke er der får hun skærmen på.
Men jeg er overassket over hvor en fighter hun er bare at hun vil ud og gå
tur igår osv.
Hun bestemmer jo selv tempoet og om hun vil.
Det er godt de har lovet dårlig vejr de næste dage for hun elsker at ligge
ude i haven og det må hun jo ikke lige de her dage.
Men jeg glæder mig til de dage er slutte.
hilsen Tina

Fra : Pwh

Dato : 07-04-05 12:43

> Hej med jer
>
> Ja je fik hende hjem kl 16,30 og hun var rimlig frisk, men gik lidt
> usikkert.

Det lyder fint.
Vær forøvrigt ikke bekymret hvis hun ikke skider det første døgns tid,
det gjorde Angel ikke, jeg tror at narkosen laver kuk i systemet

> Men jeg er overassket over hvor en fighter hun er bare at hun vil ud
> og gå tur igår osv.

Ja man bliver overrasket over hvor seje hunde kan værer, hold lidt igen
med det smertestillende hvis hun bliver for aktiv, jeg tror det er bedre at
de kan mærke at de skal slappe lidt af, Angel blev ligefrem speedet af det.

> Det er godt de har lovet dårlig vejr de næste dage for hun elsker at
> ligge ude i haven og det må hun jo ikke lige de her dage.

Hvorfor må hun ikke det, jeg går ud fra at hun får pennecelin som
forebyggende så der burde da ikke værer nogen risiko for infektion fra jorden.
Det vigtigste er nok ikke at lade hende løbe og springe de næste 10 dage,
det har uden været pgr det at Angel's sting sprang.

> Men jeg glæder mig til de dage er slutte.

Jeg ånder også lettet op nu
Men trøsten er at nu har man en hund der i princippet er sundere end før,
der er rigtigt mange tæver der får probs med underlivet.

Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens

Fra : simon leth jensen

Dato : 07-04-05 14:43

Hej igen

Hun må ikke ligge ude fordi der er ikke plaster på såret så det er jo åbent
derfor.
Men det klarer vi nok godt det ikke er sommer endnu.
Jeg er bare i tvivl med de smertestillende piller for det ser ikke ud til at
hun har smerter, men hun får i aften og imorgen, så tror jeg jeg stoppper.
Hun er bare så glad og logre med halen og er sit gamle jeg igen men jeg skal
passe på med det løben.
Hvad gør man når de tisser for hun vil gerne gøre sig ren, men jeg har sagt
nej og puttet trøjer på hende for jeg synes jo aå såret ikke er langt fra
hendes urinvej.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-05 15:48

> Hej igen
>
> Hun må ikke ligge ude fordi der er ikke plaster på såret så det er jo
> åbent derfor.

Øhh, jeg går da ud fra at de har syet hende sammen igen
De gange mine dyr er blevet rimpet sammen er jeg da aldrig blevet
fået af vide at de ikke måtte ligge i haven.
Men ok, det skader da ikke hvis du er lidt overforsigtig,
jeg undrede mig bare over det du skrev.

> Jeg er bare i tvivl med de smertestillende piller for det ser ikke ud
> til at hun har smerter, men hun får i aften og imorgen, så tror jeg
> jeg stoppper.

Det lyder fornuftigt.
Anden gang Angel blev syet gav jeg hende kun smerestillende de
første par nætter og slet ikke om dagen.

> Hvad gør man når de tisser for hun vil gerne gøre sig ren, men jeg
> har sagt nej og puttet trøjer på hende for jeg synes jo aå såret ikke
> er langt fra hendes urinvej.

Det blandede jeg mig ikke i, Angel fik ikke lov til at slikke sit sår,
men det du skal passe på med er jo at hun ikke ligger og piller
og snasker i selve såret, de har vel ikke skåret hende op helt ned
til hendes tissekone
Jeg har lige chekket Angel, og der er der da 15cm fra hendes snit
og ned til de ædlere dele.

Det giver en bedre sammenhæng hvis du svarer efter den oprindelige post.
der er en god vejledning her

/Jens

Fra : simon leth jensen

Dato : 07-04-05 18:30

Hej igen

Jeg tror der er et par cm. fra hendes tissekone så jeg vil ikke have hun gør
sig ren jeg ved godt det er skidt, men jeg vil ikke risikere noget.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 07-04-05 16:30

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> hun har smerter, men hun får i aften og imorgen, så tror jeg jeg stoppper.

Alt smertestillende, har også en stoppende virkning, hvilket gør, at hun
ikke skal ud så tit. Hvilket kan være en af grundene til, at de nok får
lidt mere, end de reelt havde brug for. ( Hvis man kun tænkte på smerterne )

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 10:10

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> lige have lidt ro.
> De næste dage er jeg spændt på for hvordan reagere hun osv.
> Men jeg skriver videre når der bliver tid igen.

Vores flat Trille er lige blevet steriliseret, og da hun er 6 år valgte
dyrlægen at fjerne det hele.
Hun har ingen problemer haft overhovedet, dog er det svært at lufte en aktiv
flatcoat i snor i 10 dage

--
mvh / regards

Christian