Børneporno!
Fra : Turbomus

Dato : 30-05-01 10:02

Nu er en skoleelev blevet snuppet for at sprede børneporno via sin
skoles server!

Hvad går der dog galt, når folk begynder på den slags svineri, mens de
stadig går i skole, og så i skoletiden??

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-05-01 11:01

> Hvad går der dog galt, når folk begynder på den slags svineri, mens de
> stadig går i skole, og så i skoletiden??

Ja, føj!! Historien melder ikke noget om på hviken skole det foregik?? Det
kunne være rart at vide hvilken skole mine børn IKKE skal gå på nemlig!

Rinnie Ilsøe

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-01 00:00

"R. Ilsøe" wrote:

> Ja, føj!!

enig

> Historien melder ikke noget om på hviken skole det foregik??

Hvorfor?

Ville du bryde dig om, at din barns skole bliver udbasuneret i fx
EkstraBladet pga. én elevs grumme handlinger?

Hvis det er en skole i dit lokalområde, så vil du nok finde ud af det
på en eller anden måde. Hvis det er en skole i den anden ende af
landet, så kan du jo være - i princippet - ligeglad.

> Det
> kunne være rart at vide hvilken skole mine børn IKKE skal gå på nemlig!

Tja, er det så ud fra den forudsætning om, at det kun foregår, når det
er blevet opdaget eller hva?

Personlig kender jeg en skolefritidsordning (en tidligere lejlighed.
Nu "ombygget" til SFO), hvor legerummet for ca. 20 år siden var et
gerningssted for et ret bastialsk mord (noget Lundin og
Dr.Lecter-agtigt. Dog meget mere kluntet udført).
Vil du heller ikke sende dine børn i den SFO????

Det jeg vil sige med det er, at man altså ikke skal lade sig skræmme
af den type historier. Det er grumt og ikke rart at tænke på, men helt
ærlig. At der er en elev som ikke kan finde ud af, at opføre sig
ordentlig siger intet om resten af skolen.

Derudover er man jo nu på den skole opmærksom på, at det kan lade sig
gøre, så mon de stadig "ser-gennem-fingre" med det?

En oplysning der er langt mere interessant og relevant er, hvad
skolen/skolerne vil gøre for at forhindre den type datatrafik.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Br@ndt

Dato : 30-05-01 19:38

Turbomus wrote:

> Nu er en skoleelev blevet snuppet for at sprede børneporno via sin
> skoles server!
>
> Hvad går der dog galt, når folk begynder på den slags svineri, mens de
> stadig går i skole, og så i skoletiden??

Der er vel egentlig først noget galt når det er folk der allerede er
gået ud af skolen og blevet voksne der laver sådan noget?

Hvad er værst for børn at se, voksenporno eller børneporno?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-05-01 23:28

"Br@ndt" <s_p_a_m_f_r_e_e@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er værst for børn at se, voksenporno eller børneporno?

Hvordan kan du dog spørge om det?
Børneporno, naturligvis, for her bliver børn
misbrugt. Føj, føj og atter føj!

Bodil.

Fra : Br@ndt

Dato : 08-06-01 12:16

Bodil Grove Christensen wrote:

> Hvordan kan du dog spørge om det?

Fordi jeg ikke som du, er forudindtaget.

> Børneporno, naturligvis, for her bliver børn
> misbrugt.

Opfatter de det sådan?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-06-01 09:15

> Opfatter de det sådan?

Okay, Bo, så er du tilbage, med
alskens mærkelige og ikke-mærkelige
idéer.

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at børneporno
faktisk er ulovlig i dagens Danmark, og med god
grund. Det ødelægger meget for de implicerede børn.
Det kan du ikke afvise.
Og hvad er der så forkert i at være forudindtaget
mht. børneporno? Det er således, at de fleste lande
i verden arbejder aktivt mod dette, men du er måske
klogere end resten af verden?

Bodil.

Fra : Br@ndt

Dato : 12-06-01 13:16

Bodil Grove Christensen wrote:

> Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at børneporno
> faktisk er ulovlig i dagens Danmark, og med god
> grund.

