DCU og køb i Tyskland
Fra : phk

Dato : 08-04-05 17:50

DCU-bladet har en artikel om køb i Tyskland og remser de 3 muligheder op de
mener der er for køb af campingvogn dér.

Desværre har de glemt den billigste - den hvor man kører ned til en tysk
forhandler og køber direkte.

Hvis I vil handle i Tyskland så gør det på den måde. Kun på den måde får vi
priserne ned herhjemme!

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-04-05 18:32

> [...]
> forhandler og køber direkte.
>
> Hvis I vil handle i Tyskland så gør det på den måde. Kun på den måde får

Det vil så også presse brugt priserne ned, så man får mindre for sin brugte
vogn, så der er jo kun os selv i sidste ende til at betale gildet.

Hilsen Jørgen

Fra : phk

Dato : 08-04-05 19:13

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil så også presse brugt priserne ned, så man får mindre for sin
> brugte vogn, så der er jo kun os selv i sidste ende til at betale gildet.

Dårlig logik - så gælder det om at presse priserne op?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-04-05 21:08

> Dårlig logik - så gælder det om at presse priserne op?

Nej min pointe var at det der gælder for mig er bytte prisen, hvis prisen
bliver presset ned vil forhandlerne og alle andre også give mindre for
vognen brugt altså om jeg skal give 100.000 i bytte hvor jeg får eks. 50.000
for min vogn eller jeg skal give 100.000 i bytte hvor jeg får 40.000 for min
vogn kommer ud på et for mig.

forhandleren skal jo tjene penge ellers er de der jo ikke i morgen (læs hvem
gider arbejde uden at tjene penge, ikke jeg)

så hvis vognene bliver billigere bliver de brugte også billigere, det er så
kun første gang der spares penge.

Det i glemmer i denne her debat er bla. at der er længere garanti i DK og
der er også flere transport udgifter.

Generelt er der også mindre udstyr i de tyske vogne, men det er da rigtigt
at de stadig er billigere når man trækker dette fra.

Sidst men ikke mindst er løningerne jo også lavere i Tyskland, så jo mere vi
handler syd for grænsen desto færre jobs er der her, eller også skal vi jo
bare gå ned i løn

Hilsen Jørgen
Hvis job trues af lave løninger i udlandet.

Fra : phk

Dato : 09-04-05 18:21

> Det i glemmer i denne her debat er bla. at der er længere garanti i DK og
> der er også flere transport udgifter.

Hvad er det for en garanti du tænker på. De fleste ting er der mange års
garanti på (køleskab, varmer m.m.), resten er dækket af købeloven (som er
den samme EU-lov i DK og D).

> Generelt er der også mindre udstyr i de tyske vogne, men det er da rigtigt
> at de stadig er billigere når man trækker dette fra.

Du kan købe dig til det samme udstyr, f.eks. større køleskab som vi var
udsat for da vi købte campingvogn i Tyskland - men vi sparede stadig 27.000
+ fortelt + antenne + varmt vand + + + .....

> Sidst men ikke mindst er løningerne jo også lavere i Tyskland, så jo mere
> vi handler syd for grænsen desto færre jobs er der her, eller også skal vi
> jo bare gå ned i løn

Det bliver jo vejen frem på et eller andet tidspunkt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 19:02

> Det bliver jo vejen frem på et eller andet tidspunkt.

En dag finder forhandlerne måske også ud af at man kan konkurrere på andet
end prisen.
Generelt har folk ikke noget imod at betale det det koster, hvis bare de har
en fornemmelse af få noget for pengene.
Men hvorfor betale x antal kroner mere for en vare og føle sig snydt, hvis
man med et minimum af besvær kan skaffe den samme vare fra udlandet, bare
billigere.
Det er blevet så meget nemmere at sammenligne priser og købe varen der hvor
den er billigst, så det må være noget andet de danske forhandlere skal
benytte sig af for at holde på kunderne.

Mvh. Per Olsen

Fra : LS

Dato : 09-04-05 19:04

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Det i glemmer i denne her debat er bla. at der er længere garanti i DK

Jeg kender ikke garantiperiodernes længde i Tyskland men her i Danmark er
normal garantien ikke længere end 1. år og det kan tyskerne vel godt hamle
op med.
Derudover kan garantien variere fra produkt til produkt. Tæthedsgarantien er
f.eks forskellig fra mærke til mærke og det er nok det samme i Tyskland.

I den sidste ende så er der jo en grund til at ting er billigere andre
steder og det gør man vel op med sig selv inden køb.

Da jeg købte i Sverige var jeg da helt klar over at jeg ikke bare kører over
og får lavet en garantireparation men jeg har altså også 35.000 dkk at bruge
af før det bliver en dårlig handel.

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-04-05 19:45

> Jeg kender ikke garantiperiodernes længde i Tyskland men her i Danmark er
> normal garantien ikke længere end 1. år og det kan tyskerne vel godt hamle
> op med.

Sidst jeg havde med Tysk garanti lovgivning at gøre havde de et ½ år, men
det kan da være at det er blevet ændret.

Hilsen Jørgen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 08-04-05 19:10

DCU beskytter campingbranchen.
Og sælger du din vogn brugt får du mere en ved at lade den gå i en
byttehandel.

Campingbranchen burde nok undersøges, om det i hele taget er konkurence,
eller om det er underhåndsaftaler.

Når man ser de forskellige campingforhandlere, så er priserne ret ens.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 08-04-05 21:03

en" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og sælger du din vogn brugt får du mere en ved at lade den gå i en
> byttehandel.

