pc skærm som tv ???
Fra : Tournesol

Dato : 10-05-05 14:35

Hejsa

Jeg ved ikke helt om det er ot men ellers må i guide mig til den rigtige
gruppe

Jeg har gået lidt og spekuleret på om man i campingvogen kan bruge en alm
fald skræm som tv og hvad skal der i så fald til uden at man skal slæbe hele
den stationære pc med (har ingen bærbar eller let bærbar >grin<)????

Nogle der har prøvet det ????
Duede det og er billede kvalitet ok ????

Knus Henriette.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-05 15:00

Tournesol wrote:

> [...]
> alm fald skræm som tv og hvad skal der i så fald til uden at man skal
> slæbe hele den stationære pc med (har ingen bærbar eller let bærbar

Jep!

> Duede det og er billede kvalitet ok ????

Nej - det var med de løsninger, jeg har prøvet (USBtuner og en PCMCIAtuner)
et umådeligt ringe billede. Men ideen er helt rigtig - en 15" bærbar har jo
i bund og grund en bedre skærm end et 14" TV, som vel er det mange bruger.
Og man skal jo bare smække en DVD i, hvis man vil se, hvor fremragende
kvaliteten /kan/ være.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tournesol

Dato : 11-05-05 09:48

Hejsa

> [...]
> i bund og grund en bedre skærm end et 14" TV, som vel er det mange bruger.
> Og man skal jo bare smække en DVD i, hvis man vil se, hvor fremragende

Ok tak for din erfaring
Dvd er nu ikke så vigtig for os det er nu mest at kunne se en smule
fjernesyn når vejret er lidt surt og så vil vi titi gerne se tv avis

Knus Henriette.

Fra : Kim og Mona

Dato : 10-05-05 15:43

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der har prøvet det ????
> Duede det og er billede kvalitet ok ????

Hej
Vi har lige købt denne samsung skærm.
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft17/710mp.asp
Den har indbygget tv tuner med tekst tv og den er med fjernbetjening.
Responstiden er 12 ms. Det er der vist ikke mange af de billige lcd tv som
har endnu. Lyden er som i en billig transistorradio. Men man kan da sagtens
forstå hvad de sider i tv avisen.
Vi gav 2500,- kr i tdc butikken. Der er et ok billede på den som tv. Som
skærm til pc'en har jeg ikke prøvet den men hvis den ligener min samsung
710T er det en kanon skærm.

Hilsen
Kim

Fra : Tournesol

Dato : 11-05-05 09:49

Hejsa

> [...]
> Vi gav 2500,- kr i tdc butikken. Der er et ok billede på den som tv. Som
> skærm til pc'en har jeg ikke prøvet den men hvis den ligener min samsung

ok tak for din erfaring det vil jeg tage med i mine overvejelser

Knus henriette.

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 10-05-05 19:37

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg ved ikke helt om det er ot men ellers må i guide mig til den rigtige
> gruppe

Nej jeg synes det er helt ok.

> [...]
> den stationære pc med (har ingen bærbar eller let bærbar >grin<)????
> Nogle der har prøvet det ????
> Duede det og er billede kvalitet ok ????

eg har en NEM Note Basic 9510w med DVD og indbygget tv-tuner.
http://www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=2252&menu=010202

Bortset fra højtalerne, så fungere den meget godt, men jeg har kun prøvet
TV-delen på mit arbejde.
Men vi har meget stor glæde af DVD'en. Højtalerne er uden rumklang, så i
starten havde jeg et par almindelige PC-højtalere med. Men det gav for meget
kabelsnask med strømforsyning og højtalerledninger. Jeg har forsøgt at købe
nogle USB højtalere i DK. Men alle importører vil kun tage dem hjem uden
garanti, da de ikke kan garantere HI-FI lyd. Derimod fandt jeg et sæt i
Riga, der kostede hele 85 DKR. De får strøm via USB og lyd via
højtalerudgangen. Og det fungere meget godt i praksis. Og selv om der ikke
er HI-FI lyd, så er de lige så gode som i fjerneren derhjemme.

Fordelen ved denne notebook model er at den er med bredskærm og indbygget
separat tal tastatur, de sidste har jeg ofte brug for. (Vi har også "smalle
modeller" med samme kapacitet oppe på arbejdet.) Ulempen er at i den model
jeg har, sidder der 2 kølere på undersiden, så den løber hurtig varm, selv
om jeg har købt en såkaldt Notepad cooler". Den har også den fordel, at jeg
let kan drejer skærme i den retning jeg ønsker.
www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=2694&menu=01020604

Du kan se "arrangementet" i praksis på denne side:
www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/caravelariogfinland_2004_s08.asp

I løbet af sommeren vil jeg se om jeg kan få afprøvet tv-delen live. Men da
vi også har en 14 tommer Philips med indbygget video, så har jeg ikke haft
det store behov. Når vi er i udlandet ser vi stort set aldrig tv, kun films.
Undtagen når vi om vinteren er på Idre Fjäll, hvor de har kabel-tv, også til
DK.

Skulle jeg købe nyt i dag, ville jeg nok se på enten en 14 tommer med
indbygget DVD (Bilka har en i denne uge til 1100,- kr.) eller en egnet
fladskærm med indbygget højtaler og en 350 kr.'s DVD med indbygget tuner.
Jeg synes nemlig (også) at fladskærmsfjernsyn er for dyre. Vælge du
Bilka-løsningen, så er da råd til en håndfuld, for samme pris som
PC-løsningen.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-05 07:37

Jens-Peder Rasmussen wrote:

> [...]
> prøvet TV-delen på mit arbejde.
> Men vi har meget stor glæde af DVD'en. Højtalerne er uden rumklang,

Men det ville være rart at høre, hvordan kvaliteten er sammenlignet med et
ganske almindeligt TV i samme størrelse (14-14").
For at en bærbar kan gengive DVD i pragtkvalitet, det tror jeg at alle
(nyere) kan - selv min kones ultralette subnote giver fremragende DVD, så
det er ikke noget problem.

Men, så har du stadigvæk ingen PC med

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 11-05-05 08:54

> Men, så har du stadigvæk ingen PC med

Tja, så må jeg tage enten monstermaskinen eller "den gamle" med. Og så kan
jeg skive og regere mens de andre ser films - eller går en ekstra tur ude i
"det de kalder naturen". ;-|)

JP

Fra : Tournesol

Dato : 11-05-05 09:51

Hejsa

> eg har en NEM Note Basic 9510w med DVD og indbygget tv-tuner.
> http://www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=2252&menu=010202

en på nuværrene lidt fro dyr løsning for os
Men vi har da snakket at vi med tiden vil have en bærbar pc så kan man jo
lige så godt sørge for den kan vise tv billeder også .

Tak fro din lange om meget fyldsgørende beskrivelse

Knus Henriette.

Fra : Niels Due

Dato : 11-05-05 07:56

Hej Henriette

Jeg har en tuner til USB porten fra Pinnacle købt hos El-giganten.
Har prøvet den i DK og FR, med godt resultat begge steder.
Kan kun anbefale det.

Mvh
Niels

Fra : Tournesol

Dato : 11-05-05 09:54

Hejsa

> Jeg har en tuner til USB porten fra Pinnacle købt hos El-giganten.
> Har prøvet den i DK og FR, med godt resultat begge steder.
> Kan kun anbefale det.

Ok det lyder rigtig spændene Det vil jeg kigge næermer på og tage med i mine
overvejelser

Det ville jo være fedt at kunne bruge min allerede eksisterende skræm
den vejer og fylder mindre end et 14" tv

Knus henriette.

Fra : Niels Due

Dato : 11-05-05 12:59

>Det ville jo være fedt at kunne bruge
>min allerede eksisterende skræm
>den vejer og fylder mindre end et 14" tv

Det var lige netop det, der var mine tanker, da jeg købte den.
På vores tur til Frankrig brugte vi PCen, som DVDafspiller til
børnene på bagsædet, hvor den var ophængt mellem forstolene. Jeg
scorede mange point hos børnene

Mvh
Niels

Fra : Tournesol

Dato : 11-05-05 15:11

Hejsa

> [...]
> På vores tur til Frankrig brugte vi PCen, som DVDafspiller til
> børnene på bagsædet, hvor den var ophængt mellem forstolene. Jeg

ja det er drøn smart det holder dem dejlig underholdt under de lange ture

Knus Henriette.

Fra : Gismo

Dato : 11-05-05 15:20

Niels Due (slet 7OYXM) wrote:

> På vores tur til Frankrig brugte vi PCen, som DVDafspiller til
> børnene på bagsædet, hvor den var ophængt mellem forstolene.

Hvordan er den monteret?

Har evt. nogle billeder af montagen.

Gismo.

Fra : Niels Due

Dato : 11-05-05 19:24

>Hvordan er den monteret?
>
>Har evt. nogle billeder af montagen.
>
>Gismo.

Ingen billeder lige nu og her, men det kan selvfølgelig arrangeres.

Jeg har brugt en træplade i samme størrelse som bunden af PCen. På
de 4 sider er sat lister 1,5-2 cm højere end træpladen, så PCeb
ikke kan skride. Husk at tage hensyn til at DVD skuffen skal kunne
åbnes, og at der er plads til stik - Strømforsyning og
Hovedtelefon (her bruger jeg en adapter så der er mulighed for 2
hovedtelefoner) På de korte sider har jeg sat 2 kraftige øskner
ca. 1-1,5cm fra hjørnerne. For at fastgøre kassen til
hovedstøtterne, bruger jeg en bagagestrop, som kan spændes. Til
sidst har jeg 2 kraftige elastikker siddende omkring kassen og
tastaturet, så PCen ikke kan hoppe ud af kassen. Husk at slibe
alle kanter runde på trækassen.
( Det er jo ren Fl. Leth det her )

Jeg bruger en 300w 12v-220v inverter fra H.Nyborg. Den kunne dog
godt have været kraftigere, da jeg overvejer også at tilslutte en
PS2 vis USB-tuneren men den kan sagtens trække PCen

Hvis der er behov for billeder, så smid mig en mail

Mvh Niels

Fra : Gismo

Dato : 11-05-05 21:20

Niels Due (slet C10VC) wrote:

> Hvis der er behov for billeder, så smid mig en mail

Jeg vil gerne se billeder når det er spændt op til lir' .-))

Fjern mellemrummet i mail adr.

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 11-05-05 22:04

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne se billeder når det er spændt op til lir' .-))

Man må håbe den også er spændt op til en evt. hård opbremsning eller endnu
være en kollision. Når sådan en tingest flyver rundt i kabinen er det
dødsens farligt. køb da de billige Denver versioner med 5,5" skærme til at
sætte fast på nakkestøtter - de koster næsten ingen ting og så er der
hovedtelefoner.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-05-05 08:55

Gismo wrote:
> [...]

Jeg kan ikke finde din adresse.... så jeg poster her

> Jeg vil gerne se billeder når det er spændt op til lir' .-))

Send venligst til

jimFJERN@officeconsult.dk