Nedvejning af campingvogn. Hvordan ?
Fra : LinuxFreak

Dato : 21-04-05 14:13

Hejsa.

Kigger på en Adria cv 875/1200.
Min bil må kun trække 1100.

Kan man få cv'en vejet ned til 1100 så jeg må køre med den og hvordan
foregår det?

--
Jan Jensen

Fra : T. Hartung

Dato : 21-04-05 16:12

"LinuxFreak" <jan@pchospital.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Kigger på en Adria cv 875/1200.
> Min bil må kun trække 1100.
>
> Kan man få cv'en vejet ned til 1100 så jeg må køre med den og hvordan
> foregår det?

At nedvejning er det nemmeste - ned på motorkontoret og frem med
registreringsattesten så klare de det uden problemer - opad derimod så er
det syn.

...... men hvis du kører på B-kort - hvorfor så veje ned, du skal bare sikre
dig at cv ikke vejer mere end de 1.100 kg hvis du bliver vejet. Så er det
ligemeget at cv må laste op til 1.200 kg - med det kræver at du kun kører på
B-kortreglerne.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : LinuxFreak

Dato : 21-04-05 16:25

On Thu, 21 Apr 2005 17:11:35 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>ligemeget at cv må laste op til 1.200 kg - med det kræver at du kun kører på

Jeg skal til tyskland i sommerferien, har hørt at det kan give
problemer hvis jeg bliver stoppet at der står 1100 på bilen og 1200 på
cv.
Derfor vil jeg veje cv ned til 1100.

--
Jan Jensen

Fra : T. Hartung

Dato : 21-04-05 16:56

> On Thu, 21 Apr 2005 17:11:35 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
> wrote:

..

> Jeg skal til tyskland i sommerferien, har hørt at det kan give
> problemer hvis jeg bliver stoppet at der står 1100 på bilen og 1200 på
> cv.

hmmm det er jo de danske regler der er gældende - og du skal jo stoppes
først ))) - jeg er endnu aldrig blevet stoppet/vejet og kender ingen men
det det kunne jo være en tråd til alle i NG.

Jeg ville nok spare nedvejningspengene - og bare suse af - tror næppe det
giver dig problemer - du er jo bare éen af 1.000 vis af cv'er på Autobahn
))

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 22-04-05 11:18

LinuxFreak <jan@pchospital.dk> wrote in message news:<rh9f611dgj37pgv12d30iml1n3jqfhk7l6@4ax.com>...
> Hejsa.
>
> Kigger på en Adria cv 875/1200.
> Min bil må kun trække 1100.
>
> Kan man få cv'en vejet ned til 1100 så jeg må køre med den og hvordan
> foregår det?

Hvad er egenvægten på din bil.
Hvis egenvægten er mindst 1050 kg må du køre med vognen på alm B kørekort.
Du må dog ikke læsse cv-en til en højere vægt end bilen må trække.

mvh
Steen Æbeløe
www.kloster-trailerudlejning.dk

Fra : LinuxFreak

Dato : 22-04-05 13:14

On 22 Apr 2005 03:17:45 -0700, steen-h@post8.tele.dk (Steen ?bel?e)
wrote:

>Hvad er egenvægten på din bil.
>Hvis egenvægten er mindst 1050 kg må du køre med vognen på alm B kørekort.
>Du må dog ikke læsse cv-en til en højere vægt end bilen må trække.
Min bil vejer 1050, så jeg må vel køre med 1050+50=1100kg

--
Jan Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-05 22:06

> Min bil vejer 1050, så jeg må vel køre med 1050+50=1100kg
>
> --
> Jan Jensen

Det kommer an på, hvad der står på din registrerinsattest. Mange må køre med
egenvægt +50 kg, men mange er kun godkendt til en vægt under egenvægt (mange
franske) og andre igen er godkendt til mere end +50 kg over egenvægten.
I sidstnævnte tilfælde kan det give anledning til problemer med kørekortet.

Kurt

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 23-04-05 17:55

LinuxFreak <jan@pchospital.dk> wrote in message news:<rfqh61logkcffq65oarnkr1jpdnabnesne@4ax.com>...

> Min bil vejer 1050, så jeg må vel køre med 1050+50=1100kg

Ja, men det er ikke nødvendigt at nedveje din cv, du må bare ikke
læsse mere end 225 kg i den