Ftp i mozilla
Fra : Steen Jørgensen

Dato : 03-05-05 08:44

Når jeg prøver at kontakte en ftp server får jeg følgende meddelse:
"530 Please tell me who you are"
Hvad pokker er det lige?????

/Steen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-05-05 08:56

On Tue, 03 May 2005 09:44:19 +0200, Steen wrote:

> Når jeg prøver at kontakte en ftp server får jeg følgende meddelse:
> "530 Please tell me who you are" Hvad pokker er det lige?????

Du mangler at logge ind?

<http://www.faqs.org/rfcs/rfc959.html>

Mvh.

--
"Det var en gång i ett annat liv Adam Sjøgren
Ett annat dom mot ett annat vi" asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 03-05-05 09:19

Jo, det regnet jeg nu også med - men hvor angives dette login?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 03-05-05 09:37

> Jo, det regnet jeg nu også med - men hvor angives dette login?

Mange browsere kan klare det med ftp://bruger:password@host

Niels Dybdahl

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 03-05-05 10:59

> Mange browsere kan klare det med ftp://bruger:password@host

Nogle kan også nøjes med: ftp://bruger@host hvorpå de selv spørger om
password i en lille dialogboks. På den måde har man ikke password i sin
liste over besøgte sider.

Må dog indrømme at jeg ikke ved om det giver mere sikkerhed, men i hvert
fald er man fri for at taste password i klar tekst på skærmen. Hvis nu
nogen kigger over skulderen

Mvh. Kasper

Fra : Kent Friis

Dato : 03-05-05 21:11

Den Tue, 03 May 2005 11:58:42 +0200 skrev Kasper G. Christensen:

> Nogle kan også nøjes med: ftp://bruger@host hvorpå de selv spørger om
> password i en lille dialogboks. På den måde har man ikke password i sin
> liste over besøgte sider.

Og andre tillader at man ikke skriver passwordet i URL'en, spørger om
passwordet, naturligvis uden at skrive det på skærmen så andre ikke
kan læse med, og putter derefter passwordet op i URL'en alligevel

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 03-05-05 10:05

Steen Jørgensen wrote:
> Når jeg prøver at kontakte en ftp server får jeg følgende meddelse:
> "530 Please tell me who you are"
> Hvad pokker er det lige?????

Er det til anonym ftp?

Der plejer man at bruge ens email adresse som
password. De fleste browsere sender et default
password, fx "IEUser@" eller "anonymous@".

Nogle sites accepterer ikke browserens default password,
så kan du i Preferences, Advanced sætte et andet.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08