Autocomplete på sun
Fra : Greg

Dato : 08-12-00 09:20

Hi Guru

Kan du fortælle mig hvordan jeg sætter autocomplete op på en SUN Solaris
maskine, hvor jeg benytter Korn Shell og VI.
Jeg har tidligere benyttet dette system på HP-UX, hvor jeg blot skulle
trykke to gange på ESC så lavede den selv resten af stien.

PFT
Greg

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 08-12-00 09:39

On Fri, 8 Dec 2000 09:19:57 +0100, Greg wrote:

>Kan du fortælle mig hvordan jeg sætter autocomplete op på en SUN Solaris
>maskine, hvor jeg benytter Korn Shell og VI.

Fra ~/.profile

bind "^I=complete"
bind "^I^I=complete-list"

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-12-00 22:05

Michael Lyngbøl wrote:
> Fra ~/.profile
>
> bind "^I=complete"
> bind "^I^I=complete-list"

Jeg håbede lige, for den funktionalitet har jeg også savnet. Det virkede
dog ikke:

..profile[19]: bind: not found
..profile[20]: bind: not found

Det er på Solaris 5.5 (sparc).

I øvrigt kan jeg anbefale zsh, der kan sættes op til at være en næsten
perfekt klon af ksh, dog med tab-complete og piletaster, der virker,
samt andre fordele.

--
Lars Kongshøj

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 12-12-00 23:49

On Tue, 12 Dec 2000 22:05:00 +0100, Lars Kongshøj wrote:

>Jeg håbede lige, for den funktionalitet har jeg også savnet. Det virkede
>dog ikke:

OK. Det virker for mig med (pd)ksh fra FreeBSD's port collection.

Om den så er anderledes end Solaris' ksh, ved jeg ikke.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Søren Hansen

Dato : 08-12-00 10:03

"Greg" <n@kman.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har tidligere benyttet dette system på HP-UX, hvor jeg blot skulle
> trykke to gange på ESC så lavede den selv resten af stien.

Når du skriver, at du bruger vi, så går jeg ud fra, at du mener vi-like
keybindings i din shell. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken
implementation af ksh, du bruger, men i pdksh gøres det således:
--
set -o vi # enable vi-like keybindings
set -o vi-esccomplete # enable filename completion by the esc-key

Du kan evt. smide det ind i din $HOME/.profile

Søren Hansen
Systems Administrator
Mindpass.com, Vardevej 1, DK-9220 Aalborg
Reception: +45 9635 2000, GSM: +45 2828 7542, fax: +45 9635 2099
sha@mindpass.com