Ridset akvarie...
Fra : Thomas

Dato : 12-05-05 21:21

Hejsa

Som jeg skrev i en tråd, for et par dage siden, ville jeg få
mine forældres gamle akvarie, en af dagene.. Det er netop
ankommet idag - men der er desværre en del ridser i
glasset. Så mit spørgsmål er naturligvis, om der er en metode
til at fjerne ridser?

De er ikke særlig dybe - så jeg tænker på, om man evt. kan
slibe/polere dem væk... Er der nogen der har nogen tips? Eller
er der ikke noget at gøre ved det...

Det skal lige siges, at nogen af ridserne er på indersiden - så
det skal nok ikke være noget med kemikalier der skal bruges.

Mvh. Thomas

Fra : Thomas B

Dato : 13-05-05 14:44

> er der ikke noget at gøre ved det...

Det er ikke noget at gøre ved det. Ridser kommer altid selv om at man passer
meget på. Et lille støvkorn på ruderenseren er nok...

Mvh. Thomas

Fra : Mikkel Munk

Dato : 13-05-05 18:01

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke noget at gøre ved det. Ridser kommer altid selv om at man
passer
> meget på. Et lille støvkorn på ruderenseren er nok...
>
> Mvh. Thomas

Mon ikke der menes sandkorn???

M.

Fra : Thomas B

Dato : 13-05-05 20:07

"Mikkel Munk" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse
>>

> Mon ikke der menes sandkorn???

Jo hvis der er sand i akvariet..hvis der er sten er det så et stenkorn
Ved støv mener jeg små hårde partikler. som kan ridse.

Mvh. Thomas

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 15-05-05 15:32

Hej,

man kan få noget lyserødt pulver som man kan bruge til at slibe ridser væk.
Men det tager meget lang tid.

mvh
Esben

Fra : Mikkel Munk

Dato : 15-05-05 15:45

Hej Esben

Hvordan fungerer det helt nøjagtigt???

M.

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 16-05-05 08:17

Hej,

man skal polere det lyserøde pulver på ridsen med en maskine. Min kammerat
gjorde det på hans saltvandsakvarium som havde fået en lang dyb ridse, og
den blev helt fjernet. Nu var hans temmelig dyb og det tog ca. en time pr.
cm. Det er kæmpe stykke arbejde, men hvis man har et dyrt akvarium, vil man
jo også godt bruge lidt tid på det, hvis man har fået en kedelig ridse. :)

mvh
Esben

Fra : Per W.

Dato : 15-05-05 16:08

"Esben Sebastian Karlsson" <esben@cichlids.dk> skrev i melding
> Hej,
>
> man kan få noget lyserødt pulver som man kan bruge til at slibe ridser
> væk.
> Men det tager meget lang tid.

I gamledager var det jo populært å bruke aske eller tannkrem for å slipe
vekk riper i klokkeglass (armbåndsur).

/Per W.