suse skalerbar. Hvad menes der?
Fra : Henrik

Dato : 11-05-05 14:47

Hej hej
I beskrivelsen af suse linux enterprise server står der:

"SUSE LINUX Enterprise Server 9 er det første forretningsfokuserede Linux
operativsystem der udnytter den nye Linux kerne 2.6 og dermed muligheden
for at skalere til "

Hvad menes dermed den kan "skaleres". Hvad kan den skaleres til?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-05-05 15:38

Henrik <hartig@tele2adsl.dk> writes:

> [...]
> for at skalere til "
>
> Hvad menes dermed den kan "skaleres". Hvad kan den skaleres til?

Et linjeskift, tilsyneladende...

Mon ikke der hentydes til multi-CPU, 64-bit systemer? Og måske især
2.6's fordele fremfor 2.4 i multi-CPU systemer. Se fx.

http://developer.osdl.org/craiger/hackbench/

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Henrik

Dato : 11-05-05 16:22

Peter Dalgaard wrote:

> Et linjeskift, tilsyneladende...
>
> Mon ikke der hentydes til multi-CPU, 64-bit systemer? Og måske især
> 2.6's fordele fremfor 2.4 i multi-CPU systemer. Se fx.
>
> http://developer.osdl.org/craiger/hackbench/

ok, tak. Der ser ud til du har ret. Jeg fandt også selv en anden teknisk
beskrivelse, som siger det samme:
http://home20.inet.tele.dk/tjero/150_linux26.html

Fra : nkh

Dato : 15-05-05 20:03

Peter Dalgaard wrote:

> Et linjeskift, tilsyneladende...
>
> Mon ikke der hentydes til multi-CPU, 64-bit systemer? Og måske især
> 2.6's fordele fremfor 2.4 i multi-CPU systemer. Se fx.
>
> http://developer.osdl.org/craiger/hackbench/

Det lyder såmen rimeligt nok. Men det har nok også noget at gøre med at
en "Scalable Enterprise Solution" er det folk vil have. Det er nu også
sådan nogle dejlige ord