Wine i winXP??
Fra : JS

Dato : 28-04-05 11:11

Kan det kun lade sig gøre at bruge wine i win98?

Jeg har winXP på en HDD og Ubuntu linux på en anden HDD.
winXP er mounted og skulle også være indstillet i den der .wine/config fil:

[Drive C]
"Path" = "/mnt/winxp"
"Type" = "hd"
"Label" = "/mnt/winxp"
"Filesystem" = "win95"

Jeg har så sat wine op med winesetuptk (som af en eller anden grund
afinstallere wine) og geninstalleret wine.

Prøver jeg fx at starte calc (lommeregneren) skrive jeg i en shell:

wine calc

eller:

wine c:\\WINDOWS\\system32\\calc.exe

men det giver denne fejl:

johs@ubuntu $ wine c:\\WINDOWS\\system32\\calc.exe
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
wine: cannot find 'c:\WINDOWS\system32\calc.exe'
johs@ubuntu $

Er det kun muligt hvis man bruger win98?

Fra : D. Johnson

Dato : 28-04-05 12:44

JS skrev Den. 28-04-2005 12:11:

> johs@ubuntu $ wine c:\\WINDOWS\\system32\\calc.exe
> Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.

Det går nok.

> Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
> Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
> wine: cannot find 'c:\WINDOWS\system32\calc.exe'

Den var værre.

> johs@ubuntu $

Stien til calc.exe er ikke c:\\WINDOWS\\system32\\calc.exe

prøv med (gåsetegn inkluderet)
wine "C:\\WINDOWS\\system32\\calc.exe"
du kan også prøve at ændre backslashes til forward-slashes, men det
skulle nu ikke betyde noget.

Hvis det ikke virker så prøv at finde calc.exe i dit eget filsystem og
angiv stien til den
ala
/mnt/winxp/......derudaf

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : JS

Dato : 28-04-05 15:17

D. Johnson wrote:

> [...]
> skulle nu ikke betyde noget.
>
> Hvis det ikke virker så prøv at finde calc.exe i dit eget filsystem og

Ok nu har jeg prøvet det her:

johs@ubuntu $ wine /mnt/winxp/WINDOWS/system32/calc.exe
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
Warning: Language 'en_DK' was not recognized, defaulting to 'en_US'.
Please use the registry key HKEY_CURRENT_CONFIG\Software\Fonts\LogPixels
to set the screen resolution and remove the "Resolution" entry in the config
file
fixme:win:User32InitializeImmEntryTable (0x19650412): stub
err:module:LdrInitializeThunk "msvcrt.dll" failed to initialize, aborting
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z
\\mnt\\winxp\\WINDOWS\\system32\\calc.exe" failed, status c0000142
johs@ubuntu $

Men har jeg har ikke kunne finde noget der hedder "Resolution" i
min /.wine/config fil.