Campingvogn-bil
Fra : Gert Kristensen

Dato : 26-04-05 21:12

Jeg er den lykkelige ejer af en LMC campingvogn med en bredde på 2,48m, nu
er situationon den
at jeg står for at skal udskifte min bil Jeg har kigget på en Honda CR-V
som har en bredde på 1,78m
så er mit spørgsmål? må denne bil hænge foran min cv ,så det er lovlig?? ,
med hensyn til vægt er der ingen
problemer.

mvh
Gert

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-04-05 22:14

> [...]
> som har en bredde på 1,78m
> så er mit spørgsmål? må denne bil hænge foran min cv ,så det er lovlig?? ,

Er du sikker på det med vægten, den må jo næsten ikke trække noget sådan en
crv :(
dejlig bil ellers.

Hilsen Jørgen

Fra : LS

Dato : 26-04-05 23:16

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det med vægten, den må jo næsten ikke trække noget sådan
> en crv :(
> dejlig bil ellers.

Ja undskyld mig men hvis manden siger der ikke er noget problem med vægten
så er der vel ikke noget problem uanset hvor meget eller hvor lidt den må
trække.

bøvs

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 00:07

> [...]
> så er der vel ikke noget problem uanset hvor meget eller hvor lidt den må

Hej Bøvs

jeg gør opmærksom på at den bil kun må trække 1500 kg. hvilket ikke er ret
meget når man tager i betragtning at det er en 4wd.
derudover bliver de fleste LMCer der har en bredte på 2,48 solgt med en
total vægt på 1600 kg. eller 1700 kg.
hvis den ikke er opvejet nu kan den blive det, og så har han et problem for
Honda vil ikke opveje deres biler (har prøvet)

derudover gør jeg opmærksom på BE problemet, som opstår hvis det er en
benzin udgave på gule plader total vægt 2025 kg. og endnu være hvis det er
en diesel som har en total vægt på 2150 kg. uanset om det er gule eller
hvide plader.

så jo jeg mener at det skal med i overvejelserne inden køb.
Hvis han så vælger den alligevel så er det vel godt at have fået alle sider
belyst eller hvad ?

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-04-05 22:26

> Jeg er den lykkelige ejer af en LMC campingvogn med en bredde på 2,48m,

Hvilken, er det en 560 ? dominant eller ?

> [...]
> som har en bredde på 1,78m
> så er mit spørgsmål? må denne bil hænge foran min cv ,så det er lovlig?? ,

Ja den er bred nok. + 35 cm pr side 178 + 70 = 248

> med hensyn til vægt er der ingen
> problemer.

den må jo kun trække 1500 kg.
hvis du køber den på gule plader skal du have BE kort da LMC jo nok har en
total vægt på 1500 kg eller mere.
det giver eks. 1500 + 2025 = 3525kg. = BE
det bliver endnu være hvis det er en diesel da den har en totalvægt på 2150
kg.

Men det er typisk honda, de må aldrig trække ret meget

Alternativt kig på en Nissan X-trail den må trække 2000 kg. den skal så bare
have trinbrædt.

Hilsen Jørgen

Fra : Verner

Dato : 26-04-05 22:29

On Tue, 26 Apr 2005 22:11:45 +0200, "Gert Kristensen" <gertk@mail.dk>
wrote:

> [...]
>som har en bredde på 1,78m
>så er mit spørgsmål? må denne bil hænge foran min cv ,så det er lovlig?? ,

1,78 plus 70 cm = 2,48.

Regnestykket siger at din bil er bred nok

Verner

Fra : Jess Reinbach

Dato : 27-04-05 09:03

nej. den er ikke bred nok. den skal op på 1.79. for at køre med en 2.48
vogn.

mvh.

Jess

,

Fra : Verner

Dato : 27-04-05 09:27

On Wed, 27 Apr 2005 10:02:55 +0200, "Jess Reinbach"
<FJERNreinbach@nyka.dk> wrote:

>nej. den er ikke bred nok. den skal op på 1.79. for at køre med en 2.48
>vogn.

Hvordan kommer du frem til 1.79 ?

Verner

Fra : Jess Reinbach

Dato : 29-04-05 15:28

ok. sorry. jeg troede bare at den skulle over målene og ikke lige på målet

min fejl. men det er jo osse mange år siden at jeg har taget b kortet

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 27-04-05 09:49

"Jess Reinbach" <FJERNreinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> nej. den er ikke bred nok. den skal op på 1.79. for at køre med en 2.48
> vogn.

Det er ikke korrekt - se nedenstående:

Uddrag af Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og
udstyr

Uddrag af 3.02.001

(2) Et køretøj må ikke have større bredde end 2,55 m, jf. dog pkt. (3).
Bredden måles over de længst udragende dele, idet der dog ses bort fra -
førerspejle,

- lygter og reflekser,

- anordninger til fastgørelse af presenning og disse anordningers
beskyttelse (afskærmning),

- udragende, bøjelige dele af hjulafskærmning,

- toldforseglingsanordninger og disse anordningers beskyttelse
(afskærmning),

- trin, der kan foldes (trækkes) ind,

- dæktrykmålere,

- indikatorer for dæksprængning,

- udadbøjede dele af dæksider umiddelbart over stedet, hvor dækket rører
vejbanen og

- læssebagsmæk, læsseramper og lignende udstyr i køreklar stand på personbil
M2/M3, forudsat at udstyret højst rager 10 mm ud fra bilens sider, at dets
fremad- eller bagudvendende hjørner er afrundede med en radius på mindst 5
mm, og at dets kanter er afrundede med en radius på mindst 2,5 mm.

Uddrag af 3.02.200

(4) Registreringspligtigt påhængskøretøj til bil må ikke have en bredde, der
overstiger den trækkende bils bredde med mere end 0,35 m i hver side.

Hilsen

Peter Marlau