Smb og windåse-logon
Fra : Brian Emilius

Dato : 30-04-05 20:53

Hej NG

Jeg bruger FC2 og har installeret smb og oprettet en bruger+mappe via
smb. Jeg har også sørget for at brugeren har adgang til denne mappe.

Mit problem består i at jeg ikke kan logge på share-mappen i windåse xp.
Er der nogen, der gider hjælpe mig? Skriv gerne hvilke ting du præcis
skal bruge af oplysninger for at hjælpe.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 01-05-05 10:39

On Sat, 30 Apr 2005 21:53:13 +0200, Brian Emilius wrote:

> Mit problem består i at jeg ikke kan logge på share-mappen i windåse xp.

Du kan teste din opsætning uden at du bruger Windows, så evt.
Windows problemer er ude af billedet, mens du får Samba til at
virke. Se man-siden for smbclient - i shellen kan du lave ting a'la:

smbclient -L dax #viser shares, printers, etc. på dax
smbclient '\\dax\wallpapers' -U shj #connecter til share wallpapers

Uden passende brugernavn og password, så bliver du lukket ind som
gæste-bruger. Hvis der kommer en ufatbar fejl, så må du poste den
her.

På WinXP er 'NET VIEW' og 'NET VIEW \\servername' gode til debug
- det er det samme som smbclient -L. Når view-tingene virker, så
bør dette også gøre det:

NET USE X: \\servername\sharename /PERSISTENT:YES

--
Stig