Østrig via Magdeburg?
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 11:37

Hej gruppe

Har hørt enkelte snakke om at dreje væk fra A7 ved Hannover og kører
via Magdeburg mod Leipzig og så dreje syd på inden vi når Leipzig.
Har nogen mon erfaring om hvordan denne vej er?
Tænker på vejkvaliteten, tankanlæg, campingpladser langs ruten m.m.

Har hørt at der skulle være mindre traffik og kun 'en "Kassel-bakke"..

Mvh
Steen K.

Fra : T. Hartung

Dato : 10-04-05 12:59

"Steen K." <steenk(snabel a)post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Har hørt enkelte snakke om at dreje væk fra A7 ved Hannover og kører
> via Magdeburg mod Leipzig og så dreje syd på inden vi når Leipzig.

Jep - gør vi også.

> Har nogen mon erfaring om hvordan denne vej er?
> Tænker på vejkvaliteten, tankanlæg, campingpladser langs ruten m.m.

Det er en rigtig fin tur kan kun anbefales - meget mere flad - lidt længere
og næsten ny motorvej - kører kun den fremover når jeg skal mod Italien -
husk det er tysk grundighed - så ingen problemer - m.h.t. campingpladser -
bruger jeg dem ikke på vejen kun autohof.

God tur

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 19:33

Tak for info

Har endnu et spørgsmål:

Omkring Hof er der den mulighed at forlade E51 og kører 8 km øst på
og så syd på gennem Regensburg og så ramme E45 nord for Munchen.
Kører I denne vej? Hvis ja er den ok? Spørger fordi jeg frygter om der
stadig er strækninger fra Østtysklands tid med alt hvad dertil hører....

Har forøvrigt et kort som viser at der er en autobane på vej fra Regenburg
og til Rosenheim, midt mellem Munchen og Salzburg. Det bliver rigtigt godt
for så kan Munchen undgås.

Mvh
Steenk

Fra : T. Hartung

Dato : 12-04-05 20:46

> [...]
>
> Omkring Hof er der den mulighed at forlade E51 og kører 8 km øst på
> og så syd på gennem Regensburg og så ramme E45 nord for Munchen.

Nææææ - vi fortsætte faktisk "lige ud" rammer så igen A9 nord for München
( her komme "vennerne" også altså dem der tager A7 til Würzburg) og så A99
rundt som sædvanlig til A8 - damm alle mit kort ligger ude i CV - håber jeg
husker rigtig - .

Kører efter GPS - sætter Hof ind som "via" og så går det ellers bare der
nedad. Du kan roligt køre turen - Neues Autobahn hele vejen - den er rigtig
fin - lige når man køre ind i det "gl DDR" nord for Harzen, kan man se
rester fra den svundne tid med vagttårne m.v.

Plot I bare den tur ind i rejseprogrammet - I bliver ikke skuffede

God tur )

Fra : Højby

Dato : 11-04-05 10:58

Har kørt turen flere gange. Både på vinter- og sommer ferie. I forhold til
A7 gennem Kassel osv, så er den klart anbefalelsesværdig. Både hvad angår
kvalitet af asfalt !!! og antallet af andre trafikanter....

Og den er præcis 30 km længere...

Lars.