Sveasoft, openwrt, chupa firmware på asus ~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-05-05 18:26

(Sendt i trådløstgruppen, men der er nok bedre bid her)

Jeg har haft en ASUS wl500g i et par måneder, og har opgraderet den
til seneste officielle firmware her til aften. Det gik forholdsvist
godt og har givet mig blod på tanden efter mere.

Mit første mål er at jeg gerne vil kunne ssh'e til den udefra, hvilket
de officielle firmwares jo ikke understøtter, og jeg kan forstå at der
er flere forskellige distributioner til de her små krabater. Udover
ssh-adgang vil jeg gerne have en ekstern USB-disk som datadisk for
post (kernen kan eventuelt ligge herpå) og bevare funktionaliteten som
NAT-router for kabel og trådløst. Hvis man kan have glæde af
USB-lydkort og bluetooth dongle gør det heller ikke noget.

Kodekrydskompilering er ikke en hindring, men jeg vil godt starte med
noget der virker som det skal, og jeg synes informationsmængden er
lidt overvældende og indforstået. Er der nogen der har gode eller
dårlige erfaringer med de muligheder der er i dag?

Herudover vil jeg gerne køre Java på den. Nogen der har erfaringer?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 04-05-05 06:22

Jeg har nogle erfaringer med WL-500g, og de er udelukkende positive.

Det er en virkelig lækker lille box

ssh, web osv har jeg lavet nogle guides til her :

www.macsat.com/wlguide

Herudover er der en del info på :

www.chupa.nl - dog i lidt mere rodet format.

Mailserver har jeg endnu ikke sat op, men det står øverst på min to-do
liste