Akkumulator til LMC Münsterland 2005-mode~
Fra : BHR

Dato : 09-03-05 21:47

Jeg ønsker at tilslutte en akkumulator og lader til ledningsnettet i en ny
LMC 2005 campingvogn, som er udstyret med en 20A omformer med +bat. indgang
(Dometic 70270.9213 H).

Min overvejelse er at der til denne +bat. indgang i forvejen er tilsluttet
bilens akkumulator når bilen er spændt foran CV'en.

Hvis nu bilens akkumulator er fuldt opladet, og CV'ens akkumulator er tømt
vil der gå en kollossal strøm, som vil ødelægge ledningsnettet. Brand!
Den modsatte situation er ligeså dyster.

Hvad gør man i praksis ? - det er selvfølgeligt kun på det teoretiske plan,
fordi man ikke selv må pille i CV'en ledningsnet.

Den samme problematik gælder også 2005 Hobby-CV'er som har den samme Dometic
AC/DC-omformer i en kraftigere udgave.

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-03-05 22:28

> [...]
>
> Hvad gør man i praksis ? - det er selvfølgeligt kun på det teoretiske
> plan, fordi man ikke selv må pille i CV'en ledningsnet.

Jeg ville nok kontakte en forhandler, da der bør være en diode som gør at
dit batteri i cv ikke har spænding ud på stikket, samt du har også et
garanti problem, hvis det går galt.

Men hvorfor har du ikke købt den med den store batteri pakke ?
Den lader/strømforsyning er nemlig den bedste jeg har oplevet i min camping
og min elektronik baggrund.
den lader med 10 A har samtidig en strøm forsyning stabiliseret på 16 A samt
batteri booster når bilen skal lade batteriet.

Hilsen Jørgen

Fra : BHR

Dato : 10-03-05 08:01

> Men hvorfor har du ikke købt den med den store batteri pakke ?

Den store batteripakke (Autarkpakke) indebærer også andre ting som
transportabel vandbeholder og affaldstank, som jeg absolut ikke vil have.
Hellere en fast 44l vandtank. Endvidere er pakken meget dyr:Vist nok omkring
7000 kr.

> [...]
> den lader med 10 A har samtidig en strøm forsyning stabiliseret på 16 A
> samt batteri booster når bilen skal lade batteriet.

Sidste år købte vi en Hobby 2004-model forberedt til akkumulator, hvor
merprisen var omkring 2500 kr. Det var alle tiders med booster, lader og 27A
omformer. Det hele blev styret elektronisk med relæer, så der ikke skete
konflikter mellem udvendig 230V, bilens akkumulator og CV'ens akkumulator.
Denne pakke kunne desværre ikke fåes til LMC i 2005-modellen. Kun den store
dyre løsning.

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-03-05 11:21

> [...]
> transportabel vandbeholder og affaldstank, som jeg absolut ikke vil have.
> Hellere en fast 44l vandtank. Endvidere er pakken meget dyr:Vist nok

Nej det er forkert. Alle LMC vogne har fast vandtank, og det er i
forbindelse med vinder pakken at du får en transportable affaldstank med.

du får med den store autotrakie pakke.
suveren lader/strømforsyning
stort batteri på omkring 100 Ah
betjenings panel med hovedafbryder, indikation af brugsvandstand og batteri
stand.
og så selvfølgelig også småting som batteri kasse, kabler og klemmer etc.

Hilsen Jørgen

Fra : BHR

Dato : 10-03-05 16:46

> Nej det er forkert. Alle LMC vogne har fast vandtank,

Rigtigt - jeg havde husket forkert.

> forbindelse med vinder pakken at du får en transportable affaldstank med.

Man får transportabel affaldstank i forbindelse med Autarkie-pakken

> [...]
> batteri stand.
> og så selvfølgelig også småting som batteri kasse, kabler og klemmer etc.

Nu er der bare det problem, at jeg har en LMC Münsterland 2005-model.
Det er den jeg vil tilslutte en akkumulator - ikke en der først skal købes,
hvor man kan vælge forskelligt tilbehør!

Fra : LS

Dato : 09-03-05 23:39

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man i praksis ? - det er selvfølgeligt kun på det teoretiske
> plan, fordi man ikke selv må pille i CV'en ledningsnet.

)

kan godt lide folk med lidt humor

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk