Outwell Colorado
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 21:03

Hejsa

Vi er nybegyndere indenfor campinglivet og vil købe et telt til
sommerferien. Men hvad skal man dog vælge...

Vi har kig på Outwell Colorado 8 og Colorado 12. Har man mere glæde af
Colorado 12 i form af den større plads eller er Colorado 8 et bedre køb i
forhold til prisen?

Så vidt jeg kan se så er der forskel i vandsøjletrykket i dette års modeller
i forhold til sidste år (år 2004 = vandsøjletryk 3000, år 2005 =
vandsøjletryk 5000)

Er det af stor betydning for brugsværdien eller kan man ligesågodt købe
sidste års (billigere) modeller?

Da der er store besparelser på at købe campingvogn i Tyskland så kunne jeg
godt tænke mig at vide om også telte er billigere dernede.
Er der nogen der har erfaring med at købe telt i tyskland i forhold til
herhjemme?

På forhånd tak

Lisbeth

Fra : Jens B. R.

Dato : 19-04-05 17:42

"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> wrote in message .

> Vi har kig på Outwell Colorado 8 og Colorado 12. Har man mere glæde af
> Colorado 12 i form af den større plads eller er Colorado 8 et bedre køb i
> forhold til prisen?

Hvis vægten og prisen ikke spiller nogen rolle så køb det store - men
det store telt vejer immervæk 37 kg og det lille vejer 28 kg, tjek evt
www.neergaard.com de har produktblade på de fleste outwelltelte. og
deres priser virker okay

> Så vidt jeg kan se så er der forskel i vandsøjletrykket i dette års modeller
> i forhold til sidste år (år 2004 = vandsøjletryk 3000, år 2005 =
> vandsøjletryk 5000)

Jeg er af den overbevisning at man aldrig kan få et vandsøjletal der
er for højt hvis man overvejer at slå teltet op i Danmark

> Er det af stor betydning for brugsværdien eller kan man ligesågodt købe
> sidste års (billigere) modeller?

I praksis nej mit gamle outwell telt (ligner oklahoma) har aldrig
lukket vand i selvom det har været udsat for lidt af vejr nå nej hver

det har kun et søjletryk på 3000 og det holder fint vandet ude

> [...]
> godt tænke mig at vide om også telte er billigere dernede.
> Er der nogen der har erfaring med at købe telt i tyskland i forhold til

tjah måske men jeg personligt foretrække nu at købe et telt hvor jeg
kan skælde forhandleren ud på dansk hvis en syning er gået der mangler
en pløk osv. og forskellen på momsen betyder så lidt målt i forhold
til den samlede pris, og hvis du skal have et telt på 37 kg sendt med
posten er det normalt ret dyrt

Med venlig hilsen

Jens B.Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 18:19

"Jens B. R."skrev i en meddelelse ...

> [...]
> en pløk osv. og forskellen på momsen betyder så lidt målt i forhold
> til den samlede pris, og hvis du skal have et telt på 37 kg sendt med

Tak for svaret.

Så vil jeg koncentrere mig om at finde model 2005.

M.h.t. sproget så er min mand god til tysk.
Og da vi bor en halv times kørsel fra grænsen så er det noget nemmere end
f.eks. at købe det på Sjælland hvor jeg har set de billigste priser
herhjemme.

Men jeg kan ikke finde nogle forhandlere på nettet. Så jeg vil være
taknemmelig for links.

Med venlig hilsen

Lisbeth

Fra : Pro

Dato : 19-04-05 18:43

Du kan købe det i Bilka...Kim

Fra : Jens B. R.

Dato : 19-04-05 22:34

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> wrote in message news:<4265431f$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Du kan købe det i Bilka...Kim

ja blandt andet

men også hos

http://www.f-j.dk/shop/
http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Outwell_88.html

og der er sikkert mange flere prøv evt. www.google.dk

--
god camping ønskes af

Jens
Suzuki RF900 - årgang 1994

Fra : Jens B. R.

Dato : 21-04-05 08:57

beerdog01@ofir.dk (Jens B. R.) wrote in message

> og der er sikkert mange flere prøv evt. www.google.dk

Kom lige i tanke om at jeg da har købt hos

http://www.billigcamping.dk/

og igen er der tale om en netshop og jeg havde ingen problemer med med
dem kvikt og hurtigt

--
Venlixte hilzener

Jens B. Rasmussen