Smb og windoze... igen
Fra : Brian Emilius

Dato : 03-05-05 16:10

Hej NG

Nu ser det ud til at min Samba-server virker fint... har prøvet at logge
på lokalt og det gik som det skulle... Nu kommer mit problem:
Når jeg forsøger at logge på et share via WinXP med
NET USE X: \\bisp76srv01\sharemappe
Så får jeg at vide at netværksstien ikke kunne findes.

Jeg har tjekket at:
- begge computere er i samme arbejdsgruppe
- der er ingen firewall-restriktioner, der laver forhindringer.

Hvad gør jeg galt?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Jesper Stuan Hansen

Dato : 03-05-05 18:19

Brian Emilius wrote:
> [...]
>
> Jeg har tjekket at:
> - begge computere er i samme arbejdsgruppe
> - der er ingen firewall-restriktioner, der laver forhindringer.

hmmm... har du sat protokollen IPX (den skulle hedde noget med **X**) i
windows ?

Fra : Brian Emilius

Dato : 03-05-05 18:45

Jesper Stuan Hansen skrev:

> hmmm... har du sat protokollen IPX (den skulle hedde noget med **X**) i
> windows ?

Aner det ikke... hvordan gør jeg det?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Jesper Stuan Hansen

Dato : 03-05-05 20:35

Brian Emilius wrote:

> Aner det ikke... hvordan gør jeg det?

Lad mig se om jeg kan huske så langt tid i tiden

hmmm...
1. kontrolpanel
2. Netværksforbindelser
3. Vælg den aktive og egenskaberne for den
4. (Advancerede) Egenskaber for netværksforbindelsen
5. Tilføj
6. Protokol
7. En af protokollerne hedder noget med IPX noget i den retning

Fra : Glen >

Dato : 03-05-05 21:44

Brian Emilius wrote:

> Aner det ikke... hvordan gør jeg det?

Du skal ikke bruge IPX!

hvis du kan pinge maskinen "hostnavn" skulle der være ok forbindelse

ellers kan du prøve at tilgå maskinen på \\ipadresse\share, hvis det
lykkes er det højst sandsynligt noget navneopslag der fejler.

/Glen

Fra : Brian Emilius

Dato : 04-05-05 21:00

Glen > > skrev:

> [...]
>
> ellers kan du prøve at tilgå maskinen på \\ipadresse\share, hvis det
> lykkes er det højst sandsynligt noget navneopslag der fejler.

Nu virker skidtet... tak for hjælpen alle

--
Venlig hilsen
Brian Emilius