Placering af vinduer i KDE 3.4
Fra : J H

Dato : 22-04-05 19:59

Er der ingen mulighed for selv at bestemme hvor nye vinduer bliver åbnet?

Som jeg ser det, så er der kun følgende muligheder.
Smart, Kaskade, Tilfældig, Centreret og Nul-Hjørnet.

Men jeg vil gerne have at mit konsol vindue, browser, e-mail klient m.m.
åbner det samme sted som da det sidst var åbnet. Så jeg ikke skal sidde
og flytte rundt på vinduerne, for at det kommer til at se ud som jeg
gerne vil, og har det bedst med.

Fra : mikael

Dato : 22-04-05 20:03

J H wrote:
> [...]
> åbner det samme sted som da det sidst var åbnet. Så jeg ikke skal sidde
> og flytte rundt på vinduerne, for at det kommer til at se ud som jeg

Jeg ved ikke om det virker i KDE...bruger selv Windowmaker...men der er
en option til åbning af xvinduer der hedder geometry der både kan styre
højde+bredde, men også placering på skærmen....
eksempel: "aterm -geometry 100x100-110+0"
Det er de sidste to der afgør placering.

/Mikael

Mikael Jensen:
http://staff.hum.ku.dk/mikaelj
http://users.whitehat.dk/mikael
--------------------------------
.--.
|o_o |
|:_/ |
// \ \
(| | )
/'\_ _/`\
\___)=(___/
mikaelj@hum.ku.dk
mikael@diku.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 23-04-05 08:30

J. H. wrote :

> Men jeg vil gerne have at mit konsol vindue, browser, e-mail klient
> m.m. åbner det samme sted som da det sidst var åbnet.

Start "Control Center" og gå ind under "KDE Components"|"Session
Manager" og marker "Restore manually saved session". Nu får du så et
punkt i KMenuen som hedder "Save Session", og så klikker du her efter
du har arrangeret din desktop som du gerne vil have den til at starte.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : D. Johnson

Dato : 23-04-05 11:01

J H skrev Den. 22-04-2005 20:58:
> [...]
> åbner det samme sted som da det sidst var åbnet. Så jeg ikke skal sidde
> og flytte rundt på vinduerne, for at det kommer til at se ud som jeg

Højreklik på titellinjen og vælg
Avanceret->Specielle vinduesindstillinger->Geometri->
Her kan du sættte placering,størrelse,desktop m.m

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : J H

Dato : 23-04-05 14:41

D. Johnson wrote:

> Højreklik på titellinjen og vælg
> Avanceret->Specielle vinduesindstillinger->Geometri->
> Her kan du sættte placering,størrelse,desktop m.m

Tusind tak, det var lige det jeg havde brug for.