[FreeBSD] Omadressere en Sendmail mailbox
Fra : Anders Jensen

Dato : 13-04-05 14:14

Det sker en gang imellem, at jeg har brug for at omadressére alt post
fra f.eks. root til en anden bruger (f.eks. mig selv). Det kan jeg
selvfølgelig ved at kopiere alt post fra én fil over i en anden:

cat /var/mail/root >> /var/mail/myuser

Men kan jeg ikke også omaddresére hele postkassen til en anden email
adresse? Lidt a'la dette tænkte eksempel:

cat /var/mail/root | sendmail myemail@nowhere.xyz

Kan man det out-of-the boks i en FreeBSD v5.3 med nyeste Sendmail eller
kræver det tillægs programmer (formmail måske)?

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-04-05 12:10

On Wed, 13 Apr 2005 15:14:17 +0200, Anders Jensen wrote:

> Men kan jeg ikke også omaddresére hele postkassen til en anden email
> adresse?

Lav en fil i root's hjemmekatalog, som hedder '.forward' - i den
kan du skrive de e-mail adresser, som root's mail skal
videresendes til - eksempel på .forward:

\root,myemail@nowhere.xyz

Det er en liste af e-mail adressser adskilt med komma - \root
sender en kopi til den lokale bruger/postkasse.

Du kan iøvrigt opnå samme funktionalitet vha. /etc/aliases.

--
Stig