Enhver form for misbrug af børn er naturligvis (mener jeg) forfærdeligt.

Som jeg forstod starten af tråden, fandt Turbomus det foragteligt at en
skoleelev kunne finde på at udsprede pornografisk materiale.
(Jeg er så forudindtaget at jeg læser skoleelev = et barn. Måske var det
dette ord vi skulle have defineret.)
Hvorfor er der noget galt med et barn, blot fordi det har interesser af
en seksuel karakter?
Er det ikke meget naturligt at et barns seksuelle lyster ville være
rettet mod jævnalderende?
Hvis du mener at det er mere naturligt at barnets interesser er rettet
mod voksne, så underminere du jo en stor del af argumentationen mod
børneporno.

> Det ødelægger meget for de implicerede børn.
> Det kan du ikke afvise.

De børn der misbruges får ganske givet ødelagt meget, det vil jeg end
ikke overveje at forsøge på at afvise.

> Og hvad er der så forkert i at være forudindtaget
> mht. børneporno? Det er således, at de fleste lande
> i verden arbejder aktivt mod dette, men du er måske
> klogere end resten af verden?

IMHO er det ikke "klogt" at se tingene sort/hvidt.

Fra : bo nielsen

Dato : 09-06-01 10:06

Hej
Jeg tror at det er på tide enten at få defineret ordet børneporno eller
stoppe denne debat, da den mildest talt er provokerende og ordkløvende.
Børneporno er: Billede eller film hvor børn under 15( det er vist den
seksuelle lavalder?) bliver vist og brugt til seksuelle formål, det vil sige
at deres kroppe bliver udstillet på en sådan måde at det kan opfattet
seksuelt. altså spredte pige ben eller søde piger med en slikkepind halvt
ude af munden, seksuelle tilnærmelser fra små fem årige mod hinanden.
Det værtse er dog de billeder og film hvor voksne direkte berører eller har
seksuel omgang med et eller flere børn.
Børneporno er også hvor børn har seksuel omgang med hinanden.

-- Ja det er altså min definition, og jeg synes det er langt værre når det
er børn-voksne eller børn-børn, end når det er voksen-voksen,
fordi selvom det kan virke uskyldigt, ligger der en slags accept af at
det er rigtigt at gøre sådan mod børn, når man kan se det på billeder.
Bestemt ikke tryg hilsen fra Nina.

Fra : John

Dato : 13-07-01 17:29

OK
Br@ndt <s_p_a_m_f_r_e_e@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B20B3F1.2550870C@hotmail.com...

Fra : John

Dato : 13-07-01 17:31

ok
John <johnkaren@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4f20e8$0$373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : John

Dato : 13-07-01 17:32

ok
John <johnkaren@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4f2158$0$324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : John

Dato : 13-07-01 17:33

ok
John <johnkaren@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4f2182$0$329$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 13-07-01 17:50

undskyld men hvad er det lige der er OK og hvorfor får vi det 4
gange????????-----

Fra : John

Dato : 15-07-01 18:09

Det var en test, for jeg har haft problemer med at besvare via serveren.
Det var ikke for at lave sjov i en seriøs debat.
Beklager mange gange.

John

Hald & Nielsen <hald-nielsen@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4f2654$0$330$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 22:30

Turbomus skrev:

>Nu er en skoleelev blevet snuppet for at sprede børneporno via sin
>skoles server!

Allerførst - jeg kender ikke definitionen for børneporno. Er det under
15 år eller hvordan?

Hvis en 7.-klasses elev (som er 13-14 år) f.eks. ser på billeder af en
på sin egen alder, er det så børneporno?

Det er da, som Br@ndt siger bedre, hvis børn ser på 'børneporno', end
hvis voksne gør det.

En journalist kan sikkert godt få lidt ballade ud af at kalde en
14-års kiggerier på en anden 14-årig før børneporno. Nu kender jeg
ikke den sag du omtaler.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.