Hvad specielt er der ved dette ?? Nøjagtigt det samme gælder da, når du
sælger din brugte bil - og det kan da ikke være DCU's skyld !

> Campingbranchen burde nok undersøges, om det i hele taget er konkurence,
> eller om det er underhåndsaftaler.
>
> Når man ser de forskellige campingforhandlere, så er priserne ret ens.

Ja, og det er muligt, at konkurrencen ikke er så stor - men hvor stor
prisforskel finder du på køb af biler ? Og alle aviser og dagblade koster
præcist det samme hos alle forhandlere - ligesom cigaretter og anden tobak.

Og selv om der kan være en vis priskrig på benzin, så er også denne pris jo
stort set ens alle steder.

Jo.........DCU har da en frygtelig magt, hvis det er dem der styrer alt
dette !

/Flemming U

Fra : K. H. Hansen

Dato : 08-04-05 21:16

DCU styrer ikke markedspriserne, men de gør ikke særligt meget for at
fortælle deres medlemmer, at CV faktisk er betydeligt billigere i for eks.
Tyskland, tvært i mod har de haft en artikel, hvor de faktisk vildledte
deres medlemmer, ved at opgive en alt for lille besparelse i tyskland.

Dette betragtre jeg som, at de går campingbranchens ærinde.

Fra : verner

Dato : 08-04-05 21:49

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er muligt, at konkurrencen ikke er så stor

Det må selv du sgu da kunne se, der er INGEN konkurrence,
priserne er 100% ens.

- men hvor stor
> prisforskel finder du på køb af biler ? Og alle aviser og dagblade koster
> præcist det samme hos alle forhandlere - ligesom cigaretter og anden
> tobak.

Du kan da ikke sammenligne æbler og bananer!
Tror du bilforhandleren forærer dig 10% af købsværdien hvis modellen
er fra sidste år? DET gør campingbrancen UDEN at blive presset!
Du får simpelthen et GRATIS fortelt med i købet ! og så siger du og
DCU at Branchen er presset af Tysklandshandel! Vågn
op til virkeligheden.

DCU skulle derimod arbejde FOR at forhandlerne blev presset, så der
kom lidt konkurrence på området. Alle priser er aftalte også alle "DCUs"
såkaldte tests !

> Og selv om der kan være en vis priskrig på benzin, så er også denne pris
> jo
> stort set ens alle steder.

Vrøvl, i dag koster en liter i Roskilde 9,36 kr ! På Amager 7,45kr ! er de
priser ens?

> Jo.........DCU har da en frygtelig magt, hvis det er dem der styrer alt
> dette !

DCU har INGEN magt overhovedet, de render i røven på Brancheforeningen.
DCU sidder så hårdt i Branchens lommer, at DCU går på røven hvis Branchen
ikke reklamerer i DCU ! Sidste eksempel var at DCU forsøgte at miskreditere
een af sine konkurrenter i kampen om reklamepengene!

> /Flemming U

Hilsen
verner

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-04-05 21:14

> DCU beskytter campingbranchen.

Delvis enig
De burde gå meget i flæsket på dem og på de mange underlødige campingudstyrs
ting der forsøges solgt til os.

> Og sælger du din vogn brugt får du mere en ved at lade den gå i en
> byttehandel.

Det gælder da næsten alt biler, både, huse etc.

> Campingbranchen burde nok undersøges, om det i hele taget er konkurence,
> eller om det er underhåndsaftaler.

Der er mange som shopper rundt i mellem forhandlere for at få den bedste
bytte pris på deres vogn, det ville jo ikke være muligt hvis hvis de havde
ens priser.

> Når man ser de forskellige campingforhandlere, så er priserne ret ens.

er det vogne vi nu taler om eller det dele/udstyr ?

Hilsen Jørgen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-04-05 20:28

> [...]
> de mener der er for køb af campingvogn dér.
>
> Desværre har de glemt den billigste - den hvor man kører ned til en tysk

Ja, det undrer mig nu ikke at DCU - Dansk Campinghandler Union skriver
artikler hvor man udelader meget vigtige facts. Faktisk er de jo efterhånden
kendte for at skrive artikler der udelader, forvrider og lyver om de kolde
facts.

DCU - hvil i fred.

Mvh. Tommy

Fra : HJM

Dato : 08-04-05 23:03

Ja alle tre muligheder som er beskrevet i bladet viser at den handel der
foregår hos de danske forhandlere som reklamerer med at man kan spare momsen
er ulovlige sådan som der bliver handlet.

Og ikke nok med det, men det er ikke kun forhandleren som bliver straffet
hvis det bliver gjort noget ved sagen, men også kunden som har købt vognen,
så skal der købes noget på Tysk moms, så er det kun en vej, og det er at
købe hos en Tysk forhandler.

Mvh. HJM

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 23:11

"HJM" <hj.mat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis det bliver gjort noget ved sagen, men også kunden som har købt
> vognen, så skal der købes noget på Tysk moms, så er det kun en vej, og det

Det er jo også det de ofrer de sidste 3 linier i den store artikel på at
sige det er den eneste måde det er lovligt at handle i tyskland.
MVH
Jens

Fra : HJM

Dato : 09-04-05 12:00

"Jens" <jenswjsnabelahotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Det er jo også det de ofrer de sidste 3 linier i den store artikel på at
> sige det er den eneste måde det er lovligt at handle i tyskland.

Så er der det med garantien, og her er det sådan at i Danmark har du ½ års
garanti og 2 års reklamationsret, i Tyskland har du 2 års garanti, fordi i
Tyskland er kunden konge.

/HJM