Ordentlig Da-Eng ordbog?
Fra : JS

Dato : 15-04-05 09:22

Jeg har installeret stardict og har downloadet en Da-Eng ordbog fra Quick:

http://stardict.sourceforge.net/Dictionaries_Quick.php

Men den virker ikke særlig omfattende kunne fx ikke slå "caboose og
"ruminate" op.

Er der nogen som kender til en bedre Da-Eng eller er disse gratis ordbøger
generelt ikke for omfattende?

Mvh
Johs

Fra : Martin Heller

Dato : 15-04-05 09:32

"JS" <d44sf@44ada.com> wrote in message
> [...]
>
> http://stardict.sourceforge.net/Dictionaries_Quick.php
>
> Men den virker ikke særlig omfattende kunne fx ikke slå

Mon ikke chancen var bedre i en Eng-Da ordbog?

Fra : JS

Dato : 15-04-05 09:57

Martin Heller wrote:

> "JS" <d44sf@44ada.com> wrote in message
> ordbog fra Quick:

> "caboose og
>
> Mon ikke chancen var bedre i en Eng-Da ordbog?

Haha ups det er en Eng-Da jeg bruger, undskyld forvirringen.

Fra : Dennis Hedegaard

Dato : 15-04-05 16:20

Mangetak for tippet om dette program, har været på jagt efter sådan et i
årevis ;)

--
Dennis Hedegaard
----------------------

Fra : JS

Dato : 15-04-05 18:52

Dennis Hedegaard wrote:

> Mangetak for tippet om dette program, har været på jagt efter sådan et i
> årevis ;)

hehe god fornøjelse, men Eng-Da bogen stinker!

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 15-04-05 23:52

JS wrote:
> [...]
> "ruminate" op.
>
> Er der nogen som kender til en bedre Da-Eng eller er disse gratis ordbøger

Hent enig! Stardict ordbøgerne er ikke tilstrækkeligt gode.

I stedet anvender jeg personligt 'eddict'
(http://danish.nigilist.ru/cgi-bin/nph-dict.cgi), der heller ikke er
perfekt, men i det mindste har ordbøgerne en større mængde af kendte
ord. Og det fungerer under Linux...

For dine ord "caboose" og "ruminate" giver min eddict følgende output:

-----
jt@tranholm jt $ en-da caboose
caboose sb kabys;
(am) vogn brugt i godstog til jernbanearbejdere og tilfældige passagerer.

jt@tranholm jt $ en-da ruminate
ruminate vb tygge drøv;
(fig) gruble, tænke; ruge;
(med objekt) tygge drøv på, ruge over.
-----

Fra : JS

Dato : 18-04-05 11:43

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> (http://danish.nigilist.ru/cgi-bin/nph-dict.cgi), der heller ikke er
> perfekt, men i det mindste har ordbøgerne en større mængde af kendte

Har netop installeret den og den er klart bedre. Ved du hvor man finder
flere ordbøger (Ty-Da, Da-TY etc.) der er ligeså omfattende?

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 18-04-05 22:36

JS wrote:

> Har netop installeret den og den er klart bedre. Ved du hvor man finder
> flere ordbøger (Ty-Da, Da-TY etc.) der er ligeså omfattende?

Nej...