Kalender til outlook, sme-server samt webm~
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-04-05 21:27

Hej

Jeg har en SME 6.0 kørende, og den kører lækkert og stabilt. Indtil
dd. har jeg brug mailserveren på den, og da jeg bruger Outlook på mine
windows maskiner, har jeg forbundet til mailserveren som alm. IMAP.
Det er der ingen problemer i.

Mit problem består i, at jeg indtil dd. har brugt Outlook's indbyggede
kalenderfunktion, og har smidt pst-filen fra Outlook på min SME
server, så man kunne se sin kalender fra flere forskellige maskiner.

Men begrænsningen består så i, at jeg ikke kan forbinde til min pst
fil udefra, og dermed når jeg er på farten.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-05 22:51

On Thu, 07 Apr 2005 22:27:07 +0200, Bo Kamp Dudek wrote:

> Men begrænsningen består så i, at jeg ikke kan forbinde til min pst fil
> udefra, og dermed når jeg er på farten.
>
> Anyone?
Du kunne jo lave et password beskyttet sted på din webserver, hvor
get/put var tilladt, eller endnu nemmere installere webdav på din server,
da windows kan hente og gemme via webdav - mener faktisk også outlook kan
konfigureres til dette helt automatisk. Jeg antager selvfølgelig, at din
kalender ikke indeholder statshemmeligheder
http://contribs.org/modules/phpwiki/index.php/How%20to%20install%20mod_dav

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-04-05 11:20

[...]

> [...]
>konfigureres til dette helt automatisk. Jeg antager selvfølgelig, at din
>kalender ikke indeholder statshemmeligheder

som jeg forstår, så er webdav en utility til at kunne dele filer
udadtil, er det korrekt?

er der ikke andre alternativer i form af f.eks. en regulær kalender
til min SME, som kan tilgåes udefra?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Claus

Dato : 09-04-05 12:27

Bo Kamp Dudek wrote:

> er der ikke andre alternativer i form af f.eks. en regulær kalender
> til min SME, som kan tilgåes udefra?

Jo webcal, den har du sat op på 10 minutter.

http://www.geocities.com/lapsch/webcal-e-smith-howto.html

Hilsen Claus

Fra : Claus

Dato : 09-04-05 12:29

Claus wrote:

> Jo webcal, den har du sat op på 10 minutter.
>
> http://www.geocities.com/lapsch/webcal-e-smith-howto.html
>
> Hilsen Claus

Men desværre kører den vist ikke sammen med outlook :(

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-04-05 14:54

[...]

>Men desværre kører den vist ikke sammen med outlook :(

der røg så mit eneste krav ;) men der MÅ da være nogle, der kan klare
dette..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Claus

Dato : 09-04-05 18:24

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]

> der røg så mit eneste krav ;) men der MÅ da være nogle, der kan klare
> dette..

Hvorfor ikke følge Michaels råd om webdav?

Du kan finde en ekstra contribs til wevdav der beskriver hvordan du kan
sætte brugernavn og adgangskode op til din webdav-mappe.

Det er da en fin løsning.

Ellers mener jeg at opengroupware kan klare jobbet hvis man er villig
til at købe en outlook-connector, men jeg er ikke helt sikker:

www.opengroupware.org

Der er lavet en contrib til redhat 7.2 (SME), rpmpakkerne er lavet men
desværre har de ikke været tilgængelige på serveren i et stykke tid.

Hilsen Claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-04-05 19:40

[...]

>Hvorfor ikke følge Michaels råd om webdav?

det kan jeg også, men sagen er den, at både min kone og jeg har hver
vores kalender samt en fælles kalender.. alle i hver sin pst fil..

flere personer kan ikke have samme pst fil åben samtidig, hvilket kan
blive nødvendig, hvis vi begge vil se den fælles kalender samtidig..

hvis man kørte en ren exchange server (sikkert et fy-ord i denne
gruppe) ville man ikke have dette problem, og derfor leder jeg efter
et *nix alternativ til mine outlook klienter..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars Bonde

Dato : 10-04-05 00:16

"Claus" <brev@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> [...]
´
Når det er et så lille setup kan du dele kalender ved hjælp af mail. Det
virker ved der bliver sent mail rundt til dem man deler med. Det virker
fint.

Lars

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 10-04-05 06:04

[...]

>Når det er et så lille setup kan du dele kalender ved hjælp af mail. Det
>virker ved der bliver sent mail rundt til dem man deler med. Det virker
>fint.

nej, det er ikke meningen, at jeg vil dele kalenderen vha. mails, der
bliver sendt rundt.. men inden i outlook vil jeg kunne se en seperat
fælles kalender..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Claus

Dato : 10-04-05 08:33

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>

> nej, det er ikke meningen, at jeg vil dele kalenderen vha. mails, der
> bliver sendt rundt.. men inden i outlook vil jeg kunne se en seperat
> fælles kalender..
>
> Mvh
> Bo Kamp Dudek
> www.bodudek.dk
>
> Danmarks nye slankeportal
> -----------------------------
> W. www.slankogrask.dk
> E. info@slankogrask.dk
> -----------------------------

Du kan købe et modul til opengroupware der løser dit problem:
http://esd.element5.com/product.html?cart=1&productid=517934&languageid=1&nolselection=1¤cies=EUR#

Men det koster 319 euro.

Hvis du ikke finder de færdige rpmpakker til redhat 7.3 er det absolut
ikke nogen let sag at installere opengroupware på en SME.

Den nye SME (lige på trapperne) der vistnok bygger på redhat 9.0 er der
lavet RPM til. Men eftersom det jo netop er en helt ny ting er der ingen
contribs til den.

Til gengæld er det meget let at installere opengroupware på en debian
(sourcelist+ apt-get install )

Hilsen Claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-04-05 07:28

[...]

>Til gengæld er det meget let at installere opengroupware på en debian
>(sourcelist+ apt-get install )

men nu har jeg ikke adgang til en debian.. ehm..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal