Vægt på campingvogn
Fra : Bent iDali

Dato : 09-05-05 21:55

Vi har en Vimara TKM 500 fra 2003 Den er kun pakket med fortelt dyner gryder
og inventar ingen tøj og tom køleskab Jeg var på bro vægten med den idag og
den vejede 1350kg Den har en egen vægt på 1000kg og total 1300kg er det
normalt at den vejer så meget og er der evt. noget man kan gøre da vægten
ikke svarer til det opgivede Fam iDali

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 09-05-05 22:36

Ja det kan godt passe, det du skal gøre er at tømme hele CV og veje den, og
så vejer du alt det du bære ud i den.
Jeg har prøvet det, og det der kan ligge under sengen, så som, stole, bord
telt, parasol i alu, små taburetter, vejede 120 kg, alt der høre til
køkkenet 95 kg. gaskassen 110 kg.
Så man skal tænke sig godt om hvad man stopper ind

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : phk

Dato : 10-05-05 09:06

> [...]

> er det normalt at den vejer så meget og er der evt. noget man kan gøre da
> vægten ikke svarer til det opgivede Fam iDali

Når man pakker campingvognen skal man tænke i kg. Det nytter ikke noget at
medbringe køkkenets aflagte potter og pander - de er for tunge. Der findes
gryder og pander der næsten ingenting vejer. Teltstængerne skal være i
glasfiber eller alu, ikke metalstænger. Nogle sætter grænsen ved bestikket,
vi benytter plastikbestik og det fungerer meget fint og vejer ingenting.
Fjernsynet er af lille kaliber, og det medbragte vand består af 1-2 1½ liter
flasker i stedet for at fylde vandtanken op. Selvfølgelig er gasflaskerne i
alu og vi har helst kun en med. Det er lige før at kravet til bukserne er at
de alle skal være korte :). Luftmadrasser skal være i plastik, og vejer
campingvogn med indhold alligevel for meget skifter man forteltet ud med et
solsejl.

Politiet i Tyskland og Danmark (om det er gældende i hele EU skal jeg ikke
kunne sige) tillader 7% overvægt målt ud fra totalvægten. Denne er der mange
der udnytter til det yderste uden at være klar over det :)

Mange campingvogne vejer for meget ab fabrik fordi noget udstyr ikke bliver
vejet med. Jeg mener det er tilladt at veje 5% "forkert". Men det hjælper
ikke campisten meget når han begynder at læsse ind.

--
Per, Esbjerg