opel vectra 2,0i
Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-04-05 22:44

Hej NG
Vi er ved at købe en Opel Vectra 2,0i fra 97,- er der nogen som har erfaring
med at spænde cv´en efter en sådan???
Kom også til at tænke på om man kan spænde universal-spejlene på vectra´ens
lidt specielle sidespejle??
Hilsen Charlotte

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 24-04-05 18:28

"Preben Nielsen" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<426ac197$0$638$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> med at spænde cv´en efter en sådan???
> Kom også til at tænke på om man kan spænde universal-spejlene på vectra´ens

Hej Charlotte
Jeg har selv haft en 1.8 fra 97. Den trak en 1350 kg vogn uden
problemer. Men ta og glem der er 5 gear. Benzinøkonomisk er der ikke
noget at spare. Vectraen har sit største moment et sted mellem 3-4000
omdr/min så den skal have lov at snurre.

Nej, universalspejle passer ikke på. Men kig i gul og gratis eller den
Blå Avis. Du kan også prøve at oprette en købsann på DCU-siden
Prisen for brugte spejle ligger på 4-500 kr

mvh
Steen Æbeløe

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 25-04-05 00:10

"Steen ?bel?e" <steen-h@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, universalspejle passer ikke på. Men kig i gul og gratis eller den
> Blå Avis. Du kan også prøve at oprette en købsann på DCU-siden
> Prisen for brugte spejle ligger på 4-500 kr

Jeg fik et par originale af en kollega som solgte sin Vectra. Endda i samme
farve som vores. Men uanset hvordan jeg gør, så glider de af under kørsel.
Så de er smidt op på loftet sammen med alt det andet grej jeg ikke kan få
mig selv til at smide ud, før vi en gang skal flytte.

Jeg bruger i stedet for spejle, der hedder Argus (se nedenfor) hvor de
spændes fast hen over Opel spejlets øverste kant.
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='101300'&page=1&p_cat_id='216'&menuguid=2

Her har jeg kun tabt et spejl én gang, og det var fordi jeg ikke fik spændt
det godt nok fast.
Jeg er ikke tilfreds med længden af den inderste stang, så jeg købte 3 m.
alu-rør (kunne ikke købe kortere i jernhandlen) for 75 kr.. og har nu
stænger der er lange nok.

Det er vigtigt at spænde dem godt fast, især det højre, der belastes godt i
blæsevejr af modkørende lastbiler. Men som regel drejer spejlet bare indad
under presset, uden at falde af. Spejlene kan godt ryste en del i blæsevejr,
ellers er de ok. De har indtil videre holdt til ca. 30.000 km. kørsel med
campingvogn, inklusiv det der faldt af på motorvejen. Den gang var det i
øvrigt monteret på vores Frontera, der siden har fået sig et sæt Josty
spejle, som ikke passer til Vectraen.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Vedr. loftet:
Sønnen siger, at nå jeg er død, vil han rekvirere to store containere.
Én til gammelt lort, og én til meget gammelt lort.

Da vi ryddede morfars loft for en del år siden, røg en del af bohavet
direkte ud på Amager-museet.
Godt man ikke bor i et nedlagt landbrug.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 25-04-05 08:35

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

"Det er vigtigt at spænde dem godt fast, især det højre, der belastes godt i
blæsevejr af modkørende lastbiler."

Ved mig er det nu altid venstre side, spejlet bliver blæst ind mod vinduet.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-04-05 09:14

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blæsevejr af modkørende lastbiler."
>
> Ved mig er det nu altid venstre side, spejlet bliver blæst ind mod

Ja, jeg er også lidt nervøs for at møde ham på vejene

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 25-04-05 13:14

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vigtigt at spænde dem godt fast, især det højre, der belastes godt
> blæsevejr af modkørende lastbiler.

Stiv kuling ?
Måsle ½ pelikan ?

ivan, århus v

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-05 13:42

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> wrote in message

> Det er vigtigt at spænde dem godt fast, især det højre, der belastes godt
> blæsevejr af modkørende lastbiler.

Det er vel kun hvis du kører i England.

mvh
Preben

Fra : phk

Dato : 03-05-05 12:46

> [...]
>
> Hej Charlotte
> Jeg har selv haft en 1.8 fra 97. Den trak en 1350 kg vogn uden

Uden problemer og uden problemer ... læs selv her:

Men ta og glem der er 5 gear.

Allerede der trækker du en del i land ;)

En rigtig stor del, synes jeg da!

> Benzinøkonomisk er der ikke
> noget at spare. Vectraen har sit største moment et sted mellem 3-4000
> omdr/min så den skal have lov at snurre.

En udpræget fejlopfattelse af brændstofforbrug .. en bil bruger ikke mindst
brændstof ved at køre omkring drejningsmomentet, men ved at køre ved lavest
mulige omdrejninger.

> Nej, universalspejle passer ikke på. Men kig i gul og gratis eller den
> Blå Avis. Du kan også prøve at oprette en købsann på DCU-siden
> Prisen for brugte spejle ligger på 4-500 kr

Hvis det er muligt ville jeg købe EMUK-spejle. De koster en krig, men de
passer lige på en studs og det tager maks 29 (niogtyve (der skulle egentlig
have stået trejve men det kan jeg ikke stave til :)) sekunder at montere
begge 2

Apropos førstnævnte - at den trak 1350 kg uden problemer men i 4. gear - så
kommer jeg selv lige fra den anden ende af A7´eren og jeg var i 4. gear to
gange fordi det kneb med trækkraften. Og det var uden at tage tilløb til
nogen af bakkerne.

Og med 1280-1300 kg på krogen.

--
Per, Esbjerg
TDI :)

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-05 08:26

,

(niogtyve (der skulle egentlig
> have stået trejve men det kan jeg ikke stave til :))

Hej Per
Prøv http://www.ddoo.dk/

Her får du hjælp til stavning
Den Danske Online-ordbog kan hjælpe dig til at finde den rigtige stavemåde.
Hvis du ikke kender den korrekte stavemåde, kan du blot indtaste ordet, som
det lyder.

Hvis du fx indtaster "silgebår" (en midtjydsk by) og klikker på "søg", vil
der i listen "Lignende ord" ud for søgefeltet stå bl.a. "Silkeborg", hvilket
var ordet, vi søgte. Du kan nu klikke på ordet for at foretage en søgning
med det korrekt stavede opslagsord.

Hilsen Sten BO

/\ /\
/ / \ \
/ | _ | \
| \( )/ |
| ( ) |
\ /
/ \
/\/\

Jeg har lidt bøvl med fødder

Fra : kek

Dato : 25-04-05 21:34

Hej
Jeg har spejle til vectraen du godt må købe 500kr.
skriv til mig på info@byk.dk
hilsen Kent